Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Synchronisatie tussen Aldfaer en MyHeritage

Synchronisatie tussen Aldfaer en MyHeritage 02 okt 2018 21:48 #24865

• Ruigt
  • Ruigt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Het wordt weer herfst en dus voor mij is het weer tijd om in de donkere uurtjes mijn Aldfaer genealogiebestand te verbeteren en uit te breiden. De Smart Match vermeldingen van MyHeritage zijn hierbij een mooi hulpmiddel. Mijn stamboom van Aldfaer staat op mijn laptop en op het internet heb ik mijn stamboom op MyHeritage ooit geupload via een GEDCOM file. Via Smart Math mails krijg ik regelmatig vragen om matches te bevestigen en mijn Myheritage bestand eventueel aan te passen. Dat gaat simpel voor het online Myheritage bestand, maar ik wil de informatie in mijn locale Aldfaer bestand dan ook graag simultaan updaten. Omgekeerd ben ik vaak informatie aan het invoeren in mijn offline Aldfaer bestand en dan raakt mijn online Myheritage bestand outdated. Ik heb dat in het verleden opgelost door mijn Myheritage bestand te deleten en dan een nieuwe GEDCOM te uploaden. Daarbij vraag ik mij echter af of ik de bevestigde SmartMatches kwijtraak en ze weer opnieuw moet gaan bevestigen voor de stamboom die ik als laatste heb geupload, wat erg omslachtig en arbeidsintensief zou zijn.

Kortom, mijn vraag is dus of het offline Aldfaer bestand gesynchroniseerd kan worden met het online Myheritage bestand, net zoals ik de agenda op mijn laptop kan synchroniseren met mijn online agenda.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Synchronisatie tussen Aldfaer en MyHeritage 02 okt 2018 23:04 #24867

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Het antwoord is kort en simpel, neen, is niet mogelijk.

Han

Synchronisatie tussen Aldfaer en MyHeritage 03 okt 2018 10:12 #24869

• Ruigt
  • Ruigt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han,
Bedankt voor uw snelle en concrete antwoord, dat echter geen oplossing biedt voor het geschetste probleem.
Graag zou ik allereerst advies krijgen omtrent het beste alternatief voor mijn huidige praktijk, waarbij ik mijn offline Aldfaer bestand als primair bestand gebruik en af en toe mijn online Myheritage stamboom verwijder en vervang door een recente GEDCOM met de meeste recente informatie vanuit mijn Aldfaer bestand. Hiermee verdwijnen naar ik aanneem iedere keer alle bevestigde links in MyHeritage, waardoor ik steeds weer veel SmartMatches opnieuw moet doorlopen of ik nog informatie gemist heb.

Vervelender is het dat ik informatie uit de Smart Matches graag door zou willen klikken naar mijn offline Aldfaer bestand in plaats van over te moeten typen met de daarbij behorende risico’s op fouten.

Ik vind het heel mooi dat er dit samenwerkingsverband is tussen beide systemen en dat het offline Aldfaer bestand direct inzage geeft dat er online via MyHeritage gerelateerde informatie betreffende specifieke personen aanwezig is.
Graag wil ik daarom ook informeren of er ook al is een uitwisseling van data tussen beide systemen op dit moment blijkbaar niet mogelijk er wel aan gewerkt wordt om dit in de nabije toekomst te realiseren.

Mvg

Ge Ruigt

Synchronisatie tussen Aldfaer en MyHeritage 03 okt 2018 11:56 #24871

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Er is geen enkele mogelijkheid om na het vinden van SmartMatches deze informatie ook in het locale PC bestand van Aldfaer over te nemen. Dat kunt u alleen doen door bv over te tikken maar ook bijvoorbeeld gebruik te maken van (rechtermuisklik) kopiëren het over te nemen gegeven uit MH en dan plakken in Aldfaer.

Voor zover ik weet is de samenwerking tussen MH en Aldfaer beperkt tot datgene wat er nu is en geen uitbreiding van die dienst staat op de rol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruigt

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena