Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Overzetten gegevens uit Progen

Overzetten gegevens uit Progen 26 okt 2018 15:11 #25357

• lydia van altena
  • lydia van altena's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik gebruik al sinds mensenheugenis ;) het Progen-programma, maar denk er over om over te stappen naar ALDFAER. Per persoon wordt in Progen automatisch een uniek nummer aangemaakt. Omdat ik duizenden gegevens heb, waarin zéér veel gelijke namen voorkomen, heb ik in legio gevallen - ook b.v. voor in Excell genoteerde aanverwante onderzoeken over de bevolking - juist die nummering gebruikt om verwisselingen met onjuiste "Jan Jansens" te voorkomen. Het is mij dus alles waard die nummering te kunnen behouden. Is daar een mogelijkheid voor binnen ALDFAER? Alvast heel hartelijk dank voor uw reactie! M. vr. gr.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Overzetten gegevens uit Progen 26 okt 2018 15:29 #25358

• G W Sandberg
  • G W Sandberg's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 205
Lydia,
Aldfaer kent ook een automatisch (intern) nummer, dat kan men zichtbaar maken, maar niet wijzigen.
Daarnaast is er een codeveld, dat kan men naar eigen inzicht gebruiken, vullen/wijzigen/bekijken.
Voor voerzetten kan ik geen hints geven, ik kan niet ruiken of jouw software de mogelijkheid heeft een GEDCOM bestand aan te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: lydia van altena

Groeten, Gijs Sandberg,
Win7 US, FireFox nn, Aldfaer 6.2

Overzetten gegevens uit Progen 26 okt 2018 16:48 #25359

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 618
Lydia,
De vraag is eigenlijk of een Progen Gedcom dat interne nummer meeneemt en of die Gedcom volgens standaard gedcom 5.5 genereerd wordt.
Vervolgens dat iemand die de Gedcom specs goed beheerst, deze interne Progen nummering RIN in de Gedcom doet verwijzen naar en opnemen in het Aldfaer codeveld. REFN

Dit omdat bij een import van een volgende Gedcom, de interne Aldfaer nummering gewijzigd kan worden en het veld Code niet door een andere import wordt aangeraakt..

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Overzetten gegevens uit Progen 26 okt 2018 17:08 #25362

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Met een behoorlijke inspanning zou het mogelijk zijn om in een editor de juiste interne nummers te wijzigen. De gedcom van Progen zou op volgorde van interne nummering aangemaakt moeten worden en dan vervolgens in een editor allemaal nagaan of het nummer wat bij 1 REFN xxxx staat doorlopend is. Zo neen moet dat doorlopend gemaakt worden. Zodra er maar een nummer niet doorlopend is zal Aldfaer hernummeren.

PS bouw nooit een eigen systeem rond een intern toegewezen nummer.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.043 seconden
Gemaakt door Kunena