Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Inlezen Veiligheidskopie in Aldfaer 7 niet mogelijk

Inlezen Veiligheidskopie in Aldfaer 7 niet mogelijk 03 okt 2018 17:41 #24876

• Roodkapje62
  • Roodkapje62's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoe moet ik oude veiligheidskopie documenten inlezen in Aldfaer 7?
In Aldfaer beheer ik 3 stambomen. Het openen van een Veiligheidskopie met bestandsnaam eindigend op .alx blijkt niet mogelijk. Dit is een VK die met versie 6 is gemaakt.

Er volgt een scherm met `Nieuw Aldfaer-bestand` Geef locatie voor de bestanden op.
Het vinkje bij Stamboombestand staat aan en bij de bestandsnaam vul ik het pad/de directory in (aldfaer 7)
Ik moet dan een bestandnaam opgeven (in mijn geval koos ik voor de naam `PS`) en bij Opslaan als staat standaard ingevuld Aldfaer (*.aldf). Er lijkt zich een bestand te openen maar er komt een in rood kruis staande X melding met de tekst Kan bestand Persoon niet openen. Ik kan op OK klikken maar dan LIJKT er een Conversie scherm te zijn waar op staat Bestand Personen en Totaal, maar die balken zouden zich moeten vullen, doen ze niet. Vetgedrukt staat Converteer databestanden, maar ik kan niets aanklikken. Helaas moet ik Aldfaer sluiten.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Inlezen Veiligheidskopie in Aldfaer 7 niet mogelijk 03 okt 2018 18:55 #24877

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Op dit moment is er een foutje in de versie 7 waardoor soms een VK gemaakt met een eerdere versie niet geopend kan worden.
De manier waarop het wel moet lukken is
1. bestand -> Zoek Aldfaer bestanden zet VK vinkje
2. kies de VK die u vindt 'naam - xxxx datum xxxx.alx '
3. open de vk en wijzig in eerste instantie NIET de naam
4. sla op in de map voor uw stambomen en corrigeer daarna de naam door met opslaan als de datum indicaties weg te halen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena