Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen

Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen 10 juni 2019 08:55 #29601

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 703
Ik overdenk al geruime tijd dat naar mijn inzien de methodiek aangepast dient te worden.
Deze toepassingen worden door meerdere personen aangeboden en in het algemeen vanaf hun "eigen" download/update locatie. Deze organisatie stamt nog uit de tijd dat Internetruimte nog relatief duur was. Die situatie is nu wel echt verleden tijd.

Is stel derhalve voor om deze werkwijze te herzien om de volgende redenen:
- diverse makers zijn inmiddels op gevorderde leeftijd (ik zelf 76)
- bij eventueel overlijden is het heel goed mogelijk dat de betreffende download locatie wordt opgeheven zonder dat dit bekend wordt gemaakt.

Maar hoe moet dat dan worden?
a) onderbrengen op aldfaer.net lijkt mij een voor de hand liggende benadering
b) conditie is dat de "werking" voor plaatsing gecontroleerd wordt
c) controle op de "werking", echter geen beoordeling of de betreffende toepassing al dan niet zinvol is. Het is blijkbaar zinvol voor de ontwikkelaar, die zijn werk gratis ter beschikking stelt aan anderen
d) bij het verdwijen van een ontwikkelaar, wat vroeg of laat bekend wordt, is er tenminste een centrale locatie en kan een ander persoon zich aanmelden om onderhoud over te nemen.

Mijn suggesties zijn niet meer dan dat en het doel is dat ook in de toekomst continuiteit is gegarandeerd

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen 10 juni 2019 11:06 #29605

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19
goed idee

Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen 10 juni 2019 17:19 #29614

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1045
Als de maker van een sjabloon onverhoops gaat hemelen dan is er altijd wel iemand die zorgt voor de continuïteit.
Diegenen die dat sjabloon al geïnstalleerd hebben staan krijgen alleen tot die tijd geen updates meer.

Dit bericht hoort eerder thuis in de rubriek Sjablonen want het heeft niets met de Bonusrapporten te maken.

Han

Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen 10 juni 2019 21:53 #29615

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19
niet overtuigd, blijf het een goed idee vinden

Download locatie en onderhoud bonus/invoegtoepassingen 10 juni 2019 22:59 #29617

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 68
Ben het met Ruud eens.

Er zijn meerdere sjablonen ontwikkeld die de standaard net niet gehaald hebben.

Wel kan ik me herinneren dat ik deze vraag ook al eens gesteld heb, waarbij ik toen de opmerking kreeg dat dit reeds geregeld was en dan door een ander wel weer zou worden opgenomen.

Wel dient er dan wel een onderscheid te zijn dat deze sjablonen in een bepaalde versie van Aldfaer gemaakt zijn en mogelijk niet geheel correct hoeven te werken in nieuwere versies.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden
Gemaakt door Kunena