- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Wens instellen van een favoriet
- Marion K.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Wens instellen van een favoriet
24 apr 2017 18:30
Met veel plezier gebruik ik Aldfaer al meerdere jaren.
Regelmatig begin ik aan het in beeld brengen van stambomen voor vrienden en bekenden.
Voor mij is dat net zoiets als het leggen van een "jigsaw puzzle". erg leuk om te doen.
Daarbij vind ik de voorouderwaaier heel behulpzaam om te gebruiken als een soort "navigator"
Regelmatig wil ik de waaier "verversen" om de nieuw gevonden personen er bij op te zien.
Dat betekent dat ik elke keer het hele rijtje muisklikken moet doorlopen. :ohmy:
Mijn vraag is;
Heeft Aldfaer misschien een mogelijkheid om voor mezelf een soort favoriet te creeeren van dit rapport?
Bijv. in de vorm van een ikoontje op de werkbalk? Zodat ik met één muisklik de waaier kan genereren?
Ben benieuwd.
Alvast dank voor het meedenken.
vr.gr
Marinonie
Regelmatig begin ik aan het in beeld brengen van stambomen voor vrienden en bekenden.
Voor mij is dat net zoiets als het leggen van een "jigsaw puzzle". erg leuk om te doen.
Daarbij vind ik de voorouderwaaier heel behulpzaam om te gebruiken als een soort "navigator"
Regelmatig wil ik de waaier "verversen" om de nieuw gevonden personen er bij op te zien.
Dat betekent dat ik elke keer het hele rijtje muisklikken moet doorlopen. :ohmy:
Mijn vraag is;
Heeft Aldfaer misschien een mogelijkheid om voor mezelf een soort favoriet te creeeren van dit rapport?
Bijv. in de vorm van een ikoontje op de werkbalk? Zodat ik met één muisklik de waaier kan genereren?
Ben benieuwd.
Alvast dank voor het meedenken.
vr.gr
Marinonie
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Wens instellen van een favoriet
24 apr 2017 19:41
Marion,
Die mogelijkheid bestaat (helaas) niet. Een dergelijke wens bestaat al geruime tijd. Of en wanneer dat werkelijkheid wordt kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb daarin geen enkele zeggenschap
Die mogelijkheid bestaat (helaas) niet. Een dergelijke wens bestaat al geruime tijd. Of en wanneer dat werkelijkheid wordt kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb daarin geen enkele zeggenschap
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
24 apr 2017 19:56
Marion,
alle sjablonen in de Bonusrapporten hebben de eigenschap dat de instelling van het rapport vastgelegd wordt voor een volgende keer. U hoeft dus helemaal niet alle instellingen weer na te lopen.
alle sjablonen in de Bonusrapporten hebben de eigenschap dat de instelling van het rapport vastgelegd wordt voor een volgende keer. U hoeft dus helemaal niet alle instellingen weer na te lopen.
Onderwerp is gesloten.
- Marion K.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 apr 2017 23:07
Dag Ruud,
Dank voor de snelle reactie. Mooi om te lezen dat al meer personen ook die behoefte hadden.
Ik zal de ontwikkelingen met belangstelling volgen.
Veel Aldfaer plezier.
Marion
Dank voor de snelle reactie. Mooi om te lezen dat al meer personen ook die behoefte hadden.
Ik zal de ontwikkelingen met belangstelling volgen.
Veel Aldfaer plezier.
Marion
Onderwerp is gesloten.
- Marion K.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 apr 2017 23:16
Dag Han,
Dankjewel voor het meedenken.
Misschien dat ik je antwoord niet helemaal goed begrijp;
Zonet heb ik het nog even opnieuw geprobeerd.
Sommige instellingen blijven wel staan, zoals bijv. het aantal weer te geven generaties.
Maar, voordat ik kan klikken op "start rapport" moet ik eerst 7x een muisklik geven;
- Tonen
- Rapporten
- Overige rapporten
- Bonus rapporten
- Grafisch
- Voorgeslacht
- Voorouderwaaier
- (privacyfilter aan/uit zetten)
Dat is het rijtje dat fijn zou zijn als dat kon worden vermeden.
Vriendelijke groet
Marion
Dankjewel voor het meedenken.
Misschien dat ik je antwoord niet helemaal goed begrijp;
Zonet heb ik het nog even opnieuw geprobeerd.
