Welke versie te gebruiken?

• Wim Rozendaal
  • Wim Rozendaal's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
Meer
05 apr 2019 09:34 - 05 apr 2019 09:35 #28738 door Wim Rozendaal
Welke versie te gebruiken? werd gestart door Wim Rozendaal
IK realiseer mij dat er op dit moment mogelijk onduidelijkheid bestaat over welke versie van Aldfear te gebruiken. Versie 6.2, versie7.1 of versie 7.2.

De status is als volgt: 7.2 is de laatste versie die beschikbaar is gekomen. en degenen bij wie versie 7.1 het wel doet kunnen 7.2 las upgrade installeren door Aldfaer te starten en dan onder Help te kiezen voor Versiebeheer Aldfaer.... Een controle daarna van Versiebeheer invoertoepassingen ...kan geen kwaad.

Versie 7.1 is de een na laatste versie en kan worden gedownload van de website ( alfaer.net ) als compleet pakket voor de Mac. Helaas is gebleken dat dit niet op alle Macs werkt. Ik ben nog op zoek naar de redenen daar voor. (zie verderop). ALs versie 7.1 niet werkt, dan kan je niet proberen of 7.2 het wel doet.

Versie 6.2 is een wat oudere versie, maar die werkt wel op elke MAC. Gebruik je de nieuwe functie in 7.1 of 7.2 niet dan is het aan te bevelen om op versie 6.2 te blijven zitten. Werkt 7.1 niet dan is 6.2 zo-wie-zo de enige optie die je nog hebt.

Wat de puzzel van het niet altijd werken van Aldfaer 7.1 aangaat: gaarne ontvang ik van zowel degenen bj wie wel werkt, als bij degenen bij wie het netwerk een (gedeeltelijke) schermafdruk met daarin het venster dat je ziet als je op het appeltje links boven op het scherm tikt en dan op over deze Mac tikt. De bijlage bevat de gegevens van mijn Mac (waarop het dus wel werkt).
om het forum overzichtelijk te houden kan de informatie het beste naar mijn email gestuurd worden. Tik daarvoor op mijn naam baast dit artikel.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 05 apr 2019 09:35 door Wim Rozendaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 juni 2019 17:43 #29628 door Daniel Lootens
Beantwoord door Daniel Lootens in topic Welke versie te gebruiken?
dag Wim,

Als ik versie 7,1 installeer d.w.z. het icoontje van aldfaer over de versie 6,2 sleep is dit in orde, maar als ik ook het icoon van de documenten sleep naar deze van versie 6,2 dan slaat mijn computer op hol , is aldfaer zogezegd geopend maar geen enkel beeld verschijnt en kan ik deze ook niet meer afsluiten. de versie van mijn Mac is 10.14.5
Alvast bedankt voor uw reactie.

groetjes,

daniel lootens

Meer
17 apr 2020 14:49 #34578 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Welke versie te gebruiken?
Ik wil opnieuw de versie 6.2 installeren op mijn Mac.
Het lijkt alsof alle informatie over 'Aldfaer op Mac' is verwijderd van de Aldfaer-website?

Vraag: waar kan ik zo gauw de dmg versie 6.2 downloaden?

Meer
17 apr 2020 15:29 #34580 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Welke versie te gebruiken?
Aldfaernet.nl > Downloads > Oude Versies

Meer
17 apr 2020 17:56 #34584 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Welke versie te gebruiken?
Hans,
Als u het bestand aldfaer.dmg bedoeld dan lees ik in 'Aldfaer op de Mac' bij de FAQ's en klik op de link, dat de pagina verwijderd is of tijdelijk niet beschikbaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans

Meer
18 apr 2020 15:34 #34616 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Welke versie te gebruiken?
Nee dat lukt dus niet meer, het gaat specifiek om de Apple-versie van Aldfaer.

Meer
19 apr 2020 01:04 #34633 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Welke versie te gebruiken?
Hans, de Mac pagina is weer beschikbaar

Gemaakt door Kunena