Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Maken van een schermafdruk

Maken van een schermafdruk 23 juni 2018 18:20 #22689

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 942
Als u een probleem meldt dan kan het vaak helpen e.e.a. te voorzien van een bijlage die de melding ondersteunt en duidelijk maakt. Die bijlage bestaat dan uit het maken van een afdruk van een deel van uw scherm, dus bijvoorbeeld alleen van het venster van de Aldfaer melding. Een knipsel van het gehele scherm is af te raden.
Voor hen die al met Windows een goed en duidelijk knipsel kunnen maken of al een toetscombinatie hebben toegewezen aan de PrtSc toets is deze aanbeveling niet van toepassing, kan alleen interessant zijn voor het vergelijk.
Naast de Windows functies voor het maken van printscreens, ook wel knipsels genoemd, bestaat er een handig programma dat zich nestelt onder de PrtSc knop van uw toetsenboord. Afhankelijk van uw soort toetsenboord, kunt u die knop vinden in de bovenste rij toetsen of ergens naast de Enterknop
Indien u dit wilt klik dan op deze link waardoor een pagina zichtbaar wordt met twee keuzen en een app wordt geïnstalleerd onder die Pr tSc knop. Afhankelijk van uw systeem kiest u voor Windows of Mac.

Door te klikken op "bestand opslaan" zal de download beginnen. Ga naar uw map voor downloads, dubbelklik op het bestand setup-lightshot.exe en installeer, kies de juiste taal en sta Windows toe om wijzigingen aan te brengen.
Na installatie wordt door het programma zelf e.e.a. direct eenmalig voorgedaan. Als u een afdruk moet maken, selecteer dan met de muis het gebied op uw scherm, en sla dat op.

Op de website van Lightshot is een uitgebreide handleiding. Mochten er desondanks vragen zijn dan kunt u mij een email sturen door op mijn naam aan de linkerzijde te klikken.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee, De Coster René

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden
Gemaakt door Kunena