Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Gedcom van (oud) Aldfaer bestand inlezen naar (ander) Aldfaer bestand lukt niet

Gedcom van (oud) Aldfaer bestand inlezen naar (ander) Aldfaer bestand lukt niet 30 sept 2018 21:36 #24833

• Frans De Block
  • Frans De Block's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey,

Ik gebruik Aldfaer 7; windows 8.1.

Als ik een (oud) bestand (versie6.??)open in Aldfaer 7 kan ik alle gegevens consulteren, kortom alles werkt normaal.
Allicht is er dan al een conversie gebeurt (waar ik geen erg in had)
Via groepen maak ik een gedcom bestand van een fragment uit het oude bestand.
Ik zet die gedcom op mijn 'desk' van m'n pc.
Ik open een ander bestand, waar ik die gedcom inlees via 'Bestand' - 'Importeer Gedcom'.
Ik volg alle aanwijzingen, en duid het nodige Gedcom-bestand op mijn 'desk' aan.
Even een 'flikkering' waarna een leeg hoofdscherm / persoonsscherm.
Bij oproepen van personenlijst zie ik daar geen enkele persoon uit het Gedcom-bestand.

Wat doe ik verkeerd??
Heb al met zoekfunctie Gedcom op dit forum gezocht, maar dit fenomeen niet gevonden tussen de 'topics'

Al dank bij voorbaat voor een reactie
Groeten
Frans alias blokkie.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Gedcom van (oud) Aldfaer bestand inlezen naar (ander) Aldfaer bestand lukt niet 01 okt 2018 08:58 #24834

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 623
Frans,
Welke karakter set heb je in Gedcom instellingen gekozen? Dat moet UTF-8 zijn
Leeg hoofscherm > oproep personenlijst, toont dat wel andere personen en wat is de gebruikte sortering ? Kies eens de kolom Gewijzigd en zoek daar NG (Nieuw Gedcom), toont dat personen met NG?
Kan het zijn dat de groep alleen levende personen bevat en dat je het privacy filter hebt toegepast ?

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Gedcom van (oud) Aldfaer bestand inlezen naar (ander) Aldfaer bestand lukt niet 03 okt 2018 11:54 #24870

• Frans De Block
  • Frans De Block's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud,

Gelukt 8
Het enige wat ik aangepast heb was de UTF-8 code (stond op ansi of ascii -ik twijfel ff-)

Na inlezen Gedcom via personenlijst de betreffende persoon gevonden.
Bovendien zie ik in de titelbalk dat het aantal personen in mijn bestand evenredig gestegen is.
Dus dik in orde.

Waarom die UTF-8 code dat ontgaat mij een beetje, maar het werkt en dat is voor mij nu het bezonderste.

Hartelijk dank
Frans alias "blokkie"

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena