Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 12:03 #23266

• Guido van Harten
  • Guido van Harten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 28
In een poging mijn stamboom beter op orde te krijgen valt me op dat aangebrachte onderschriften bij foto's het ene moment netjes bewaard zijn en het volgende moment moet ik constateren dat er verkeerde onderschriften bijstaan.

Persoon #60045 heeft een foto met als onderschrift haar roep- en achternaam.
Bij haar zoon (#67388) en diens vrouw (#67390) staat een foto met deze mensen samen met zijn grootmoeder #36899 (de moeder van #60045).
Bij zowel #67388 als #67390 is het onderschrift: "67388 en 67390 samen met oma #36899". Bij oma is het onderschrift "#36899 samen met kleinzoon #67388 en zijn vrouw #67390".
Bij #36899 horen echter nog meer foto's (ondermeer haar eigen trouwfoto).
Als de focus staat op persoon #36899 met de foto van #67388 en #67390 en ik wil hier het onderschrift wijzigen in "<voor- en achternaam oma> samen met kleinzoon #67388 en zijn vrouw" gaat het mis als ik hier met Ctrl-pijl naar rechts/links spring tussen de woorden. Het onderschrift blijft staan en de andere foto komt in beeld...
Klik ik vervolgens op de naam van dochter #60045 dan staat (de ene keer wel en bij de reconstructie niet) hier het bijschrift "67388 en 67390 samen met oma #36899".

Ik heb de menu-opties Stamboom - Onderhoud - Materiaal en ook Stamboom - Bestandscontrole en -reparatie gebruikt.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

Vriendelijke groet,
Guido

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Windows 10; Aldfaer 7.0

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 13:56 #23267

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 8
Als u versie 7 gebruikt, gebruik dan de Materiaal lijst eens Shift-Ctrl-M, geeft dat hetzelfde beeld?
Deze lijst is op dezefde manier te organiseeren als de Personen lijst.

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 14:02 #23268

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 623
Zelfde afbeelding met verschillende onderschriften ?

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 14:29 #23269

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 8
geeft dat hetzelfde beeld? = Zelfde afbeelding met verschillende onderschriften ?
of zie ik dat verkeerd?

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 17:04 #23270

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Verschillende onderschriften. Wat ik gezien heb is dat dit in de materiaallijst niet herkend wordt en zou een verklaring kunnen zijn. Heb dit nog onvoldoende getest

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 18:00 #23271

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Guido,
uw profiel geeft aan dat u 6.2 gebruikt maar ik vermoed dat u het over 7.0 heeft

Han

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 21:22 #23277

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 194
Guido,

Het wijzigen van het onderschrift kan inderdaad niet goed gaan. We zijn het aan het uitzoeken. Voor dit moment kan je als volgt te werk gaan. Wijzig het onderschrift en klik daarna op een willekeurig invulveld links boven, b.v. Achternaam. Verander pas daarna van hoofdpersoon.

Wat betreft de relatie tussen het onderschrift in het hoofdvenster en dat in het materiaalvenster geldt het volgende:

1. Een foto is aan precies 1 persoon gekoppeld. De omschrijving staat in het hoofdvenster van die persoon (Veld1) en in de materiaallijst (Veld2). De gebruiker kan de omschrijving zowel in Veld1 als in Veld2 invoeren / wijzigen. Wijziging in het ene veld leidt automatisch tot wijziging in het andere veld, zodat de inhoud van beide velden altijd gelijk is.

2. Een foto is aan meer dan 1 persoon gekoppeld, in dit voorbeeld aan 2 personen. De omschrijving staat in het hoofdvenster van persoon 1 (Veld1), in het hoofdvenster van persoon 2 (Veld2) en in de materiaallijst (Veld3). Veld3 is een algemene omschrijving van de foto die al dan niet aangevuld / overschreven kan worden op detailniveau (de daadwerkelijke koppelingen Veld1 en Veld2). Wijziging van een van de drie velden heeft geen invloed op de beide andere velden. De 3 velden kunnen dus alle drie verschillend zijn.

Paul

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 19 juli 2018 21:30 #23278

• Guido van Harten
  • Ontvangen bedankjes 28
Ik gebruik inderdaad 7.0; ik had mijn profiel nog niet aangepast. Bij deze alsnog gedaan.
De materiaallijst ga ik met extra aandacht bekijken.
Ik zal er ook op letten dat ik eerst een ander veld selecteer voordat ik naar een andere persoon ga.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Vriendelijke groet,
Guido

Windows 10; Aldfaer 7.0

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 08 aug 2018 22:02 #23807

• Guido van Harten
  • Ontvangen bedankjes 28
Als verlate reactie nog een ontdekking rondom hetzelfde fenomeen:
Bij een persoon waarbij reeds materiaal is gekoppeld, blijk ik een lastige omweg te moeten bewandelen als ik nog een document of foto wil toevoegen die niet gepubliceerd moet worden.
Het toegevoegde document komt altijd achteraan. Het uitgeschakelde vinkje bij Publiceren kan ik niet bewaren door in bijv. het notitieveld te klikken. Ik moet dan eerst het nieuwe materiaal Vooraan plaatsen, dan in bijv. notitie klikken en dan desgewenst het materiaal weer naar achteren verplaatsen.

Windows 10; Aldfaer 7.0

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 27 sept 2018 18:00 #24791

• Walter Smulders
  • Walter Smulders's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Ben een recente gebruiker van dit programma (7.0) en forum. Zeer goed en gebruiksvriendelijk programma overigens!
Maar stoot nu op hetzelfde probleem. Het lijkt alsof de omschrijving van het materiaal, eenmaal dit aangroeit niet definitief vastgeklonken wordt aan het materiaal zelf. Bijtijds bewaren van je gegevens helpt niet. Bij een volgende start van het programma ligt een heleboel overhoop.

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 27 sept 2018 21:05 #24793

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Walter,
Probleem is bekend en zal in volgende update gecorrigeerd zijn

foto's en bijschriften horen niet meer bij elkaar 30 sept 2018 12:09 #24825

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 65
Guido,

Kan je nog terug naar de 6.2 versie, van enkele maanden geleden ?

Breek je de rapporten af als het lang duurt, deze ten alle tijden geheel hun werk laten doen ondanks dat het soms lang kan duren?

Vraag is of jouw probleem bij een 7.1 update wel te herstellen zal zijn ?

Blijf zelf in de 6.2 versie werken (vanwege de vele groepen en traagheid in de 7 versie.)
Maar een uitdraai in de 7 versie van een sjabloon moet mogelijk zijn als deze is geconverteerd voor de 7 versie.

Ben benieuwd wanneer de 7.1 versie gereed is voor ieders gebruik.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 en 7. versie

Beste groet,
Frank
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden
Gemaakt door Kunena