Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Problemen met Aldfaer

Problemen met Aldfaer 08 feb 2018 14:09 #20496

• Boumans
  • Boumans's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kan de pictogrammen Kwartier staat-Parenteel-Persoonkaart in Aldfaer niet meer gebruiken er komt dan te staan :"Deze pagina is niet bereikbaar". Ik heb door ziekte lang niet meer aan de stambomen gewerkt maar nu ik weer iets wide gaan doen, kon ik wel aldfaer opstarten maar bleef alles leeg. Toen probeerde ik via de ext. schijf mijn gegevens weer over te zetten maar daar was helemaal niets meer te vinden Hoe dat kan weet ik niet want opgeslagen is toch opgeslagen of niet? Ik heb toen de oude aldfaer weg gehaald van de laptop en toen weer opnieuw aldfaer 6.1 weer gedownload. Daarna ging hij alle stambomen erweer opzetten terwijl ik ze op de laptop niet gevonden kon krijgen. Maar ik kon nu dan toch weer aan de gang behalve dan dat ik met die pictogrammen nog niet kan. Weet iemand wat er allemaal speelt want zelf durf ik niet veel te proberen om niets kwijt te raken. Want dan ben ik alles kwijt denk ik !! Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik misschien verkeerd doe? Vast hartelijk dank daarvoor. Gr. Joop
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 08 feb 2018 15:02 #20498

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 676
Joop,
Om te beginnen, je kan ongestarft versie 6.2 over versie 6.1 installeren.
Hierbij ga ik er van uit dat je de standaard default installatie hebt uitgevoerd, dus programma in C:\Aldfaer en niet in Program Files.
Verder, controleer of the onderstaande instellingen juist zijn zoals aangegeven:

Als die juist zijn, sluit Aldfaer en via Windows verkenner verwijder Aldfaer.cfg uit de map C:\Aldfaer\.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Boumans
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 15 feb 2018 12:38 #20578

• Boumans
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ruud, ik geloof dat ik jou al eerder om hulp gevraagd heb. En nu dus weer en kan ik je zeggen dat ik Aldfaer 6.2 over 6.1 heb gezet en toen ging alles even goed en naar een paar keer testen, was het weer over en kreeg ik die foutmelding weer. Toen heb ik nog gezocht naar een probleem oplosser en die heeft gezorgt dat alles nu werkt zoals ik gewend was. Alleen heb ik nog een vraag want kan ik de aldfaer die ik nu op de externe schijf heb staan, ook overschrijven en zo ja hoe? Ik ben blij dat ik weer wat verder kan met de stamboom want door mijn TIA is dat lang niet meer mogelijk geweest omdat mijn geheugen het een en ander kwijt is. Maar verder wil ik je heel hartelijk bedanken voor je hulp. En hoop ik nog op een antwoord van mijn laatste vraag. Groetjes Joop Boumans
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 15 feb 2018 13:25 #20580

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Dag Joop,

Bij een installatie wordt naast de installatie can het programma, al dan niet op de interne of externe schijf, een map C:\User\jouwnaam\Documents\Aldfaer met daarin submappen.
Nu hangt het er van af wat je met de installatie van het programma op de externe schijf wil bereiken.
a) alleen het programma
b) programma met b.v. een map als (natuurlijk anders benoemd) C:\User\jouwnaam\Documents\Aldfaer
EN hoe je dat wenst te gebruiken
Persoonlijk denk ik dat het je bedoeling is om alles op een externe schijf te zetten en dat je die dan op diverse computers kan gebruiken ZONDER het programma zelf op die computers te hebben staan en dus ook niet op je eigen computer.
Als dat het geval is, zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Tips.htm punten 17 en daarna 16, waarbij 16 herhaald dient te worden op iedere computer waar de externe schijf mee gebruikt gaat worden en uiteraard met dezelfde schijfletter

Is dat niet het geval dan zie ik geen enkele reden om het programma op een externe schijf te zetten en/of te updaten/overschrijven want je kan het dan gewoon wissen.

