Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Gisteren
Onderhoud van de website
Lees meer...

Onderwerp: Aldfaer op Mac Catalina

Aldfaer op Mac Catalina 09 mrt 2020 07:58 #33597

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 794
Frans van Bodegom begrijpt dat zeer goed (hoed af).
Dit is een forum voor gebruikers van het prog Aldfaer en niet voor andere progr's Derhalve wordt, teneinde geen verwarring te scheppen, op dit Aldfaer forum geen vermeldingen en/of ondersteuning verleend op andere prog's
De volgende gebruiker (s) zei dank u: John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Aldfaer op Mac Catalina 09 mrt 2020 08:35 #33598

• John
  • John's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1

Ruud de Ruiter schreef : Frans van Bodegom begrijpt dat zeer goed (hoed af).
Dit is een forum voor gebruikers van het prog Aldfaer en niet voor andere progr's Derhalve wordt, teneinde geen verwarring te scheppen, op dit Aldfaer forum geen vermeldingen en/of ondersteuning verleend op andere prog's

Helder, dank voor Uw antwoord en excuses voor mijn lompheid (immers “Frans van Bodegem begrijpt dat zeer goed” en ik niet) Ben op diverse fora actief geweest maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Stel, je zit op een Nikon forum en je mag de naam Canon niet noemen, of Sony, of Fuji, of weet ik veel wat. Op een Photoshopforum niet praten over Capture One. Dat heeft wat mij betreft niets met minachting van het forum te maken maar alles met de raakvlakken van het onderwerp, de hobby zo U wilt. Verwarring alom bij mij nu hoor. Maar het is duidelijk. Nogmaals dank.

Aldfaer op Mac Catalina 10 mrt 2020 11:06 #33631

• HANNON
  • HANNON's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1
Beste Wim,

Ik verwijs naar mijn bericht waarin ik meldde dat ik een laptop met Windows zou aanschaffen om Aldfaer verder te gebruiken.
Tot op vandaag had ik die aankoop nog uitgesteld en gebruik af en toe de PC van mijn schoonzoon waarop nu Aldfaer geïnstalleerd werd. Vermits hij niet zo dichtbij woont is dat wel geen permanente oplossing en volg daarom regelmatig de berichten op het forum.

Ik heb alles nog eens doorgenomen en voor mij, niet uiterst technisch onderlegd op IT gebied, denk er aan Windows 10 te installeren op mijn Mac met Boot Camp-assistent, dat is goed uitgelegd op Apple support en zou ik verkiezen omdat dit toch door Apple zelf vermeld wordt en ik desnoods beroep kan doen op Apple Care indien problemen.
Wel heb op internet gevonden dat Parellels Desktop 15 voor Mac ‘released’ werd. Maar ik twijfel of ik daar mee geen problemen (voor mij althans) bekom.

Ik heb wel een vraag, de richtlijnen van Apple Support i.v.m. Boot Camp vermeldt wel onder “wat u nodig hebt” een 64-bitsversie van Windows 10 Home of Pro. Ik veronderstel dat Aldfaer (32 - bits app) werkt. Graag bevestiging en dank bij voorbaat voor de inlichtingen.

Aldfaer op Mac Catalina 10 mrt 2020 12:36 #33632

• Wim Rozendaal
  • Wim Rozendaal's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 77
Hannon,

ik heb geen ervaring met de bootcamp-assuisyant dus ik katje niet garanderen dat aldfaer het doet als je daarvan gebruik gaat maken. Het lijkt mij echter wel voor de hand te liggen dat wanneer je windows 10 draait de support voor 32 bits programma's het gewoon doet.

Zelf werk ik met parallels desktop 15 en windows 10 (maar technisch is er niets op tegen om windows xp te gebruiken). Het grote nadeel van deze oplossing is het feit dat je welhaast bij iedere versie van MacOs een nieuwe versie van parallels moet kopen. De grote voordelen zijn

-dat je niet telkens als je wilt veranderen van operating system je de gehele machine moet herstarten,

- het feit dat je Mac bestanden goed toegankelijk zijn terwijl windows wordt gebruikt Tevens de windows data vanuit de Mac programma's.

- het feit dat je windows zo kan inrichten (1 switch) dat het niet is te zien vanuit het netwerk (van belang als je werkt met XP of andere niet meer door microsoft ondersteunde versie van windows).

De installatie van parallels is heel eenvoudig en daarna kun je direct het operating system van je keuze installeren. Dat kan 32 bits of 64 bits zijn. 32 bits applicaties doen het met windows goed onder parallels.

Ik hoop dat dit je helpt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HANNON, John

Aldfaer op Mac Catalina 12 mrt 2020 21:34 #33679

• Harrie Scholtens
  • Harrie Scholtens's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik wil nog een keer op de mogelijkheid wijzen dat het mogelijk is om uit de Apple App-store "Microsoft Remote Control" te downloaden. Binnen je thuisnetwerk kun je dan het scherm van een Microsoft PC of Laptop overnemen en op je Apple laptop werken in de Microsoft omgeving. De Microsoft PC of laptop moet dan wel Windows 10Pro hebben. Het bevalt mij tot nu toe prima.

Aldfaer op Mac Catalina 13 mrt 2020 13:05 #33687

• Gert Schouwstra
  • Gert Schouwstra's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Bij mij staat Aldfaer nu ook stil. Ik had een systeemstoring en mijn leverancier heeft gisteren gelijk geupdate naar Catalina.
Ik heb dit topic gelezen en begrijp ik het nu goed dat er geen oplossing meer komt? Of is dit voor Aldfaer nu aanleidng om een Mac-versie te gaan ontwikkelen?

Aldfaer op Mac Catalina 13 mrt 2020 13:42 #33689

• Cees
  • Cees's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2

Harrie Scholtens schreef : Ik wil nog een keer op de mogelijkheid wijzen dat het mogelijk is om uit de Apple App-store "Microsoft Remote Control" te downloaden. Binnen je thuisnetwerk kun je dan het scherm van een Microsoft PC of Laptop overnemen en op je Apple laptop werken in de Microsoft omgeving. De Microsoft PC of laptop moet dan wel Windows 10Pro hebben. Het bevalt mij tot nu toe prima.

Helaas zie ik in de AppStore geen Remote Control voor Microsoft, wel voor andere besturingssystemen.

Cees

Aldfaer op Mac Catalina 13 mrt 2020 15:37 #33691

• Cees
  • Cees's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
Aan Harrie Scholtens:
Ik heb het toch nog gevonden, dank je voor de tip!

Cees
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Scholtens

Aldfaer op Mac Catalina 13 mrt 2020 15:55 #33693

• Wim Rozendaal
  • Wim Rozendaal's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 77
Gert,

ik moet je teleurstellen: Er zijn geen plannen om Aldfaer in een speciale versie voor de Mac tot te brengen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gert Schouwstra

Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden
Gemaakt door Kunena