Afgesloten discussies van de helpdesk

Correcties na conversie naar Versie 7.0

Lees meer

Correcties na conversie naar Versie 7.0

07 jun 2018 16:30
Menu > Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden
Onderstaande correctie uitvoeren

Vervolgens

Bijlagen:

Lees meer

Re: Correcties na conversie naar Versie 7.0

07 jun 2018 18:28
Ik ben niet gelukkig met het tonen van een afwijkend eigenschap voor materiaal.

Lees meer

07 jun 2018 19:20
Han,
Antoon heeft verklaard dat die vink ten onrechte gezet werd bij de conversie. Dus als je het niet eens bent is Antoon het adres.

Lees meer

07 jun 2018 20:29
Je moet het niet naar een ander schuiven.
Waar ik het over heb is niet dat Antoon heeft gezegd daar te corrigeren maar het feit dat jij een picture toont van de Eigenschappen Materiaal met een afwijkende map. Als je in jouw pict. een standaard materiaalmap had laten zien had ik niet gereageerd. Als voorvechter dat de standaard aanbevolen locaties worden gebruikt heb ik daar op gereageerd.
Ook weer met de introductie van 7.0 blijkt maar weer hoeveel storingen afwijkende instellingen veroorzaken.

• Pieter de Jong
Lees meer

08 jun 2018 10:05
Ruud en Han, ik denk dat het ook aan te bevelen is om geen spaties te gebruiken in bestandsnamen.
Bij versie 7 wordt bij mij een foto niet weergegeven maar de tekst van de koppeling met de melding dat het bestand niet geopend kan worden. Als ik die koppeling verwijder en de foto opnieuw koppel wordt een andere foto getoond waarvan de naam identiek is aan het eerste deel van de naam van de opnieuw gekoppelde foto. Door een spatie te veranderen in een koppelteken wordt wel de juiste foto getoond.

Lees meer

08 jun 2018 10:17
Pieter, in eerste instantie denk ik toch aan iets anders. Ik heb zelf nooit spaties en/of vreemde tekens in mijn foto bestandsnamen; als er een spatie is gebruik ik een underscore.
Hetgeen jij beschrijft zou evenwel niet mogen. Je kunt best spaties in de bestandsnamen gebruiken.
Onder welke Windows versie draai je en heb je al eens bestandscontrole en reparatie gedraaid?

Lees meer

08 jun 2018 10:59 - 08 jun 2018 11:00
Han,
Dit kan een ellenlange discussie worden. Voor de "standaardisering" is het van belang dat de gebruikers bestanden in C:\Users\gebruiker\Documents\Aldfaer staan en dat is zoals aangegeven het geval.
We (en ik) zijn ook voorstander van het er op nahouden van één enkel bestand. Dat ik er desondanks van afwijk is omdat het andere bestand 200% gescheiden is (en moet blijven) van mijn familiebestand, hetgeen ook geldt voor het gekoppelde materiaal.

En dan heb ik het nog niet over het gebruik van het prog en bestanden Aldfaer vanaf een extern medium. En ook dat levert in versie 7.0 geen enkel probleem op.
Gevolg van deze discussie is dat nu de info verdronken is in deze berichten.
Deze info staat hier
Laatst bewerkt 08 jun 2018 11:00 door Ruud de Ruiter.

• Pieter de Jong
Lees meer

08 jun 2018 11:44 - 08 jun 2018 11:49
Han ik heb na de update naar versie 7 een aantal keren bestandscontrole en reparatie gedraaid.
Gisteren nog op verzoek naar aanleiding van de verdwenen invulvelden bij Kerkelijk huwelijk.
Ik draai onder Windows 10.
Ik wilde bovenstaande informatie in mijn profiel vermelden maar ik kan dat niet opslaan vanwege de onbekende kolom 'aim'.
De namen van de foto's waarmee ik problemen heb zijn Louis 2015.png en Louis 2015 x2.jpg.
Als de langste naam aangepast wordt naar Louis 2015-x2.jpg is het probleem verholpen.

m.vr.gr. Pieter
Laatst bewerkt 08 jun 2018 11:49 door Pieter de Jong.

Lees meer

08 jun 2018 11:51
Pieter, zijn dat de enige twee waar problemen mee zijn? Ben je er dan van overtuigd dat de extensie van de twee foto's wel klopt?

• Pieter de Jong
Lees meer

08 jun 2018 12:09
Han de extensies moeten kloppen anders kan ik ze niet weergeven.
Ik weet niet meer waarom de 2e foto na bewerking met een andere extensie is opgeslagen.
In totaal heb ik nog maar 4 foto's in Aldfaer dus veel kans op problemen is er niet.

Ruud mijn excuses dat ik mijn probleem hier aangehangen heb, ik dacht dat het aansloot op de aangegeven correcties.
Ik kan het nu niet meer ongedaan maken en mijn probleem als nieuw onderwerp inbrengen.

m.vr.gr. Pieter

Lees meer

08 jun 2018 12:28
Pieter de Jong schreef : knip.........
Ik weet niet meer waarom de 2e foto na bewerking met een andere extensie is opgeslagen.
.knip
Ik denk dat de tweede foto eerst een png extensie had (handmatige wijziging??) maar door het fotobewerkingsprogramma als een * jpg herkend werd en als zodanig opgeslagen.

Gemaakt door Kunena