Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Grafische Overzichten werken niet meer

Grafische Overzichten werken niet meer 21 dec 2018 15:51 #26380

• Blom
  • Blom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • MacOS 10;Safari;beginner
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb het antwoord gelezen, maar ik snap het niet helemaal. Ik heb sinds half 2017 niet meer met de database gewerkt en krijg nu ook meldingen 'Rapport niet gevonden ...' . Voor mij is een extra complicatie dat ik met een Mac werk. Bij mij is de 'C;\' schijf een oneigenlijke aanduiding, hoewel Aldfaer er wel mee werkt.
Hoe werkt dat eigenlijk met die rapporten, worden die gemaakt als je er om vraagt of worden ze opgehaald?
Bestaat er een sjabloon voor een rapport en welke naam heeft dat?
Ik kan Aldfaer-bestanden niet 'direct' openen, dan krijg ik de mededeling 'No Windows program configured to open this type of file'. Het moet dus via Aldfaer en dat is soms wat lastig.

Kan ik niet beter alle Altfaer bestanden verwijderen en het programma helemaal opnieuw installeren?

Beste, u heeft een Mac en daar is een aparte rubriek voor; uw vraag heb ik verplaatst,

webmaster

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door Webmaster.

Grafische Overzichten werken niet meer 25 dec 2018 20:25 #26446

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 659
Blom,
re: niet 'direct' openen. Dat geldt ook voor Windows gebruik. In Windows (en naar ik aanneem ook op een Mac) wordt bij opstarten Aldfaer automatisch het laatst gebruikte bestand geopend. Start je vanuit de Windows Explorer een ander rapport, wordt toch het laatst gebruikte rapport geopend.
Achtergrond: het is aanbevolen er (echte uitzonderingen daargelaten) één enkel bestand op na te houden en eventueel via groepen deel exporten uit te voeren

re: maken rapporten: gebeurt op basis van een vraag. 5 standaard rapporten zijn gekoppeld aan specifieke iconen

re: naam rapport. Alle aangeboden rapporten hebben een rapport eigen naam. Toegang tot alle overige aangeboden rapporten is via het uitvalpijltje bij de rapporten iconen

Rapport niet gevonden (ik neem aan standaard tekst rapport via icoon) is een kwestie van het koppelstreepje in instellingen aan te passen. zie plaatje

Bijlagen:

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Grafische Overzichten werken niet meer 21 jan 2019 13:09 #27119

• Blom
  • Blom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • MacOS 10;Safari;beginner
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ruud,

Ik zie geen rapport. Ik sluit het logbestand bij, wellicht geeft dat een aanwijzing voor wat er fout gaat. Ik heb Altfaer van mijn Mac verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft hetzelfde, terwijl het vroeger probleemloos werkte.

Groet
Stef Blom

Grafische Overzichten werken niet meer 21 jan 2019 13:33 #27121

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 993
Heer Blom,
op dit forum onder de rubriek Mac staat te lezen dat Aldfaer 7.0 niet op de Mac gebruikt mag worden. U zult terug moeten naar versie 6.2

Han

Grafische Overzichten werken niet meer 11 feb 2019 15:36 #27585

• HANNON
  • HANNON's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han,
Even een vraagje. Ik werk met Aldfaer 6.2 op mijn Mac. Wat rapporten betreft heb ik dikwijls een probleem, als ik b.v. een parenteel wens te genereren, zie ik dat dit gemaakt wordt, maar ik krijg het meestal niet direct te zien. Soms na meerdere pogingen verschijnt het dan wel en kan ik het opslaan. Hoe te verhelpen?

Grafische Overzichten werken niet meer 11 feb 2019 18:11 #27591

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 993
Misschien loopt het werkgeheugen vol.
Remedie is zoveel mogelijk browsers sluiten en niet al te vaak achter elkaar grote rapporten binnen Aldfaer openen.

Han

Last Edit: door Webmaster.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden
Gemaakt door Kunena