- Bedankjes 0
Fotomateriaal
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Fotomateriaal
09 aug 2016 20:33
Welke instellingen moet ik gebruiken om bijv HTML en PDF bestanden te zien die gekoppeld zijn en aangevinkt voor publicatie?
In de huidige sjabloon wordt onderscheid gemaakt tussen
1) materiaal met afbeelding en
2) materiaal zonder afbeelding.
Ik begrijp dat onderscheid niet, een PDF kan toch ook een afbeelding bevatten?
Eigenlijk zou ik een sjabloon willen dat de gekoppelde bestanden met een publicatievinkje laat zien en de bijbehorende persoon, dus alle documenten die in de materiaal map staan.
In de huidige sjabloon wordt onderscheid gemaakt tussen
1) materiaal met afbeelding en
2) materiaal zonder afbeelding.
Ik begrijp dat onderscheid niet, een PDF kan toch ook een afbeelding bevatten?
Eigenlijk zou ik een sjabloon willen dat de gekoppelde bestanden met een publicatievinkje laat zien en de bijbehorende persoon, dus alle documenten die in de materiaal map staan.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Fotomateriaal
09 aug 2016 21:28
Aldfaer accepteert een reeks van grafische en video formaten. Alle andere formaten zoals pdf, word, excel en html worden gekoppeld maar worden door een dubbelklik in hun eigen applicatie geopend.
Een pdf is een "printformaat" en een afbeelding binnen een pdf is niet langer een grafisch formaat, maar simpel gezegd "puntjes op papier" in de resolutie van de printer en niet langer in de resolutie van de origineel gebruikte afbeelding. Dus binnen een pdf is de toegang tot de grafische eigenschappen verloren en kan de afbeelding niet meer bewerkt worden.
Een pdf is een "printformaat" en een afbeelding binnen een pdf is niet langer een grafisch formaat, maar simpel gezegd "puntjes op papier" in de resolutie van de printer en niet langer in de resolutie van de origineel gebruikte afbeelding. Dus binnen een pdf is de toegang tot de grafische eigenschappen verloren en kan de afbeelding niet meer bewerkt worden.
Onderwerp is gesloten.
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 aug 2016 23:42
Om te zien of een gekoppeld document een publiceer-vinkje heeft (of niet), is het niet van belang om onderscheid te maken zoals in het sjabloon gedaan wordt. In die zin snap ik dat onderscheid niet.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
10 aug 2016 08:16
Piet,
Alleen materiaal met een publiceer vink wordt in het rapport getoond. Ben het met je eens dat onderscheid tussen grafische en andere formaten weinig bijdraagt.
Voor mij is echter belangrijker vast te kunnen stellen of er koppelingen zijn naar "afwezig" materiaal want met meer als 3000 gekoppelde bestanden is een lijst van gekoppeld materiaal en bij welke personen gekoppeld weinig zinvol.
Een voorbeeld: familiewapen gekoppeld bij alle mannelijke personen in een bestand met rond 3000 familienamen
Alleen materiaal met een publiceer vink wordt in het rapport getoond. Ben het met je eens dat onderscheid tussen grafische en andere formaten weinig bijdraagt.
Voor mij is echter belangrijker vast te kunnen stellen of er koppelingen zijn naar "afwezig" materiaal want met meer als 3000 gekoppelde bestanden is een lijst van gekoppeld materiaal en bij welke personen gekoppeld weinig zinvol.
Een voorbeeld: familiewapen gekoppeld bij alle mannelijke personen in een bestand met rond 3000 familienamen
Onderwerp is gesloten.
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2016 09:48 - 10 aug 2016 09:55Mee eens. En hoe stel je dat vast? Bovendien moet de sjabloon twee worden uitgevoerd om tot een compleet resultaat te komen.Ruud de Ruiter schreef : Alleen materiaal met een publiceer vink wordt in het rapport getoond. Ben het met je eens dat onderscheid tussen grafische en andere formaten weinig bijdraagt.
Ruud de Ruiter schreef : Voor mij is echter belangrijker vast te kunnen stellen of er koppelingen zijn naar "afwezig" materiaal want met meer als 3000 gekoppelde bestanden is een lijst van gekoppeld materiaal en bij welke personen gekoppeld weinig zinvol.
Ik wil weten welke gekoppelde bestanden een publiceer-vink hebben en bij wie ze horen uiteraard. En dat gaat nu niet, pdf bv wordt niet herkend, voorzover ik kan zien.
Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord: Welke instellingen moet ik gebruiken om bijv HTML en PDF bestanden te zien die gekoppeld zijn en aangevinkt voor publicatie?