Sommige instellingen blijven wel staan, zoals bijv. het aantal weer te geven generaties.
Maar, voordat ik kan klikken op "start rapport" moet ik eerst 7x een muisklik geven;
- Tonen
- Rapporten
- Overige rapporten
- Bonus rapporten
- Grafisch
- Voorgeslacht
- Voorouderwaaier
- (privacyfilter aan/uit zetten)
Dat is het rijtje dat fijn zou zijn als dat kon worden vermeden.
Vriendelijke groet
Marion
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
25 apr 2017 07:56
Hallo Marion,
doe dit in 1 of 2 klikken
ga als volgt te werk:
1:
Ga naar de persoon waar je de voorouders aan het uitzoeken bent.
Persoon-> bladwijzer_> bladwijzer toevoegen
De persoon komt vervolgens in het ondervenster te staan.
Als deze daar staat hoef je alleen op die persoon te klikken als deze niet in het hoofdvenster staat.
Hierna klik je op de buton: kwartierstaat (grafisch)
Waarna een kwartierstaat wordt gemaakt vanuit die persoon.
Voor alle overige sjabloon uitdraaien dien je inderdaad het hele pad te doorlopen.
Indien er een geheugenknop zou komen om het laatste willekeurige sjabloon nog een keer te draaien zou dat inderdaad een snellere oplossing zijn.
maar als je een beetje handig bent met html kan je die zelf maken om een bepaald favoriet sjabloon met 3 kliks te openen en wat navigeren om het juiste pad e kiezen.
doe dit in 1 of 2 klikken
ga als volgt te werk:
1:
Ga naar de persoon waar je de voorouders aan het uitzoeken bent.
Persoon-> bladwijzer_> bladwijzer toevoegen
De persoon komt vervolgens in het ondervenster te staan.
Als deze daar staat hoef je alleen op die persoon te klikken als deze niet in het hoofdvenster staat.
Hierna klik je op de buton: kwartierstaat (grafisch)
Waarna een kwartierstaat wordt gemaakt vanuit die persoon.
Voor alle overige sjabloon uitdraaien dien je inderdaad het hele pad te doorlopen.
Indien er een geheugenknop zou komen om het laatste willekeurige sjabloon nog een keer te draaien zou dat inderdaad een snellere oplossing zijn.
maar als je een beetje handig bent met html kan je die zelf maken om een bepaald favoriet sjabloon met 3 kliks te openen en wat navigeren om het juiste pad e kiezen.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
25 apr 2017 08:00
Mijn antwoord sloeg op de instellingen van het sjabloon zelf. Ik heb bijna altijd dit rapportenvenster openstaan en zet het aan door op het rapport-icoontje te klikken. Dat scheelt Tonen - Rapporten. Na het draaien van een sjabloon blijft dit rapportvenster altijd open.
Maar, toegegeven, een favoriet zou aardig zijn, totdat je er zoveel hebt dat je weer moet gaan scrollen en vergeet waar de favoriet ook al weer voor was.
Maar, toegegeven, een favoriet zou aardig zijn, totdat je er zoveel hebt dat je weer moet gaan scrollen en vergeet waar de favoriet ook al weer voor was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
25 apr 2017 11:21
Hallo Han,
Gaat meer om één favoriet van het laatst gedraaide sjabloon.
Een soort knop als referentiepersoon maar dan een referentiesjabloon.
Techniek is er al alleen een ander pad aanwijzen. :side:
En bedankt voor je vorige uitleg antwoord, ook deze was mij niet bekend als dagelijkse aldfaer gebruiker.
Gaat meer om één favoriet van het laatst gedraaide sjabloon.
Een soort knop als referentiepersoon maar dan een referentiesjabloon.
Techniek is er al alleen een ander pad aanwijzen. :side:
En bedankt voor je vorige uitleg antwoord, ook deze was mij niet bekend als dagelijkse aldfaer gebruiker.
Onderwerp is gesloten.
- Marion K.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 apr 2017 12:17 - 25 apr 2017 12:18
Dag Han en Frank,
Dank voor jullie reactie en suggesties, daar kan ik wel wat mee.
Dat is voor mij alvast een mooie verbetering.
Enneh..., ik heb maar één favoriet, en dat is Aldfaer! :lol:
vr.gr.
