Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Personen toevoegen in een groep

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 16:14 #25301

• Bert Ripke
  • Bert Ripke's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik gebruik groepen om de diverse takken in mijn bestand te scheiden.
Ik heb een persoon in een groep staan met ouders grootouders enz. Geen probleem, doch van die persoon vind ik nog een stuk of wat broers en zussen. Vis een van de zussen zet ik de broers en zussen in de gewenste groep met groepen, persoon toevoegen aan bestaande groep. Ik ga naar de gewenste groep en klik deze aan ik vink broers en zussen aan plus partners van zussen en broers. Wat schetst mijn verbazing als ik naar de zus die reeds ingevoerd was ga, zie ik zowel bij die zus als haar partner 2x dezelfde groeps naam staan. Ook na het draaien van bestandscontrole en reparatie blijven die twee personen 2 maal dezelfde groepsnaam tehebben maar zie ze er maar eenkeer instaan. De genoemde personen komen maar een keer voor in de lijst van personen in de groep.

Dank U

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 16:46 #25304

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Een plaatje van wat u ziet kan verhelderend werken.
Maar, als u een groep heeft van aan elkaar gekoppelde personen, dus bv een kwartierstaat en parenteel, dat betekent dan dat als u er familie zoals broers en/of zusters er bij vindt dat u deze familieleden alleen maar hoeft te koppelen aan de ouders, waarna de groep (semi)automatisch bijgewerkt wordt. U hoeft helemaal niet die personen er los aan toe te voegen.

Han

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 18:19 #25309

• Bert Ripke
  • Ontvangen bedankjes 0
ik weet dat het via de ouders kan, maar dat komt niet altijd uit in dit geval had ik de ouders en kwamen er broers en zussen bij. Personen voeg ik aan de groepen meestal per echtpaar toe om vervuiling te voorkomen. Komen personen in meerdere groepen voor wil ik niet altijd de complete familie toevoegen.

Dank U
Bijlagen:

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 20:25 #25313

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 618
U heeftdus 2x één en dezelfde groep aangemaakt. U kunt er één verwijderen
Verder telt welke voorwaarde(s) u aan de groep heeft toegekend
Als dat als onderstaand is verklaart dat waarom een nieuw toegevoegd persoon automatisch in de groep wordt opgenomen
Bijlagen:

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 22:13 #25321

• Bert Ripke
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Ruud, ik heb deze groep maar een keer aangemaakt. De persoon waar nu twee keer die groep staat heb ik met haar partner in die groep geplaatst met toevoegen bestaande groep persoon gekozen en partner aangevinkt meer niet. Nu heb ik een stuk of 5 broers en zussen gevonden die ik indeze groep wilde hebben. Dus een zus genomen en gekozen voor toevoegen bestaande groep de juiste groep genomen persoon genomen, en broers en zussen met hun partners aangevinkt. Dus dat gaat helemaal goed behalve bij de zus en haar partner die al in die groep stonden, beiden hebben nu 2 maal de groep A. H. J. Ripke staan in hun persoonsblad, maar gelukkig komen ze beiden maar een keer in de groep voor. Ik doe het al jaren op deze manier en nu dus vandaag voor de eerste keer in versie 7. In versie 6.2 nooit meegemaakt. Ik neem dus aan dat er ergens in Aldfaer bij het toevoegen niet gekeken wordt of de persoon al lid is van de groep en de vermelding dus niet genoteerd moet worden onder groepen. A. H. J. Is mijn hoofdgroep en mijn kwartierstaat. Vanwege het feit dat er vele takken bestaan van personen met dezelfde achternaam als die ik onderzoek heeft ieder tak een andere code. En ivoer ik personen selectief toe aan de diverse takken. Juist omdat het nu om broers en zussen gaat die verder in geen enkele ander groep voor zullen komen, heb ik de personen op de beschreven manier toegevoegd.

Dank U

Personen toevoegen in een groep 24 okt 2018 22:24 #25322

• Han Kortekaas
Ik herhaal dat ik het een vreemde manier vindt voor het samenstellen van groepen. Vooral daar waar het gaat over dynamische groepen. (kwartierstaten/parentelen)
Kunt u een plaatje geven van Tonen -> Groepen?

Han

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 07:27 #25325

• Ruud de Ruiter
Aanvullend op Han
En een plaatje van de voorwaardes van de groep
Om plaatje te verkrijgen doe Tonen > Groepen, dubbelklik de groep en klik Wijzigen (uiteraard wijzigt u niet, maar dit toont de voorwaardes)

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 08:08 #25326

• Bert Ripke
  • Ontvangen bedankjes 0
Hierbij de gevraagde afbeeldingen alhoewel ik hier het nut niet van inzie. Het plaatje van de voorwaardes is zoals ik de laatste personen ingevoerd heb.
Bijlagen:

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 08:11 #25327

• Bert Ripke
  • Ontvangen bedankjes 0
En nog een afbeelding bovenste persoon Lena Dekker is de laatste die ik toegevoegd heb met de voorwaarden persoon met partner en broers en zussen met hun partners. Ik kan het in principe snel oplossen door de voorwaarden bij Lena te veranderen en de broers en zussen apart in te voeren. Maar omdat dit probleem in 6.2 niet speelde wilde ik het toch even melden.
Bijlagen:

Last Edit: door Bert Ripke.

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 15:22 #25332

• Ruud de Ruiter
Bert,
Het lijkt er op dat er inderdaad een foutje in V7.0 groepen functie zit
In versie 6.2 werd bij het toevoegen van een persoon die reeds aanwezig was, deze toevoeging "geweigerd"
In versie 7.0 (en beta's) is dit niet het geval
Ik meldt dit bij het team
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Ripke

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 15:31 #25333

• Bert Ripke
  • Ontvangen bedankjes 0
Klopt heb het nog diverse keren met andere groepen geprobeerd en krijg steeds hetzelfde te zien.

Veel succes met het oplossen.

Groet Bert

Personen toevoegen in een groep 25 okt 2018 16:21 #25336

• Han Kortekaas
Het is maar net discutabel.
De manier van invoeren heeft niets met een dynamische invoer te maken. Bij een dynamische invoer zal iedere aanwas van een familielid (onderdeel van de formule om de groep samen te stellen) semi-automatisch aangevuld worden.
De manier van invoer van Bert is dat hij zelf in de groep een toevoeging doet van een nieuwe samenstelling en die wordt doorgevoerd. Het kan dus gebeuren dat een persoon in verschillende samenstellingen voorkomt en dus bij het verwijderen van dat record komt de vraag uit welke deelverzameling.
Persoonlijk denk ik dat aan een dynamische groep geen verdere dynamische groepen zouden moeten worden toegevoegd behoudens individuele records.
Omdat de Groepen in 7.0 aan de orde zijn geweest is dit aan de orde gekomen.

Han

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden
Gemaakt door Kunena