Laatst bewerkt 10 aug 2016 09:55 door NN. Reden: andere formulering
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
10 aug 2016 11:13
Dag PietP,
Het sjabloon kan alleen afbeeldingen tonen die in het hoofdvenster van Aldfaer als afbeelding getoond worden en de vink publiceren is aangevinkt. Andere gekoppelde bestanden die met een symbool worden getoond zoals PDF en html bestaat is dit niet mogelijk.
Meije
Het sjabloon kan alleen afbeeldingen tonen die in het hoofdvenster van Aldfaer als afbeelding getoond worden en de vink publiceren is aangevinkt. Andere gekoppelde bestanden die met een symbool worden getoond zoals PDF en html bestaat is dit niet mogelijk.
Meije
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NN
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
10 aug 2016 14:09
Piet,
Volgens mij heeft u de reacties van Ruud niet aandachtig genoeg gelezen, want het antwoord op uw vraag is daar in te lezen.
eerste gedeelte van uw vraag:
Het rapport heeft duidelijk alleen instellingen voor afbeeldingen, niet voor andere soorten bestanden.
tweede gedeelte van uw vraag: (herhaling) als de bestanden aangevinkt zijn voor publicatie zal je ze zien en andersom, niet.
PietP schreef : Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord: Welke instellingen moet ik gebruiken om bijv HTML en PDF bestanden te zien die gekoppeld zijn en aangevinkt voor publicatie?
Volgens mij heeft u de reacties van Ruud niet aandachtig genoeg gelezen, want het antwoord op uw vraag is daar in te lezen.
eerste gedeelte van uw vraag:
Het rapport heeft duidelijk alleen instellingen voor afbeeldingen, niet voor andere soorten bestanden.
tweede gedeelte van uw vraag: (herhaling) als de bestanden aangevinkt zijn voor publicatie zal je ze zien en andersom, niet.
Onderwerp is gesloten.
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2016 14:26Meije van Slageren schreef : Het sjabloon kan alleen afbeeldingen tonen die in het hoofdvenster van Aldfaer als afbeelding getoond worden en de vink publiceren is aangevinkt. Andere gekoppelde bestanden die met een symbool worden getoond zoals PDF en html bestaat is dit niet mogelijk.Meije
Is het toch mogelijk om de zgn 'niet afbeeldingen' toch te scannen? Ik ben de scriptaal voor de sjablonen niet machtig, zou u daarom een dergelijk sjabloon kunnen ontwikkelen?
Onderwerp is gesloten.
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2016 14:32 - 10 aug 2016 14:38Mijn vraag was, wat zijn afbeeldingen, zijn dat alleen jpg, png en bmp bestanden? Ik heb nl zat jpg's die geen foto maar een akte, advertentie of iets dergelijks bevatten, en dat is mi ook materiaal met een afbeelding. Een pdf of doc bestand kunnen ook afbeeldingen bevatten. Het was me niet duidelijk.JayCee schreef : Het rapport heeft duidelijk alleen instellingen voor afbeeldingen, niet voor andere soorten bestanden.
De maker (Meije van Slageren) heeft zojuist uitgelegd hoe eea in elkaar steekt, alleen de documenten die je in Aldfaer ziet, worden gescand.
Laatst bewerkt 10 aug 2016 14:38 door NN.
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
10 aug 2016 17:44
PietP,
Aldfaer heeft geen ondersteuning aan dergelijke bestanden voor de sjabloontaal.
Is het toch mogelijk om de zgn 'niet afbeeldingen' toch te scannen? Ik ben de scriptaal voor de sjablonen niet machtig, zou u daarom een dergelijk sjabloon kunnen ontwikkelen?
Aldfaer heeft geen ondersteuning aan dergelijke bestanden voor de sjabloontaal.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
10 aug 2016 18:15
PietP,
Een alternatief is de doc, pdf, e.d. met een scanner scannen en opslaan als jpg.
Een alternatief is de doc, pdf, e.d. met een scanner scannen en opslaan als jpg.
Onderwerp is gesloten.
- NN
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2016 18:51Vreemd, maar het zal wel zo zijn.Meije van Slageren schreef : Aldfaer heeft geen ondersteuning aan dergelijke bestanden voor de sjabloontaal.
De gekoppelde bestanden staan in de database en zijn dan mi zichtbaar, maar onbereikbaar voor de scripttaal, hoe worden dan die zgn afbeeldings-bestanden gevonden, kunt u in het kort uiteen zetten hoe dat in zijn werk gaat?
Onderwerp is gesloten.