Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 12 sept 2018 10:32 #24431

• C.B.Kannekens
  • C.B.Kannekens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:
Bestand C:\Users\Sjaan Kannekens\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie [kopie] [kopie]_201601201424\familie [kopie] [kopie]_201601201424_gri.alf is niet aanwezig
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Sjaan Kannekens\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_familie [kopie] [kopie]_201601201424" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.
Wat moet ik of kan ik doen om dit te herstellen?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 12 sept 2018 10:41 #24432

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 623
U heeft wel een heel vreemde manier om een bestand een naam te geven.
Sluit Aldfaer
In de windows verkenner ga naar
C:\Users\Sjaan Kannekens\Documents\Aldfaer\Stambomen\
Daar vind u : familie [kopie] [kopie]_201601201424.aldf
Herbenoem dit naar Stb-Kannekens.aldf
Start Aldfaer en open dit bestand. hopelijk heeft dit geholpen.

Wel zult u het pad naar het materiaal moeten aanpassen
Menu > Stamboom > Eigenschappen

Niet geholpen, laat het even weten want dan is er iets anders aan de hand

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 12 sept 2018 18:15 #24437

• C.B.Kannekens
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte Ruud met dank voor de reactie. Het door u voorgestelde heeft niet geholpen. Ook na de omzetting blijft dezelfde melding te voorschijn komen.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 12 sept 2018 18:25 #24439

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Waarschijnlijk is de conversie fout gelopen omdat in het bestand al een fout zat OF u heeft de stamboom in een cloud omgeving zoals Onedrive of DropBox staan.
Als dat het geval is breng dat de Veiligheidskopie van uw bestand uit de Cloud en lees dat in Aldfaer in, waarna de conversie plaatsvindt. Sla het bestand in ieder geval niet meer in OneDrive op.
Als die niet in OneDrive stond probeer dan een voorlaatste veiligheidskopie in te lezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: C.B.Kannekens

Han

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 12 sept 2018 18:28 #24440

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • Afwezig
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 496
Door een of andere oorzaak is het bestandje niet meegekomen. Gebruikt u OneDrive of enig andere cloud service? Zo ja, is dat niet aanbevolen. Zo neen, kan het ook gebeurt zijn tijdens de conversie wanneer de laatste versie(7) van Aldfaer is geïnstalleerd. Indien het laatste, zoek in de map waar de stambomen bewaard worden naar een bestand met naam Stamboomnaam....voor conversie vs 7.alx en open in Aldfaer. Alvorens dat laatste te doen verkort de naam zoals door Ruud beschreven naar Stb-Kannekens voor conversie vs 7.alx.

Indien sinds de conversie aanvullingen/mutaties zijn uitgevoerd dan zullen deze opnieuw moeten gebeuren.

Mvg,

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 13 sept 2018 08:10 #24448

• C.B.Kannekens
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de reactie de door genoemde zijn voor mij niet begrijpelijk ik heb iemand gevraagd om mij bij deze te helpen. Hij kan dit maandagavond doen. Hopelijk komen we er dan wel uit. Heb een vorig bestand wel kunnen openen. Helaas gaat dit met een verlies van +/- 2000 laatste ingevoerde namen.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 13 sept 2018 09:11 #24449

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 194
Neem even per mail contact met mij op, er is goede kans dat ik langs die weg het bestand kan herstellen. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 14 sept 2018 09:40 #24477

• C.B.Kannekens
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo heer Kallenberg. Bedankt voor de reactie. Wanneer is het mogelijk om met u contact te krijgen? Is het mogelijk om een datum en tijd af te spreken om het probleem proberen op te lossen. ben de rest van de dag afwezig na 19.00 uur ben ik weer thuis. Of is het mogelijk om maandagavond na 19.00 uur dit te doen dan komt een neef van mij langs hij heeft wat meer met computers als ik.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 14 sept 2018 09:49 #24478

• Paul Kallenberg
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
Het is niet nodig een bepaalde tijd af te spreken. Het beste is mij een e-mail te sturen. Mijn e-mailadres ziet u als u op mijn naam links van dit bericht klikt.

Paul

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 14 sept 2018 22:13 #24495

• HAJ
  • HAJ's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste mensen,
Ik heb een soortgelijk probleem als mevrouw Kannekens. Kan de *.aldf bestanden in documenten/aldfaer/stambomen niet meer openen. Krijg in plaats daarvan meldingen die ik als schermafdruk heb bijgevoegd. Volgens mij heb ik niets verkeerd gedaan. Heb nog wel een aldf bestand van voor de conversie, maar ik zou het jammer vinden als ik daar naar terug zou moeten keren. Wat zou de reden kunnen zijn denkt U? In afwachting en met vriendelijke groet,
Bijlagen:

Last Edit: door HAJ.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 14 sept 2018 22:47 #24498

• Paul Kallenberg
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
HAJ,

Zelfde advies: neem per e-mail contact met mij op.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HAJ

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 15 sept 2018 11:00 #24507

• HAJ
  • HAJ's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank u, zal ik doen, vriendelijke groet.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden
Gemaakt door Kunena