Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Lengte veiligheidsbestand

Lengte veiligheidsbestand 07 okt 2018 16:15 #24941

• Jan J.H.Hofland
  • Jan J.H.Hofland's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kan geen nieuwe veiligheidsbestanden meer maken voor mijn belangrijkste genealogie. Volgens het bericht is dat omdat de lengte van de bestandsnaam te lang is geworden. Ik kan dat best begrijpen omdat ik al vele jaren veiligheidsbestanden aanmaak en me al jaren afvraag waarom oude bestanden (voorzover ik weet) niet gewist kunnen worden. Het enige wat ik kan bedenken om weer verder te kunnen, is een nieuw bestand (met nieuwe naam) beginnen en al mijn gegevens met gedcom importeren. Maar ik weet niet zeker of dit een veilige oplossing is. Gaarne advies. Bij voorbaat dank!
Jan Hofland.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Lengte veiligheidsbestand 07 okt 2018 16:48 #24944

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 899
U heeft een totaal verkeerd gebruik van de veiligheidskopie . Blijkbaar opent u iedere keer een veiligheidskopie (of heeft u dat in het verleden gedaan) waardoor de stamboomnaam bestaat uit de naam en een reeks van data waarop die VK is gemaakt.
Blijkbaar weet u niet dat als u Aldfaer opent die altijd opent met de laatst afgesloten stamboom. Het afsluiten doet u waarschijnlijk door het stamboombestand eerst te sluiten (Bestand-sluiten) en dan Bestand Afsluiten of het afsluitkruisje rechtsbovenin.
Voor een juiste werking moet u afsluiten door de Stamboom gewoon zichtbaar te houden en simpelweg op het kruisje rechtsbovenin te klikken.
Dat is ook de reden dat u zeer vele vK's heeft.

Remedie om dit te wijzigen is;
1. Open Aldfaer
2. als er geen stamboom opent dan zet u Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden en vink stambomen aan.
3. Kies uit de stambomen de laatste met de hoogste aantallen
4. Sla het geopende bestand dan op met Bestand -> "Opslaan als" en wijzig dan de (blauwe) stamboomnaam naar de naam zonder al die getallen.
5. Sluit af met het kruisje
6. Heropen Aldfaer en kijk of het gelukt is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan J.H.Hofland

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.031 seconden
Gemaakt door Kunena