- Bedankjes 0
Is deze nieuwe versie geschreven voor windows 10 of zo? TRAAG! in alles
- Frans de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Is deze nieuwe versie geschreven voor windows 10 of zo? TRAAG! in alles
27 jun 2018 21:55
Ik heb van de week die update laten plaats vinden en daarna ging het programma converteren. Maar jemig hij start traag op, als ik iets wil gaan invoeren zie ik al gelijk een ronde draaiend bezig zijn symbool elke keer weer. wordt er gek van. Ook in het namen overzicht is er telkens een hapering dat wil zeggen normaal spring die gelijk naar de naam van intypen, doe hij vaak niet. En wat ik ook niet leuk vind, normaal zie je onderaan het aantal personen die aan de naam gelinkt waren en zag je hoeveel je er in had staan, doe hij ook niet meer! Ik werk nog steeds met windows 7 -64 bits. Ik wil Windows 10 helemaal neit hebben, ik denk dat Aldfaer 7.0 geschreven is voor windows 10
- Han Kortekaas
-
Re: Is deze nieuwe versie geschreven voor windows 10 of zo? TRAAG! in alles
27 jun 2018 23:07
Op het forum zijn er een aantal berichten betreffende grote groepen die zorgen voor traagheid van verwerking. In een nieuwe versie is dit sterk verbeterd en kan met name de dynamische groepen uitgeschakeld worden van automatische aanpassing.
Remedie nu is de grote groepen, mocht u die niet nodig hebben, te verwijderen.
Aldfaer is geschreven voor Windows en niet specifiek voor W10.
Remedie nu is de grote groepen, mocht u die niet nodig hebben, te verwijderen.
Aldfaer is geschreven voor Windows en niet specifiek voor W10.
- Frans de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 jun 2018 00:12
Ik snap niet direct wat je bedoeld met grote groepen verwijderen en dynamische uitschakelen?
- Han Kortekaas
-
28 jun 2018 08:10
Onder Tonen -> Groepen staan uw samenstellingen; bij een mutatie worden op dit ogenblik de groepen bijgewerkt en afhankelijk van het aantal records binnen een groep kan dit lang duren. Er zijn twee soorten groepen (1) zelf samengesteld en (2) op basis van bv nageslacht. De laatste wordt bij een mutatie onmiddellijk bijgewerkt. En dat kan in een volgende versie worden uitgeschakeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans de Wit
- Frans de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 jun 2018 09:32
Oke, dank je wel, ik zie bij 1 persoon die links staat, rechts een hele lijst met namen. Ik ziet niet hoe die moet uitgeschakeld worden, is het de bedoeling dat ik op verwijderen klikt dan? Kan dat zomaar, zodat ze niet uit het hoofdbestand weggehaald worden. Vind dit wel eng hoor. Waarom zie ik ook het aantal met dezelfde achternaam niet meer opgeteld onderin staan? En waarom ziet ik continue bij het aanklikken van het invulblad een soort zandlopertje maar dan draaiend, het vertraagd continue de boel?
- Frans de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 jun 2018 09:53
Ik heb het toch maar geprobeerd, volgens mij staan alle mensen er nog in. pffff schrok van mijn daad.
- Ruud de Ruiter
-
02 jul 2018 09:10
Frans,
Ter info, een persoon uit het bestand verwijderen kan:
1) vanuit het hoofdscherm met de functie Persoon verwijderen...
2) vanuit de personenlijst door een persoon te selecteren en met een rechtsklik te verwijderen
Alle andere functies zijn in feite "ontkoppelingen" of "opheffen van selecties". Het laatste is het geval met het opheffen van een groepselectie.
Ter info, een persoon uit het bestand verwijderen kan:
1) vanuit het hoofdscherm met de functie Persoon verwijderen...
2) vanuit de personenlijst door een persoon te selecteren en met een rechtsklik te verwijderen
Alle andere functies zijn in feite "ontkoppelingen" of "opheffen van selecties". Het laatste is het geval met het opheffen van een groepselectie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frans de Wit