Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 27 sept 2018 16:33 #24789

• Jan Klingens
  • Jan Klingens's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud,

Je raad opgevolgd. .ini was nu zichtbaar. Aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram verwijderd. Helaas zonder resultaat.

Groet Jan

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 27 sept 2018 17:08 #24790

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 194
Jan,

Staat er in de map D:\Documenten\Aldfaer\Stambomen een bestand klingensvs - voor conversie vs.7.alx? Zo ja, probeer dat te openen via Bestand -> Open... , dan rechts onder via het pijltje omlaag selecteren Veiligheidskopie (*.alx) en dan het bestand aanklikken en dan Open.

Paul

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 27 sept 2018 20:33 #24792

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 623
Er is direct contact met Jan Klingens. Het wordt eerst morgen dat ik een TV sessie bij hem kan doen, maar er zijn inmiddels diverse informaties waarmee we aan de slag kunnen gaan. Ik zal hier rapport uitbrengen.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 28 sept 2018 14:38 #24800

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Aan de hand van een toegestuurde versie 6.1 v-kopie deze omgezet naar een versie 6.2 stamboom.aldf bestand. Dit vervolgens in versie 7.0 geopend en dus geconverteerd naar versie 7.0. Bij mij werke dat feilloos. Bestand naar Jan gestuurd met aanwijzingen voor de installatie. Tevens op basis van de Aldfaer bestandenlijst (Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden) een Excel met opruim instructies opgesteld. Verder diverse aanwijzingen gegeven voor beter omgaan met de inhoud van het bestanb welke in een map voor 2 maanden bewaard worden en pas dan in de prullebak kan. Zekerheid voor alles.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan Klingens

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 28 sept 2018 17:56 #24808

• Jan Klingens
  • Jan Klingens's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud,

Ontzettend bedankt voor je support, alles werkt weer naar behoren. Ik was al een tevreden Aldfaer gebruiker, maar nu nadat de nood aan de man was een ontzettend tevreden Aldfaer gebruiker. In de 20 jaar dat ik Aldfaer gebruikt heb, heb ik nog nooit een probleem gehad en nu ik er één gehad heb werd ik als een vorst behandeld, geweldig! Letterlijk ben ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bijgestaan met raad en daad. Geweldig!

Groet Jan

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 01 okt 2018 16:41 #24840

• Anne Muller
  • Anne Muller's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
beste mensen, ik heb sinds vandaag precies dezelfde melding als in dit forum-onderwerp beschreven. gister nog nieuwe gegevens toegevoegd en bij het sluiten ook weer veiligheidskopie gemaakt, het lijkt erop dat er een oplossing voor is. kan iemand mij alstublieft uitleggen hoe dat werkt?

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 01 okt 2018 18:05 #24844

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Dag Anne,

Wat was precies de melding(en) die u krijgt ?

Last Edit: door Ruud de Ruiter.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 02 okt 2018 16:52 #24859

• Anne Muller
  • Ontvangen bedankjes 0
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand C:\Users\anne\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_stamboom\stamboom_gri.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

en als ik op OK klik:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\anne\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_stamboom" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.

en de veiligheidskopie geeft de melding dat deze niet gevonden is...

Last Edit: door Anne Muller.

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 02 okt 2018 17:29 #24861

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 194
Anne,

Neem even per mail contact met mij op, dan zal ik proberen het langs die weg te herstellen. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Anne Muller

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 03 okt 2018 15:41 #24873

• Anne Muller
  • Ontvangen bedankjes 0
hartelijk dank voor het herstellen van mijn bestand. Het werkt weer als vanouds. Ik ga toch af en toe zelf een kopie bewaren denk ik, moet er niet aan denken als het echt weg raakt. nogmaals dank

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 04 okt 2018 11:03 #24879

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Anne,
Aktiveer in instellingen de funtie automatische veiligheidskopie bij afsluiten
zie Menu > Extra > Instellingen > Veiligheidskopie en zet het aantal op 25

kan aldfaer bestand niet openen ook de veiligheidskopie kan niet geopend worden. 04 okt 2018 12:04 #24880

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Gelet op het probleem met VK's in versie 7.0 zou ik dat aantal, zeker als er dagelijks mee gewerkt wordt, op een hoger getal zetten. Ik heb het op 200 staan.

Han

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden
Gemaakt door Kunena