Afgesloten discussies van de helpdesk

Vreemde tekens na update

• Philippe Van den Eynde
  • Auteur
Lees meer

Vreemde tekens na update

09 jun 2018 18:54
Een kennis kwam naar mij toe met problemen betreffende Aldfaer. Al zijn zelf ingegeven tekst was veranderd in Aziatische lettertekens. De tekst van het hoofdvenster, door Aldfaer gegenereerd was wel in het Nederlands. Hetprobleem met de persoon is dat deze een uiterst lage computerkennis bezit. Zijn laatste veiligheidskopij is van 2015 en dan twee bestanden met in de naam "voor conversie versie 7". De bestandnaam is te lang om dit bestand in te laden. Ik heb deze gekopiƫerd en de naam ingekort, maar dan wordt het niet meer erkend door Aldfaer. De persoon is bang dat al zijn gegevens verloren zijn. Ik heb hem wel bezig gezien met bv. het uittrekken van USB devices zonder eerst af te koppelen, enz. Kan dat een reden zijn? En is er een manier om de conversie ongedaan te maken? Hij heeft wel de verschillende veiligheid kopijen op een externe HD geplaatst, maar weer met een extra lange naam en identiek aan die op de PC.

Lees meer

Re: Vreemde tekens na update

09 jun 2018 19:23
Een te lange bestandsnaam is de boosdoener. Lees dit bericht ter info.
Voor de conversie heeft Aldfaer een veiligheidskopie van je niet-geconverteerde bestand gemaakt. Die kopie staat naast je geconverteerde bestand en heeft als naam [mijnbestandsnaam] - voor conversie vs 7.alx, waarbij [mijnbestandsnaam] de naam van je originele bestand is. Kort deze naam in maar de extensie *.alx behouden. Via Bestand > Open het bestand inlezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Philippe Van den Eynde

• Philippe Van den Eynde
  • Auteur
Lees meer

10 jun 2018 14:16
Jaycee,
bedankt voor het antwoord. Hiermede is het mysterie van de lange bestandsnamen opgelost en het niet willen inlezen. Waarom mijn kennis steeds een veiligheidskopij opende in plaats van het eigenlijke Aldfaer bestand is mij een raadsel. Hij bezit een handboek Aldfaer waar de procedure degelijk uitgelegd staat en waarin niets staat over het openen van een veiligheidskopij.
Nu blijft nog de vraag van de vreemde tekens. Heeft dit dezelfde oorzaak?

Lees meer

10 jun 2018 14:32
Philippe Van den Eynde schreef : Nu blijft nog de vraag van de vreemde tekens. Heeft dit dezelfde oorzaak?

Ik ben Jaycee niet, maar kan je wel vertellen dat hierdoor de conversie niet lukte: De conversie kan dan niet een bestand "[oude naam]- voor conversie vs 7" aanmaken. De conversie kon dus niet verder uitgevoerd worden. Aldfaer vervolgde hierna onbedoeld met het nog niet geconverteerde bestand (waarna dus 'rommel' in de velden te zien was). Dit onbedoeld doorgaan met een niet geconverteerd bestand zal in versie 7.1 opgelost worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Philippe Van den Eynde

Gemaakt door Kunena