Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 05 nov 2018 18:24 #25561

• Vanwynsberghe Bernard
  • Vanwynsberghe Bernard's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Bij een controle van mijn aldfaerstamboom stond bij "actie" "niet overleden personen die ouder zijn dan x jaar" markeren als overleden" verkeerdlijk op 0 i.p.v. van op 100 .
Hoe kan ik dat corrigeren zonder de 19000 personen één voor één manueel te moeten controleren?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 05 nov 2018 18:40 #25563

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 618
OEF,
Denk aan een volgende benadering
Begin met een groep te maken van personen geboren na 1-nov-1918
Vervolgens zoek personen in die groep zie overleden zijn vóór de datum dat de verkeerde actie is uitgevoerd en maak daar een andere groep van
Select personen die niet in beide groepen voorkomen en dat zijn de foutief ovl verklaarde personen
De juiste formulering zal je even moeten uitproberen.

Alternatief
V-kopie van voor die fatale datum

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 05 nov 2018 18:45 #25565

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Dit is niet te corrigeren; de enige mogelijkheid is terug te gaan naar de vorige veiligheidskopie. De Groepsbenadering heeft geen zin want als dat zou lukken moet u 19000 personen met het handje corrigeren.

Han

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 05 nov 2018 18:59 #25566

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481
Hoewel correctie zowieso één voor één zal moeten gebeuren kan dit misschien helpen:
Verondersteld wordt dat de personen die reeds als overleden stonden ingevuld een overlijdens- of begrafenisdatum hadden, de anderen niet. In de personenlijst wordt in kolom 'Gewijzigd' de laatste datum van wijziging weergegeven. Alle personen voor overleden gemerkt door de gegevenscontrole hebben allen dezelfde wijzingsdatum, de anderen niet.

Mvg,

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 05 nov 2018 23:30 #25570

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481

JayCee schreef : ....kan dit misschien helpen:....

Hoewel ik het volledig eens was dat de beste en snelste methode terug naar een veiligheidskopie te gaan is, heb ik voor de sport mijn aangegeven methode getest op een normale stamboom van ca. 18000 personen, waarvan 5900 reeds als overleden gemerkt en 11000 ouder dan 100 jaar zijn. Hieruit blijkt dat het aantal te corrigeren personen toch nog aanzienlijk blijft.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

verkeerd als overleden aangevinkte personen in één keer corrigeren 06 nov 2018 08:24 #25571

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 618
Groepen methode kan werken maar levert toch nog een belangrijk aantal te corrigeren personen op. Dit is afhankelijk van hoeveel détail gegevens bekend zijn. Het gebruikte bestand (op basis van een ontvangen Gedcom)is wat dat aangaat nu niet bepaald een voorbeeld.
Gebruikte bestand bevat 29'478 personen
Gebruikte groepen:

Totaal aantal te controleren personen 2'413
Door keuze andere geboorte datum kan het te controleren aantal verkleind worden.

Blijft dat de installatie van een v-kopie de enige "in één keer" mogelijkheid is.

Bijlagen:

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden
Gemaakt door Kunena