Oeps ... toch nieuwste versie geïnstalleerd op Mac

• LeKoppenol
  • Auteur
Lees meer

Oeps ... toch nieuwste versie geïnstalleerd op Mac

03 jun 2018 15:30
Ik heb versie 7.0 geïnstalleerd en lees net dat dat nog niet de bedoeling was. Hoe kan ik weer terug naar de versie hiervoor?
Reden: er is nu 1 foto die bij iedereen verschijnt, de juiste krijg ik niet gekoppeld. Als ik iemand zoek loopt de lijst niet mee, hij staat alfabetisch op voornaam of achternaam maar scrolled er niet meer door heen. Daarom zou ik graag terug willen naar de oude versie en rustig afwachten maar hoe?
Alvast bedankt voor uw hulp.

• LeKoppenol
  • Auteur
Lees meer

Re: Oeps ... toch nieuwste versie geïnstalleerd op Mac

03 jun 2018 19:57
Opgelost  Het is me gelukt de oude versie terug te zetten. Het werkt ook weer als vanouds. 

• HANNON
Lees meer

04 jun 2018 12:14
Nieuwe versie heb ik ook te snel geïnstalleerd. Had bericht van Wim Rozendaal niet gelezen. Hoe best terug oude versie installeren? De niet correct functionerende versie 7 verwijderen en dan de oude (die normaal nog in mijn downloadmap staat) installeren?
Heb (nog) niet gewerkt met "Time Machine".

• LeKoppenol
  • Auteur
Lees meer

04 jun 2018 12:41 - 04 jun 2018 12:42
Hoi Hannon,

Ik ken Time Machine niet en ben nog niet zo'n held met mijn Mac.

Wat ik heb gedaan is het oude pakket om Aldfaer te installeren weer opgeduikeld op mijn computer. In de leesmijfile staat dat je een onderdeel in programma moet zetten en eentje in documenten. Dat heb weer ik gedaan. De stappen uit de leesmijfile gevolgd die zich voordeden (toestemming geven en muis). Ik had een stamboom geopend en gesaved in versie 7. Die zijn niet te openen zonder de update. Daarom de laatste veiligheidskopie van deze stamboom opgezocht, die geopend en gesaved als mijn boom waar ik in werk. Ik moest daarna alleen de folder waar de foto's in staan nog koppelen en het werkt nu weer als vanouds. 

Ik hoop dat dit helpt.
Laatst bewerkt 04 jun 2018 12:42 door LeKoppenol.

Lees meer

04 jun 2018 15:12
Ik zou hier nog aan toe willen voegen voor de mensen die geen veiligheidskopie hebben dat er tijdens de conversie een kopie van de oude versie wordt weggeschreven en wel in de map waar het stamboombestand staat met als bestandstype .alx

dit bestand zou als een veiligheidskopie te openen moeten zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LeKoppenol

• HANNON
Lees meer

04 jun 2018 17:13
Time Machine is een globaal back-up programma voor mijn Mac als een geheel.
Bedankt in elk geval. Ik probeer morgen eens , heb dan wat meer tijd. Zal er wel aan uitgeraken, hoop ik toch. 

Lees meer

04 jun 2018 23:15
Hannon, ik hoop dat u op dit forum gelezen heeft dat u geen synchronisatie op de achtergrond actief mag hebben als het stamboombestand open is.

• HANNON
Lees meer

05 jun 2018 11:29
Bedankt Han, Wim en alle medewerkers.
Programma werkt weer zoals voorheen, wel krijg ik bij het openen steeds de opmerking dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Die installeer ik natuurlijk niet.

Han, wat bedoel jij eigenlijk met jouw opmerking aangaande het actief staan van synchronisatie op de achtergrond. Hoe ziet men dat?

Lees meer

05 jun 2018 11:40
Beste Hannon en Han,

Ook ik: oeps! Maar net als Hannon is me niet duidelijk wat Han bedoelt met die synchronisatie. Zelf heb ik op van mijn Imac een backup met  Time. Heeft dat met synchronisatie te maken? Welke bestanden zijn allemaal betrokken bij - of aangemaakt door Aldfaer? Daarvan zou ik dan allemaal de laatste versie terug kunnen zetten vanuit Time. Of is dit geen goed idee?
Constant

Lees meer

05 jun 2018 11:55
Ik ken Time machine niet, maar bij de synchronisatie op de achtergrond zou u de *.aldf bestanden van Aldfaer moeten uitsluiten van de synchronisatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Constant Cuijpers

Lees meer

05 jun 2018 16:41
Hannon
In Instellingen de vink voor updates uitzetten

Lees meer

06 jun 2018 11:21
UIteindelijk volgens procedure LeKoppenol alles weer op orde (lijkt het), behalve: Openen in browser lukt niet meer. Vóór de Oeps opende het html bestand in mijn browser (Safari) als ik op het blauwe bolletje klikte, waarna ik het kon saven, erin zoeken, enz. Nu niet meer. Hoe dit te herstellen? (zie bijlage)

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena