Grafische rapporten - voorouderwaaier

• Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

Grafische rapporten - voorouderwaaier

21 apr 2017 15:51
L.S.
Ik had in mijn oude computer de SVG plug in geïnstalleerd. Die bestaat kennelijk alleen nog maar voor Windows 98 en XP, maar het werkte toch met Windows 10.
Ik heb nu een nieuwe computer en heb weer geprobeerd de plug in te installeren. Het is duidelijk dat Adobe al jaren niets meer hieraan doet. Als ik NL als taal selecteer krijg ik alleen maar vraagtekens. Selecteer ik Frans (ik woon in Frankrijk, is dus geen probleem) dan krijg ik Italiaans en neem ik Engels dan krijg ik een of andere Aziatische taal waar ik geen snars van begrijp.
Is er een oplossing met een plug in die goed werkt onder Windows 10?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Thomas
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Grafische rapporten - voorouderwaaier

21 apr 2017 16:13
Thomas,

Heb je versie 6.2 van Aldfaer? Zo ja, ga naar Extra -> Instellingen -> Rapporten. Rechts onder zie je dan staan IE Compatibiliteit-modus. Selecteer in het witte veld daaronder IE-10 modus (Standaard DOCTYPE) en klik op OK. Werkt de voorouderwaaier nu, ook zonder dat je de SVG-plugin geïnstalleerd hebt?

Paul
Onderwerp is gesloten.
  • Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

21 apr 2017 20:12
Paul,
Het spijt me te moeten antwoorden dat het helaas niet werkt! Ik krijg weer een leeg blad. Er is wel een knop (zat er altijd al) om de waaier te openen in de browser. dat werkt wel (werkte altijd al). Echter, als ik dat doe, dan zie ik inderdaad de waaier maar als ik hem vervolgens wil printen of naar PDF wil converteren dat krijg ik weer een leeg bald.

Thomas
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

21 apr 2017 20:45 - 21 apr 2017 20:59
Heb zelf windows 10 en van Adobe SVGview geinstaleerd en werkt gewoon.

En voor degene die met updaten bijblijven IE11-modus (elk DOCTYPE) werkt ook goed
Laatst bewerkt 21 apr 2017 20:59 door Frank . Reden: IE11-modus (elk DOCTYPE)
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

21 apr 2017 21:44 - 21 apr 2017 21:45
Bij gebruik van Aldfaer 6.2 is het niet meer nodig apart de SVG-viewer te installeren. De meeste rapporten die van SVG gebruik maken worden direct goed getoond. Voorouderwaaier is een uitzondering: bij dit rapport moet de IE Compatibiliteit-modus (zie Extra -> Instellingen -> Rapporten, Rechts onder) op IE11 staan. Let op dat bij verandering van deze instelling Aldfaer opnieuw gestart moet worden. Verder moet opgemerkt worden dat als de Compatibiliteit-modus op IE11 staat sommige pagina's van de Aldfaer Help niet goed worden weergegeven. Als deze modus op IE10 staat gaat dit wel goed.

Paul
Laatst bewerkt 21 apr 2017 21:45 door Paul Kallenberg.
Onderwerp is gesloten.
  • Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

22 apr 2017 10:46
:cheer:
Beste Paul,
Ja! dat werkt!!

Bedankt voor de hulp en prettig weekend.

Thomas
Onderwerp is gesloten.
  • Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

31 jul 2017 17:48
Beste Paul,

Mag ik hier nog eens op terugkomen? ik krijg de voorouderwaaier prima op mijn scherm. Ik heb vandaag hem eens uit willen printen maar dan krijg ik weliswaar de waaier, maar er staan geen namen ingevuld, m.a.w. de waaier is leeg.
Hoe los ik dat op?
Een andere vraag is, kan ik die waaier ook op A3 formaat vergroten en printen? Zo ja, hoe gaat dat dan?

Bij voorbaat dank voor de hulp
Thomas
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

31 jul 2017 20:07
Thomas,
e.e.a. staat beschreven in de Bonus rapporten -> Grafisch -> Grafisch afdrukken.
Onderwerp is gesloten.
  • Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

31 jul 2017 20:22
Han,

Dank je wel. Ik begrijp nu hoe ik op groter formaat kan (laten) afdrukken. Ik zit echter nog steeds met mijn "lege" voorouderwaaier en begrijp niet goed hoe dat komt?

Groet
Thomas
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

31 jul 2017 20:27
Thomas,
als je e.e.a. leest onder Algemeen dan zie je dat dit behoort tot de groep 4. En deze groep moet je niet direct afdrukken maar moet een tussenstap plaatsvinden naar het omvormen naar een pdf bestand. Dus eerst een pdf printer installeren volgens de beschrijving.
Onderwerp is gesloten.
  • Thomas Héman
  • Auteur
Lees meer

31 jul 2017 20:41
Han
Excuses als ik me niet goed heb uitgedrukt. Ik heb een probleem en ik had een vraag.
De vraag was hoe ik op groter formaat kan afdrukken, dat heb ik nu begrepen.
Echter, ik kan vanuit Aldfaer niet de waaier afdrukken op mijn printer. Ook niet op een gewoon A4 formaat. Op het scherm zie ik een "gevulde" waaier, d.i. met namen etc. op papier krijg ik alleen een lege waaier. Er moet waarschijnlijk ergens een instelling niet goed staan, maar waar?
Bij voorbaat dank
Thomas
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

31 jul 2017 22:46
Thomas,

het antwoord is toch echt al gegeven ;-)

niet rechtstreeks afdrukken, maar via Inkscape naar een PDF-bestand en daarna deze afdrukken.

Carel
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena