Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: macOS Mojave

macOS Mojave 14 dec 2018 11:29 #26240

• Daniel Lootens
  • Daniel Lootens's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
dag Wim,

Bedankt voor uw reactie. Aldfaer 6.2 werkt normaal maar als ik een parenteel wil doorsturen naar iemand via internet dan lukt dit niet, deze openen in de browser lukt niet.
hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast bedankt voor uw reactie

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

macOS Mojave 18 dec 2018 11:04 #26287

• Wim Rozendaal
  • Wim Rozendaal's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • macOS Mojave, Safari, Aldfaer 6.2
  • Ontvangen bedankjes 58
Daniël,

ik begrijp niet helemaal wat er fout gaat. Een parenteel maken? Het resultaat vervolgens verzenden? Het resultaat ontvangen door gegaan aan wie je het hebt toegestuurd? Het daar openen met de browser?

Welke foutboodschap krijg je?

Wim Rozendaal

macOS Mojave 18 dec 2018 18:20 #26290

• Daniel Lootens
  • Daniel Lootens's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
als je een parenteel maakt verschijnt er bovenaan volgende mogelijkheden, opslaan, openen, printen en openen in een browser.
Als ik de knop browser aanduid gebeurt er niets , het parenteel is gesaved onder aldfaer reports. Ik zou deze willen versturen naar iemand die ook met deze persoon bezig is , maar er is geen mogelijkheid om het parenteel te delen of te versturen wanneer ik de rechterknop van de muis gebruik.
wat doe ik verkeerd ?

daniel

macOS Mojave 18 dec 2018 20:56 #26294

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 659
Daniel
Misschien de print functie te gebruiken en daarmede een PDF bestand te genereren?

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

macOS Mojave 20 dec 2018 16:10 #26357

• Wim Rozendaal
  • Wim Rozendaal's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • macOS Mojave, Safari, Aldfaer 6.2
  • Ontvangen bedankjes 58
Daniël,

mijn excuses als ik dat niet afdoende heb gedocumenteerd, maar printen van de rapporten direct vanuit Aldfaer werkt niet op Mac. Hetzelfde geldt voor het openen van een rapport in de standaard browser. Dis is simpelweg het gevolg van het gebruik van een voor windows ontwikkelt programma op de Mac.
Beide zin te ondervangen door het geopende rapport op te slaan de default locatie (vanuit Aldfaer c:\users\USERNAME\documenten\aldfaer\rapportuitvoer) en vervolgens het rapport te openen mende standaard browser op de Mac. Het bestand is dan te vinden in /users/USERNAME/documents/aldfaer/rapportuitvoer.

Voor het delen van stambomen of parentelen heeft aldfaer (ook op windows) geen functie. Je zult zelf het rapport moeten opslaan en dan als bijlage aan bv. een mailtje moeten koppelen.

Wim Rozendaal

macOS Mojave 11 feb 2019 13:45 #27582

• HANNON
  • HANNON's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Wim,
Ik heb ook de laatste software op mijn Mac nl. macOS Mojave 10.14.3 en bekom zoals ook Daniël Lootens meldt bericht dat de werking van het programma Aldfaer (versie 6.2) met de nieuwste macOs versie niet meer optimaal is, en er wordt aangeraden contact op te nemen met de ontwikkelaar. Aldfaer 7 hebt ik niet geïnstalleerd omdat het programma niet werkte.
Afwachten tot nader bericht ivm Aldfaer 7.1 lijkt mij de boodschap.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.042 seconden
Gemaakt door Kunena