En als bovenstaande niet de oplossing aandraagt, geef dan beter aan waarom je het programma op een externe schijf nodig hebt.
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 17 feb 2018 14:50 #20597

• Boumans
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ruud, eindelijk heb ik je weer gevonden op het aldfaer forum. Maar ik was aan het zoeken naar het forum en toen kreeg ik te zien"Stamboom forum vragen" Nu wist ik niet of dat hetzelfde is als wat ik nu zie maar ik ben bang van niet want nu heb ik bij Google ingevuld "Aldfaer forum"en zit nu dus bij Aldfaer forum. Maar heb daardoor wel mijn wachtwoord verwijdert en een nieuw aangemaakt bij dat andere forum (stamboom forum vragen, dus) Maar ik kan nog wel bij jullie binnen (zonder w.w.)
Dus wil ik even je vraag beantwoorden over de externe schijf. Ik wil mijn stambomen niet op die ext. schijf zetten maar ze stonden er al op omdat ik dat gedaan heb nadat jij alles voor mij in orde had gemaakt (al weer lang geleden)toen heb jij mijn laptop over genomen. Maar toen ik laatst mijn stambomen kwijt was omdat er op aldfaer allemaal lege pagina,s stonden heb ik de vragen gesteld die ik gevraagd had (vorige mail) Ik heb daarna nog geprobeerd om de stamboom van de ext. schijf over te zetten naar de laptop maar ook daar stond en staat nu nog niets op vandaar de vraag of ik dat ook weer kon oplossen? Maar omdat ik dank zij jou antwoord ,de vorige keer, de stamboom op de laptop weer helemaal goed gekregen door Aldfaer 6.2 over 6.1 te zetten. Zoals jij mij adviseerde. Maar daarom dus ook de vraag hoe ik dat op de ext. schijf kan zetten zodat als er weer iets helemaal fout gaat dat ik dan vanaf de ext. schijf alles weer naar de laptop kan terug zetten. Daar ging het nu dus over, misschien kan ik alles nu via de laptop naar de ext. schijf kopiëren of op een andere manier, hopelijk heb ik het goed duidelijk gemaakt en heb je een antwoord voor mij en dan hoop ik dat ik dat antwoord weer kan zoeken via aldfaer forum i.p.v. op Stamboom forum vragen, want dan haal ik dat weer weg. Vast heel erg bedankt weer en hopelijk hoef ik je niet meer lastig te vallen, na deze keer. Groetjes . Joop Boumans
Last Edit: door Boumans.
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 17 feb 2018 17:39 #20600

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Het enige wat je te doen staat is:
Externe schijf altijd aangesloten houden
Deze een vaste schijfletter toewijzen, b.v. R: (zie punt 16 in de aanwijzingen van mijn vorige bericht)
In instellingen het pad van de veiligheidskopie naar die externe schijf sturen in stellen naar R:\Vkopie
Op die schijf R: een map Vkopie aanmaken.
Da's alles.

Mocht nu de PC de geest geven dan is er altijd de laatste vkopie op de schijf R: en deze wordt dus automatisch ververst tot het maximum aantal dat ingesteld is. Is dat vol dan wordt de oudste door een nieuwe vervangen.

En alle andere oude bestranden op die externe schijf kan je dus verwijderen.
Last Edit: door Ruud de Ruiter.
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 08 feb 2019 20:31 #27530

• Boumans
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik wil iedereen , maar vooral JAY CEE , heel hartelijk danken voor de berichten en de heel goede hulp van Jay omdat hij de problemen met de stambomen heel goed heeft opgelost. Terwijl ik het niet voor elkaar kon krijgen is het hem helemaal gelukt, fantastisch!! En het probleem wat ik had met het zwarte scherm bleek een computer probleem te zijn mede door het verbreken van de verbinding door Ziggo, denk ik. Maar ook dat is dan nu ook opgelost. Nogmaals hartelijk dank voor u allen van aldfaer forum en een heel prettig weekend.
Discussie gesloten.

Problemen met Aldfaer 08 feb 2019 20:48 #27532

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 574
Deze draad mag gesloten worden.
Mvg,
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden