Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 11 okt 2018 15:18 #25031

• Harrie de Groot
  • Harrie de Groot's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Toen ik op 7 oktober 2018 mijn stamboom wilde openen kreeg ik de melding dan een idx ?? biet aanwezig was. Dat Aldfaer het zou trachten te herstellen maar dat dat niet lukte. Ik zag dat mijn map met veiligheidskopieën leeg was. Ik vond wel een logbestand waarin werd vermeld dat er 412 namen waren verwijderd. Komt dit door de update naar Aldfaer 7.0? Is er een max. te registreren namen in 7.0 want ik kreeg de melding dat er geen veiligheidskopie gemaakt kon worden. Ik heb dat toen handmatig gedaan, maar deze ben ik nu ook kwijt. Begrijp er niets van.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 11 okt 2018 15:31 #25032

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Aldfaer kan niet spontaan personen uit uw bestand verwijderen.
U moet op dit moment onder veiligheidskopieen het aantal op 100 stellen.

Op de plek van uw stambomen staat een bestand van voor de conversie 'bestand uw naam - voor conversie vs 7.0 alx" Ik beveel u aan dit weer te openen zodat u een nieuw bestand aanmaakt; gebruik bij de opslag voor de zekerheid even een nieuwe naam.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 14 okt 2018 17:52 #25087

• Harrie de Groot
  • Harrie de Groot's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste,
Dat Aldfaer niet spontaan de bestanden heeft verwijderd neem ik zonder meer van U aan. Echter dit speelde nadat de conversie naar 7.0 was uitgevoerd. Waarom nu juist de recente bestanden werden verwijderd is mij een raadsel. Ik denk dat u dit wellicht beter weet. Ik heb nog een oudere kopie van de stamboom geopende en krijg dan de volgende mededeling. (zie hieronder) Dat kreeg ik ook na het opstarten van Aldfaer nadat 7.0 was geinstalleerd.

Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_De Groot 2-5-2018_201810062359\De Groot 2-5-2018_201810062359_gri.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

Hierna krijg ik de tekst

Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_De Groot 2-5-2018_201810062359" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.

Als ik nu ook een veiligheidskopie wat ik met 6.2 had gemaakt inlaad, wordt deze steeds omgezet naar 7.0 en krijg ik dezelfde stamboomgegevens met de huidige 4430 personen. Wat ik ook inlaad.
Mijn recente veiligheidskopieen zijn gewist ?!/! en dat betroffen net bestanden die ik in Belgie heel moeizaam bij elaar heb kunnen sprokkelen.
Misschien heeft u nog een oplossing. Dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,

Harrie de Groot

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 14 okt 2018 19:12 #25088

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 194
Harrie,

Neem even per mail contact met mij op. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 15 okt 2018 00:01 #25089

• Els SerZon
  • Els SerZon's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Dit is zojuist bij mij ook gebeurd.. Lukt mij ook niet om de veiligheidskopie terug te zetten. Heel veel werk van maanden .. dit is heel erg..Hoop dat Aldfaer het id terug kan zetten..:S

Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_exportElsPaulAncestors_201704172138_201809182140\exportElsPaulAncestors_201704172138_201809182140_gri.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 15 okt 2018 00:27 #25090

• Els SerZon
  • Ontvangen bedankjes 0
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_exportElsPaulAncestors_201704172138_201809182140" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.

Hier baal ik enorm van..Had juist veel personen toegevoegd..

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 15 okt 2018 07:34 #25091

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 623
Els,
Begin eens met het volgende sluit Aldfaer
Herbenoem dit stamboombestand naar een "normale" naam, iets als Stb_elspaul.aldf
Uw eerste bericht geeft aan dat een zeer (te) lange padnaam wordt gebruikt. Plaats het herbenoemde bestand in: C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\
Open dit bestand en pas de Eigenschappen aan.

En stop met het onnodig heropenen van een v-kopie, zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf

Verder zorg dat u in instellingen de automatische v-kopie hebt geactiveerd en zet het aantal op 100
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Els SerZon

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

Plotseling verdwijnen van 412 bestanden in mijn stamboom 16 okt 2018 10:09 #25097

• Els SerZon
  • Ontvangen bedankjes 0
dank je wel Ruud, ga er mee aan de slag..laat het je weten als het gelukt is..groet Els

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.040 seconden
Gemaakt door Kunena