Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens

Meer
30 juli 2019 08:41 #29996 door Karla Mulder
Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens werd gestart door Karla Mulder
Het lijkt erop dat Flexitree bepaalde leestekens in een notitie niet accepteert, zoals deze `. Na veel uitproberen ontdekte ik dit. Ik had de tekst gekopieerd en zo stond er `s lands...

Met als gevolg dat de hele notitie niet werd getoond.

Bij een online GEDCOM controle op ged-inline.elasticbeanstalk.com/validate kwam deze "fout" niet aan het licht.

Nu zou ik graag willen weten: zijn er meer leestekens die geweigerd worden door Flexitree?
Hoe kan ik ze makkelijk opsporen en bij voorkeur ook vervangen door de juiste? Bij voorkeur in Aldfaer zelf? (Ik zag al dat dit niet kan met Notepad++).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
30 juli 2019 10:40 #29997 door Karla Mulder
Beantwoord door Karla Mulder in topic Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens
Ik zie nu dat het wel goed gaat als ik instel dat het GEDCOM bestand moet worden opgeslagen in ANSI. Dat scheelt!

Meer
30 juli 2019 16:20 - 30 juli 2019 16:21 #30000 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens
Karla,
Een character set ANSI zou diakritische tekens als andere tekens kunnen weergeven worden in rapporten.
Mijn inziens moet het met UTF-8 ook gaan. M.i. i.p.v. het afkappingsteken (apostrof) het 'accent aigu' van het Frans gebruikt.
Laatst bewerkt 30 juli 2019 16:21 door JayCee.

Meer
30 juli 2019 19:25 #30005 door Karla Mulder
Beantwoord door Karla Mulder in topic Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens
Ja, dat klopt inderdaad, het is een accent aigu. Bij uittesten ontdekte ik dat als ik het accent veranderde in een gewone apostrophe, de notitie wel werd getoond, en anders niet.
Is er een bezwaar tegen het gebruik van opslaan als ANSI ipv utf-8?

Meer
30 juli 2019 20:51 #30006 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Flexitree en GEDCOM "fouten" met leestekens

Karla Mulder schreef : ...Is er een bezwaar tegen het gebruik van opslaan als ANSI ipv utf-8?

Neen, alleen dat diakritische tekens als vreemde tekens weergegeven kunnen worden.

P.S. mijn fout: het door u gebruikte teken was een "accent grave" en niet "aigu".
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Karla Mulder

Meer
31 juli 2019 09:29 #30010 door Karla Mulder
Ik heb de gedcom fixer geinstalleerd, nu toont hij het accent grace wel goed in UTF-8 ( aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/11198 )

Gemaakt door Kunena