Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken..

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 06 okt 2018 10:15 #24903

• Jack De Gendt
  • Jack De Gendt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte,

Hoe druk ik een kwartierstaat( Grafisch)bestaande uit 14 generaties af in een pdf-document a.u.b.?

Met dank bij voorbaat.

JDG

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 06 okt 2018 10:30 #24904

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 65
onder Extra ->instellingen -> rapporten de begrenzing instellen op 14 generaties

onder Extra -> instellingen Grafisch in stellen op 14 generaties

Maak hierna een rapport (kan even duren) indien je vele namen hebt in de oudste generaties.

Maak van dit bestand een pdf met je eigen pdf printer en ga met dit bestand naar een lichtdrukservice om op groot papierformaat af te drukken

Besef dat een generatie waar minder dan 50% gevuld is met namen deze generatie visueel er niet uitziet. Mogelijk in een eerdere generatie af te breken ?

Bekijk ook de bonus uitdraai kwartierstaat compact eens om dit mogelijk op een A3 formaat te printen.

Ook de bonus uitdraai voorouderfractaal zou een optie kunnen zijn.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 en 7. versie

Beste groet,
Frank
Last Edit: door Frank.

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 06 okt 2018 10:33 #24905

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Jack
als u kijkt onder de Bonusrapporten -> rubriek Grafisch dan is er bij 'Grafisch afdrukken' een hele verhandeling hoe u iets kunt afdrukken via installatie van een zogenaamde virtuele printer.
Per soort rapport is er een beschrijving.

Han

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 06 okt 2018 11:44 #24914

• Jack De Gendt
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor de tips ik probeer het uit en geef kennis van het resultaat.

JDG

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 06 okt 2018 21:35 #24927

• Jack De Gendt
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allebei,
Dank voor de raadgevingen. Ik heb snel ingezien dat het uitbreiden van het aantal generaties inderdaad geen juiste keuze is. Daarentegen die "Bonus" functies is wat ik eigenlijk voor ogen had. Dat is perfect. Waarvoor nogmaals dank.

Maar inmiddels kan ik de individuele fiches niet meer bijwerken.
Opvragen en bekijken wel maar aanpassingen invoegen niet meer. Ik kan gewoon de cursor niet meer actief in tabelkop plaatsen laat staan een keuze doen zoals bvb 'echtgenoot/zoon/dochter...'.
Ik heb vermoedelijk buiten mijn weten iets verkeerds gedaan.
Ik moet wel zeggen dat de overschakeling (destijds) van Windows XP naar Windows 10 niet vlot verlopen is.Ik mis ergens een kennis van iets om perfect met dit fantastisch programma te werken.
Zo kan ik de kwartierstaat niet genereren door de snelkoppeling aan te tikken in de bovenregel maar wel door de neerklapbare keuzekolom te gebruiken (ik kan de juiste benamingen niet opzoeken als ik dit antwoord niet wil kwijt spelen).

groeten.

jack

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 09:22 #24928

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 623
Jack,
In XP stond Aldfaer in program files. Als dat nu nog het geval is dan dien je de installatie van het programma te verwijderen en opnieuw uit te voeren in C:\Aldfaer. Als je dat niet durft, neem e-mail contact op. Klik op mijn naam voor het adres

snelkoppelingen.
In instellingen tekstrapporten - de 3 linken een koppelteken toevoegen in Aldfaer rapporten
voorbeeld:
C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 09:28 #24929

• Jack De Gendt
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud,

Uw vermelding "... als je dat niet durft...." is een in mijn geval een zeer terecht vermoeden.
Maar ik verman mij (mogelijks) en doe toch mogelijks een poging.
Maar dan wel later op de dag.

Ik hou u op de hoogte van het mogelijk resultaat.
Met dank.

Jack

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 13:07 #24934

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Ruud,
ik meen dat het niet mogelijk meer is om Aldfaer te starten als die onder W10 in de C:\program files staat; aan het opgegeven pad in dit draadje is dat niet het geval.

Han

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 17:37 #24948

• Ruud de Ruiter
Han,
Mij is niet bekend dat Aldfaer in program files niet zou starten in W10 (hetgeen ik betwijfel) en welk opgegeven pad?
Jack is van XP naar W10 gegaan en in XP was een program files installatie normaal, vandaar mijn vermoeden.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 17:42 #24949

• Jack De Gendt
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud,

Schande over mij en mijn nakomelingen.
Door mijn vrees maar iets te wijzigen aan de programmatuur ter zake ben ik tot de bevinding gekomen dat ik toch nog wijzigingen aan een bestaande persoonsfiche kan aanbrengen. Het volgende mag je niet verder vertellen : het was mij immers totaal ontgaan dat ik daarvoor op de RMK moet drukken nadat de cursor binnen de tabelkop gepassioneerd staat.
Dus dit is dan ook opgelost. Met mijn verontschuldiging voor de valse noot.

Blijft nu nog echter het gebruik van bepaalde knoppen in de knoppenbalk meer bepaald deze met gele logo's genaamd : {Kwartierstaat - Kwartierstaat(Grafisch) - Persoonskaart - Parenteel - Parenteel(Grafisch)}.
Wanneer die aangeklikt worden verschijnt een foutmelding zoals weergegeven met de bijlage.
Dit verschijnsel doet zich voor sinds ruim 2 jaar geleden nadat het programma in Windows10 is geïnstalleerd.

Ik behelp mij sindsdien met de knop 'Rapporten' tot betere tijden.
Voilà, dat is het. Mijn cruciaal probleem bestaat niet meer en dat met de knoppen is een 'luxe probleem' dat opgelost mag worden als dit niet teveel gevraagd is.

Met dank.

Jack
Bijlagen:

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 18:27 #24952

• Ruud de Ruiter
Jack,
Uit je plaatje blijkt dat Aldfaer in een verkeerde locatie is geïnstalleerd en/of de instellingen fout zijn.

Als je het nog niet hebt, installeer het gratis programma Teamviewer en neem direct e-mail contact op.

Kwartierstaat (Grafisch) met 14 generaties in 1 pdf-blad afdrukken.. 07 okt 2018 21:28 #24956

• Jack De Gendt
  • Ontvangen bedankjes 0
Ruud,

Je hebt mijn eurocentje doen vallen.
Ik heb inmiddels de aanpassingen gedaan.

Dank voor alles.

Jack

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden
Gemaakt door Kunena