Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Overleden personen worden gepubliceerd als levend

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 11:22 #24853

• Alexander
  • Alexander's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,
Na het exporteren van mijn stamboom als gedcom naar Ancestry zag ik bij controle dat er verschillende fouten optreden na publicatie:
Personen, die door mij als levend zijn opgegeven, zijn zichtbaar, soms met 'geboortedatum-levend' (waar geboortedatum bekend, en alleen ovl aangevinkt is) of waar noch geboorte- noch overlijdensdatum bekend zijn en alleen ovl-vinkje geplaatst is. Blijkbaar wordt dat vinkje in combinatie met de mogelijkheid, dat iemand nog zou kunnen leven niet vertaald. Is het een beetje duidelijk?
Graag hulp hierbij! En bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 13:15 #24854

• Carel Plantagie
  • Carel Plantagie's Profielfoto
  • Aldfaergebruiker sinds 2002
  • Ontvangen bedankjes 74
Alexander,
Je kunt een Gedcom aanmaken met en zonder privacy-instelling (dus ook met levende personen).

Daarnaast: Als je het OVL-vinkje AAN-zet, dan heb je hiermee aangegeven dat deze persoon overleden is (en dus gepubliceerd mag worden).

Ik werk met Aldfaer 7.0 op Win10-laptop met IE11+SVG-Viewer en op Win/7-desktop met IE11+SVG-Viewer.

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 13:44 #24855

• Alexander
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Carel,
Dank voor je snelle reactie.
Ik ben bekend met de aandachtspunten die je aangeeft.
Het probleem is dat er bij een overleden persoon het woord 'levend' staat (waar geen data zijn ingevoerd) en bv. '1907-levend', waar alleen het geboortejaar van ingevoerd is en ovl aangevinkt is.

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 13:53 #24856

• Alexander
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zie dat ik in mijn eerste bericht 'levend' ipv 'overleden heb geschreven (zie hieronder),...
dat maakt het niet duidelijker.
"Personen, die door mij als levend zijn opgegeven, zijn zichtbaar, soms met 'geboortedatum-levend' (waar geboortedatum bekend, en alleen ovl aangevinkt is) of waar noch geboorte- noch overlijdensdatum bekend zijn en alleen ovl-vinkje geplaatst is."

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 16:52 #24858

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 623
Alexander.
Het kan helpen om altijd een geschat geboortejaar in te vullen, te meer daar dit helpt om invoerfouten te voorkomen
Verder als er een geboorte datum is ingevuld met toch een verkeerde interpretatie, wat is er als datum ingevoerd? 20.?.1950 is b.v. een invoer die problemen kan geven, Ook ?.?.1950.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Overleden personen worden gepubliceerd als levend 02 okt 2018 17:50 #24862

• Alexander
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ruud,
Dank voor je reactie.
Volgens mij ben ik erachter hoe dit gebeurt. Ancestry doet dit! Het ovl-vinkje heeft geen betekenis voor Ancestry. Zie onderstaande tekst van de site:
"How it works
Information about living people is hidden on Ancestry.
To ensure the privacy of our members and the people in their trees, information about living people is automatically hidden. Only the tree owner and selected guests can view living persons. When adding a new person or making updates to your family tree, you can identify a person as living or deceased.

What is hidden?
Names, dates, locations, pictures, stories, records, and any other information or content about living people are hidden from others on Ancestry.

What about living persons who were already part of my tree, are they hidden from others?
Yes. We performed a full check of your tree to identify the status of every person in your tree. If there wasn’t enough information to determine a living status, we erred on the safe side by labeling the person as living. You can simply edit the living status in the edit screens if we were incorrect.

How does Ancestry determine if a person is living?
A person without death information who has a birthdate within the last 100 years is considered to be living; accordingly, information about them is hidden from others. Note: Any information in the death fields will identify a person as deceased.

What if no birthdate or death information has been entered?
In the case that no birth or death information has been entered for a person, Ancestry will estimate the age of the person based on immediate relationships in the tree. Estimates are conservatively calculated by looking at the age of a parent, spouse, child, or marriage event.
What about persons added to my tree through FTM Sync, GEDCOM uploads, Ancestry mobile or Mundia?

The living status for persons added through any source other than Ancestry will automatically be determined based on the rules previously mentioned. If there isn’t enough information to determine a living status, we will err on the safe side by labeling the person as living. You can simply edit the living status in the edit screens if our calculation is incorrect."
En levenden zijn automatisch onherkenbaar.
Wel goed om te weten hoe Ancestry ermee omgaat...
Met dank & groet,
Alexander

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.038 seconden
Gemaakt door Kunena