Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: tweemaal dezelfde namen in één gezin

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 14:17 #16586

• Guido van Harten
  • Guido van Harten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 28
Weet iemand een sjabloon die een rapport genereert met alle personen die een voornaam dragen van een broer/zus die - volgens je Aldfaer-bestand - tegelijk in leven zijn. Wellicht is de oudste van de twee dan overleden, iets om actie te ondernemen.
Doublures bij voornamen als de oudere broer/zus is overleden, hoef ik uiteraard niet in het rapport terug te zien.

Vriendelijke groet,
Guido
Windows 10; Aldfaer 7.2
Discussie gesloten.

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 15:39 #16591

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 689
Guido,
Doet controleer gegevens dat niet ? Shft+Ctrl+C
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 16:02 #16592

• Guido van Harten
  • Ontvangen bedankjes 28
Ruud,
Ik had daaraan niet gedacht, maar na jouw tip wel geprobeerd. Ik heb alles aangevinkt, maar een ingevoerde testpersoon komt in de rapportage niet voor.

Vriendelijke groet,
Guido
Windows 10; Aldfaer 7.2
Discussie gesloten.

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 16:39 #16593

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1031
Guido,
volgende keer als je het over sjablonen hebt zou je de vraag in de juiste rubriek moeten zetten.

Daarnaast kun je kijken in de Bonus rapporten rubriek Uitzoeken bij het sjabloon 'Dubbelen'; diverse functies zijn aanwezig.
Kijk ook eens bij het sjabloon "gegevenscontrole". Dat sjabloon gaat veel verder dan de standaard functie Controleer gegevens. Diverse opties zijn beschikbaar.
Han

Last Edit: door Han Kortekaas.
Discussie gesloten.

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 19:21 #16612

• Guido van Harten
  • Ontvangen bedankjes 28

Han Kortekaas schreef : Guido,
volgende keer als je het over sjablonen hebt zou je de vraag in de juiste rubriek moeten zetten.

Er is blijkbaar iets misgegaan bij het posten. Volgende keer let ik beter op. Als je wilt, mag je dit berichtje verplaatsen.

Daarnaast kun je kijken in de Bonus rapporten rubriek Uitzoeken bij het sjabloon 'Dubbelen'; diverse functies zijn aanwezig.
Kijk ook eens bij het sjabloon "gegevenscontrole". Dat sjabloon gaat veel verder dan de standaard functie Controleer gegevens. Diverse opties zijn beschikbaar.

Dankjewel. dit sjabloon ken ik. Het laat mij echter nog veel namen zijn en het controleert daarbij niet of broer/zus met dezelfde naam geregistreerd staat met een overlijdensdatum vóór de geboorte van de tweede.

Vriendelijke groet,
Guido
Windows 10; Aldfaer 7.2
Discussie gesloten.

tweemaal dezelfde namen in één gezin 04 apr 2017 20:49 #16617

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 67
Hallo Guido,

Ga er niet van uit dat dit ook altijd het geval is.
Als vader Joannes heet en opa ook zou de 2de Jo(h)annes mogelijk toch goed vernoemd kunnen zijn.

Denk hierbij aan Johannes {de Jonge} of de {Oude}
Vergt dus eerst onderzoek (zomaar een tip)
In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.039 seconden
Gemaakt door Kunena