Afgesloten discussies van de helpdesk

Aldfaer2TNG: aldfaer.php geeft Fatal Error op mijn website met PHP v 7.1.16

Lees meer

Aldfaer2TNG: aldfaer.php geeft Fatal Error op mijn website met PHP v 7.1.16

10 mei 2018 22:00
Hallo allemaal,

Ik gebruik Aldfaer2TNG al jaren voor mijn stamboomwebsite (met TNG). Nooit omkijken of problemen mee gehad.
Ik heb echter TNG helemaal opnieuw geïnstalleerd, dus moet ik ook Aldfaer2TNG opnieuw laten configureren zodat de omschrijving lang genoeg is.

Recent is echter de PHP-versie van mijn website verhoogd (van een v5 naar v7.1.16). Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik krijg nu deze melding als ik opnieuw de aldfaer.php bestand laat uitvoeren om de omschrijving 252 karakters te maken:

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect() in /home/bsmits/www/www/genealogy/aldfaer.php:3 Stack trace: #0 {main} thrown in /home/bsmits/www/www/genealogy/aldfaer.php on line 3

Ik waardeer alle hulp :-)
Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Anita van de Sanden

Lees meer

Re: Aldfaer2TNG: aldfaer.php geeft Fatal Error op mijn website met PHP v 7.1.16

03 jun 2018 01:47
Ik heb eens een kijkje genomen naar Aldfaer2TNG. Het probleem is dat de PHP-code die gekopieerd moet worden onveilige PHP-functies gebruikt (die verwijderd zijn in nieuwere versies).

Ik gebruik het niet zelf, dus ik kan het niet controleren, maar ik heb een poging gedaan om het te herschrijven.
Vervang de alle code in het bestand 'aldfaer.php' door deze code:
Code:
<?php  include("config.php");  $mysqli = new mysqli($database_host, $database_username, $database_password, $database_name); if ($mysqli->connect_errno) { printf("Could not connect to the database from config.php: %s\n", $mysqli->connect_error); } else { // We assume the assoc_table is secure. $query  = 'ALTER TABLE `'.$assoc_table.'` MODIFY `relationship` VARCHAR(252) NOT NULL';  $mysqli->query($query); } ?>

Dit vereist wel dat mysqli geïnstalleerd is op de server, maar ik vermoed dat dit al het geval zal zijn.

Opnieuw, ik heb het niet getest, dus het kan zijn dat er een nieuwe foutboodschap komt. Is dat het geval, laat maar weten, normaal kunnen we dat gemakkelijk oplossen.

Lees meer

10 jun 2018 09:44
Wat is het verschil tussen mysql en mysqli? Op de hosting server staat MySQL 5.7.21
Ik heb ondertussen een andere manier gevonden om de veldlengte aan te passen.
Hartelijk dank voor het aanpassen. Ik bewaar de code. Wellicht heb ik het in de toekomst een keer nodig als ik besluit mijn website opnieuw op te bouwen.

Met vriendelijke groet,
Anita van de Sanden

Lees meer

10 jun 2018 13:07
Anita van de Sanden schreef : Wat is het verschil tussen mysql en mysqli? Op de hosting server staat MySQL 5.7.21

Het zijn andere manieren om vanuit PHP met een MySQL-databank te werken. Het heeft geen invloed op de databank zelf.

Gemaakt door Kunena