Han Kortekaas tijdelijk afwezig (30 nov 2021)

Beste mensen,

Han Kortekaas, lid van het Aldfaer-team en moderator van dit forum, kan hier de komende maanden helaas niet actief zijn. Gedurende die tijd nemen de andere leden van ons team zijn taken over.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

PHP-Flexitree aantal personen klopt niet

• De Coster René
  • De Coster René's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
21 okt 2021 14:21 #42890 door De Coster René
PHP-Flexitree aantal personen klopt niet werd gestart door De Coster René
Als ik een Gedcom upload naar mijn website (via het 'administrator panel) dan komt de melding dat er 9997 personen in het bestand zitten (wat correct is).
Als ik dan op de website de flexitree open staat in het welkom-scherm "Dit bestand bevat de gegevens van 9.903 personen".

Als ik in de database phpMyAdmin ga kijken staan er in de 'persons' 9997 records.

Vanwaar dit verschil?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
21 okt 2021 17:39 #42899 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic PHP-Flexitree aantal personen klopt niet
René,

Kan het zijn dat het Privacy Filter actief is en dat er personen zijn die hieronder vallen?

Paul

• De Coster René
  • De Coster René's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
22 okt 2021 06:51 #42904 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic PHP-Flexitree aantal personen klopt niet
Paul,
Inderdaad heeft het te maken met het 'Niet publiceren' van een persoon.
Maar het is wel ietwat verwarrend met privacy filter aan of uit bij het genereren van de Gedcom.

Als het PF UIT staat dan worden wel ALLE personen opgeladen naar de phpMyAdmin database, maar bij de Niet-publiceren-personen komt een "1" in het privacy record en kunnen deze personen niet gepubliceerd worden.
Dit wordt dan getoond volgens bijlage1.
Dan zou toch mijn inziens alle personen moeten kunnen gepubliceerd worden want PF stond uit.

Als het PF AAN staat en als er staat 'Persoon uitsluiten' dan wordt de persoon inderdaad niet opgeladen naar de database.(bijlage2)

Misschien is mijn uitleg wat ingewikkeld, sorry.
Bijlagen:

Meer
22 okt 2021 09:32 - 22 okt 2021 09:36 #42905 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic PHP-Flexitree aantal personen klopt niet
René, Flexitree heeft onder de beheerpagina een eigen instelling voor privacy; die staat wellicht op actief.

Uit de help van FT

Privacy filter. FlexiTree heeft een privacy filter dat het mogelijk maakt personen uit te sluiten van (volledige) publicatie. De volgende criteria worden gehanteerd:
Als van een persoon in het gedcombestand expliciet is aangegeven dat deze gepubliceerd mag worden (gedcom-tag _PUBLISH), valt deze persoon nooit onder het privacyfilter, dus ook niet als het privacy filter is aangevinkt in de globale instellingen.
Als van een persoon in het gedcombestand expliciet is aangegeven dat deze niet gepubliceerd mag worden (gedcom-tag _OBJECTION), valt deze persoon altijd onder het privacyfilter, dus ook als het privacy filter niet is aangevinkt in de globale instellingen.
Voor elke andere persoon geldt dat deze onder het privacyfilter valt als het privacy filter actief is gemaakt in de globale instellingen en de persoon nog in leven is.
Personen die onder het privacyfilter vallen worden niet vermeld in de overzichtstabellen. Op de persoonskaarten en in de voor- en nageslachtsweergave worden zij vermeld onder de naam Privé.

Laatst bewerkt 22 okt 2021 09:36 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René

Gemaakt door Kunena