Bijwerken aantal Bonus rapporten wekt niet meer sinds Aldfaer versie 8, of 8.1

Meer
16 juni 2020 18:43 - 16 juni 2020 18:45 #35821 door Han Kortekaas
Michaël Boers heeft om zijn moverende redenen een bijzondere installatie. Ik denk/vermoed zelfs dat daar een synchronisatie overheen loopt. Wellicht een storende factor.

Het is bijzonder onverstandig om in de aanbevolen (of gewijzigde) installatiemap zaken op te nemen die niets met de Aldfaer installatie te maken hebben. Stel je eens voor dat in het installatieprogramma een fout zit en alle mappen / inhoud wordt gewist.

Ik ben in alle jaren dat ik met Aldfaer werk nog nimmer tegengekomen dat er door Aldfaer mappen worden gewist! Ondenkbaar.
Francke geeft al aan dat een andere map gewoon soepel werkt.

Wellicht heeft Michaël de sjablonen verwijderd via de Windows verkenner in plaats van de normale methode via Versiebeheer Invoegtoepassingen.

Overigens is de titel van deze discussie fout. De Bonusrapporten is een apart geheel. De aangehaalde sjablonen zijn geen onderdeel van de Bonusrapporten.
Daarnaast nog geen antwoord op de vraag over de IE instellingen voor het bezoeken van een website.
Laatst bewerkt 16 juni 2020 18:45 door Han Kortekaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
16 juni 2020 19:36 - 16 juni 2020 19:37 #35826 door Francke
Een methode om je data tóch op een andere schijf dan C te zetten met standaard installatie van Aldfaer.
Bijv. op een laptop met een kleine SSD en een grote HDD is het mi wenselijk je data op die grote HDD te zetten.

op SchoonePC een handleiding hoe dat te doen.

Zelf heb ik de methode via eigenschappen Documenten de documenten-map naar d:\MyDocumenten verplaatst, bij een standaard Aldfaer installatie gaan de zaken naar d:\MyDocumenten\Aldfaer wat ook zichtbaar is in Aldfaer zelf, want in dit geval is de documentenmap niet hardcoded.
Laatst bewerkt 16 juni 2020 19:37 door Francke.

Meer
16 juni 2020 20:58 #35829 door JayCee

Francke schreef :

Michaël Boers schreef : Het pad naar de invoegtoepassingen is in mijn geval: d:\aldfaer80\invoegtoepassingen, Aldfaer staat (gewoon) in d:\aldfaer80

Invoegtoepassingen in de installatiemap?

Meer
16 juni 2020 22:16 - 16 juni 2020 22:21 #35832 door Francke
Laatst bewerkt 16 juni 2020 22:21 door Francke. Reden: aanvulling

Meer
19 juni 2020 15:57 #35853 door Lien
De invoegtoepassingen staan bij mij in de map zoals Jay Cee schrijft: c:\Gebruikers\uwnaam\Documenten\Aldfaer\.
In de instellingen wordt ook naar deze map verwezen. Als ik op Bijwerken klik krijg ik echter de melding "de invoegtoepasing is niet geïnstalleerd, omdat één of meer bestanden/mappen van de invoegtoepassing in gebruik zijn."

Weten jullie hier een oplossing voor?

Meer
19 juni 2020 16:49 - 19 juni 2020 16:50 #35854 door Ruud de Ruiter
Sluit de Windows Verkenner(s)en eventueel openstaande rapporten alvorens Bijwerken te activeren
Laatst bewerkt 19 juni 2020 16:50 door Ruud de Ruiter.

Meer
21 juni 2020 14:33 #35883 door Lien
sluiten van de windows verkenner lost het niet op.
als ik wil bijwerken van 8.1.1. naar 8.1.3 krijg ik nog steeds de melding dat een of meer bestanden/mappen van de invoegtoepassing in gebruik zijn
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
21 juni 2020 19:34 - 21 juni 2020 19:35 #35889 door JayCee
Lien,
Heb ooit tijdens een Teamviewer-sessie een gelijkaardige probleem vasrgesteld, hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde installatie van de bestandsmappen. De snelste oplossing was toen om de invoegtoepassingen opnieuw te installeren.
Dit kan je de doen via deze link en best in een standaardinstallatie.
Laatst bewerkt 21 juni 2020 19:35 door JayCee.

Meer
29 juni 2020 19:23 #36000 door Lien
dit werkt ook niet, de knop installeer is niet beschikbaar.
Heb net besloten Aldfaer te uninstallen en opnieuw te installeren, maar dan wordt het probleem nog groter en kan ik het programma zelfs niet meer installeren, de melding die ik krijg zie je in de bijlage. Het bestand at hij zegt niet te kunnen vinden is er wel

Wat nu, nu kan ik helemaal niets meer.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
29 juni 2020 20:21 - 29 juni 2020 20:22 #36001 door JayCee
Lien,
als u dit wenst kan ik via Teamviewer hulp bieden. Zo ja, klik links op 'Meer' en het zwarte enveloppe voor mijn e-mail en stuur mij een bericht om af te spreken.
Laatst bewerkt 29 juni 2020 20:22 door JayCee.

Gemaakt door Kunena