Marion
Dank voor jullie reactie en suggesties, daar kan ik wel wat mee.
Dat is voor mij alvast een mooie verbetering.
Enneh..., ik heb maar één favoriet, en dat is Aldfaer! :lol:
vr.gr.
Marion
Laatst bewerkt 25 apr 2017 12:18 door Marion K..
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
25 apr 2017 16:07 - 25 apr 2017 16:17
Marion,
Onder voorwaarde dat je al dan niet tijdelijk het grafisch rapport Voorgeslacht "opoffert" kan je het volgende doen.
Open Instellingen > Rapporten > Bestanden
Standaard grafische rapporten Voorgeslacht(noteer de inhoud voor later)
Browse naar
C:\Users\pcnaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Voorouder waaier\Voorouderwaaier.asj
Nu staat onder het icoon grafisch voorgeslacht de voorouderwaaier.
Heb je desondanks het standaard rapport nodig kan je dit altijd via het uitvalpijlte aanroepen
De essentie van de wens is:
Dit voor algemeen gebruik beschikbaar te maken via een wijziging in Aldfaer om b.v. een zestal (meer is overdaad) extra iconen genummerd 1 - 6 op te nemen en via een gelijke methodiek een gewenst sjabloon te koppelen aan dat icoon waarbij dan automatisch de *.asj naam als tooltip wordt getoond.
Onder voorwaarde dat je al dan niet tijdelijk het grafisch rapport Voorgeslacht "opoffert" kan je het volgende doen.
Open Instellingen > Rapporten > Bestanden
Standaard grafische rapporten Voorgeslacht(noteer de inhoud voor later)
Browse naar
C:\Users\pcnaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Voorouder waaier\Voorouderwaaier.asj
Nu staat onder het icoon grafisch voorgeslacht de voorouderwaaier.
Heb je desondanks het standaard rapport nodig kan je dit altijd via het uitvalpijlte aanroepen
De essentie van de wens is:
Dit voor algemeen gebruik beschikbaar te maken via een wijziging in Aldfaer om b.v. een zestal (meer is overdaad) extra iconen genummerd 1 - 6 op te nemen en via een gelijke methodiek een gewenst sjabloon te koppelen aan dat icoon waarbij dan automatisch de *.asj naam als tooltip wordt getoond.
Laatst bewerkt 25 apr 2017 16:17 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
25 apr 2017 17:36
Marion,
Je kan een kopij van de sjabloonmap Voorouderwaaier rechtstreeks in de map Invoegtoepassingen plaatsen. Het sjabloon kan gestart worden in 1 klik, 3 muisover en 1 klik via het pijltje rechts vh rapporten icoon.
Je kan desnoods ook een map favorieten aanmaken met daarin een kopij van al uw favorieten sjabloonmappen en ze op dezelfde wijze benaderen, maar dat is dan wel 1 klik meer.
MAAR! Hoe lang zal de lijst uiteindelijk worden? Maar nog belangrijker is dat updates op deze sjablonen niet zullen worden toegepast.
Zelf gebruik ik dezelfde methode als Han en waarbij via F9 het venster direct bereikt wordt.
Je kan een kopij van de sjabloonmap Voorouderwaaier rechtstreeks in de map Invoegtoepassingen plaatsen. Het sjabloon kan gestart worden in 1 klik, 3 muisover en 1 klik via het pijltje rechts vh rapporten icoon.
Je kan desnoods ook een map favorieten aanmaken met daarin een kopij van al uw favorieten sjabloonmappen en ze op dezelfde wijze benaderen, maar dat is dan wel 1 klik meer.
MAAR! Hoe lang zal de lijst uiteindelijk worden? Maar nog belangrijker is dat updates op deze sjablonen niet zullen worden toegepast.
Zelf gebruik ik dezelfde methode als Han en waarbij via F9 het venster direct bereikt wordt.
Onderwerp is gesloten.
- Marion K.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 apr 2017 21:28
Dank aan allen voor het meedenken.
Zo te zien zijn er meerdere mogelijkheden om e.a.a. comfortabeler te maken.
Ik ga eerst maar es eentje uitproberen.
vr.gr.
Marion
Zo te zien zijn er meerdere mogelijkheden om e.a.a. comfortabeler te maken.
Ik ga eerst maar es eentje uitproberen.
vr.gr.
Marion
Onderwerp is gesloten.