- Bedankjes 1009
Afgesloten discussies van de helpdesk
W10 - bestandenzoeker laat geen bestanden zien
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
W10 - bestandenzoeker laat geen bestanden zien
11 aug 2017 16:40 - 11 aug 2017 16:40
Tijdens het corrigeren van een installatie in W10 kwam ik de volgende problemen tegen:
a) De Windows verkenner laat geen bestanden zien die de stamboomzoeker wel laat zien
Hier de config file in program files
Verder vindt de stamboomzoeber geen *.aldf en *.alx files
Terwijl de Windows verkenner wel een normale maar niet de automatische *.alx laat zien
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en/of is er een W10-verkenner instelling nodig
a) De Windows verkenner laat geen bestanden zien die de stamboomzoeker wel laat zien
Hier de config file in program files
Verder vindt de stamboomzoeber geen *.aldf en *.alx files
Terwijl de Windows verkenner wel een normale maar niet de automatische *.alx laat zien
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en/of is er een W10-verkenner instelling nodig
Laatst bewerkt 11 aug 2017 16:40 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
Re: W10 - bestandenzoeker laat geen bestanden zien
11 aug 2017 17:41
Ruud,
Het antwoord op je eerste vraag heeft mogelijk van doen met Virtual Store. Als Aldfaer een bestand probeert weg te schrijven naar een verboden locatie, zoals Program Files, wordt het bestand niet daar bewaard, maar op een plaats met de naam Virtual Store. Windows doet naar Aldfaer toe net alsof het bestand toch in Program Files bewaard is. Google op Virtual Store voor meer informatie. Je kunt het cfg-bestand mogelijk terugvinden in de map C:\Users\<username>\AppData\Local\VirtualStore.
Op je tweede vraag weet ik het antwoord niet.
Paul
Het antwoord op je eerste vraag heeft mogelijk van doen met Virtual Store. Als Aldfaer een bestand probeert weg te schrijven naar een verboden locatie, zoals Program Files, wordt het bestand niet daar bewaard, maar op een plaats met de naam Virtual Store. Windows doet naar Aldfaer toe net alsof het bestand toch in Program Files bewaard is. Google op Virtual Store voor meer informatie. Je kunt het cfg-bestand mogelijk terugvinden in de map C:\Users\<username>\AppData\Local\VirtualStore.
Op je tweede vraag weet ik het antwoord niet.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
11 aug 2017 17:50
Ik denk dat bij een installatie onder C:\program files (x86)\ de bestanden in de Virtual store verdwijnen en dus ook niet weergegeven worden. Kijk eens naar de Windows instelling voor het weergeven van verborgen bestanden.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
- Aanwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
11 aug 2017 18:31
Ruud,
Misschien een domme vraag. Als ik mij goed herinner had de vraagsteller een probleem met bestanden op een USB. Zijn de bestanden mischien daar te vinden?
Heb eveneens opgemerkt dat de locatie van de map voor materiaal ook niet normaal is.
Misschien een domme vraag. Als ik mij goed herinner had de vraagsteller een probleem met bestanden op een USB. Zijn de bestanden mischien daar te vinden?
Heb eveneens opgemerkt dat de locatie van de map voor materiaal ook niet normaal is.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 aug 2017 22:01 - 11 aug 2017 22:02
@Ruud,
al eens een onafhankelijke zoeker gebruikt bv:
AgentRansack zie hier voor download of
Locate32 zie hier voor meer info
al eens een onafhankelijke zoeker gebruikt bv:
AgentRansack zie hier voor download of
Locate32 zie hier voor meer info
In sommige gevallen is het ook wel eens andersom, maar dit terzijde."Ruud schreef : a) De Windows verkenner laat geen bestanden zien die de stamboomzoeker wel laat zien
Laatst bewerkt 11 aug 2017 22:02 door NN.
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 308
12 aug 2017 16:59
Dag Ruud,
Om te zoeken in Windows 10 en ook in Aldfaer 6.2 met de stamboom zoeker is het noodzakelijk dat de schijven waarop gezocht dient te worden allemaal bij eigenschappen het vinkje is aangebracht voor de tekst:
De inhoud en de eigenschappen van bestanden op dit station mogen worden geïndexeerd.
Om te zoeken in Windows 10 en ook in Aldfaer 6.2 met de stamboom zoeker is het noodzakelijk dat de schijven waarop gezocht dient te worden allemaal bij eigenschappen het vinkje is aangebracht voor de tekst:
De inhoud en de eigenschappen van bestanden op dit station mogen worden geïndexeerd.
Onderwerp is gesloten.