Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: stamboom beschadigd

stamboom beschadigd 06 nov 2018 23:30 #25612

• wiert van der veen
  • wiert van der veen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Helaas startte vanavond Aldfaer 7.0 niet meer op. Het bleek dat de stamboom beschadigd is en daar door de veiligheidskopie ook niet meer werkt ( daar staat een streepje voor het aantal personen). Er zouden 24.000 personen in moeten staan. Via een andere pc kan ik nog wel 22.000 terughalen, maar omdat deze pc de stamboom niet meer laadt kan ik niet meer bij de laatste gegevens. Weet er iemand een oplossing waardoor ik de stamboom weer kan openen?
Bij openen krijg ik de volgende tekst te zien: De stamboom kan niet worden geopend. Dit kan één van de volgende oorzaken hebben:

1. Het stamboombestand is beschadigd, of
2. Er is te weinig vrije ruimte op de schijf beschikbaar, of
3. Er mag niet naar de schijf geschreven worden.
4. De padnaam van één of meer uitgepakte bestanden is te lang.
Ik heb deze punten gecontroleerd, het enige wat er overblijft is punt 1 ( beschadigd)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door wiert van der veen.

stamboom beschadigd 07 nov 2018 00:02 #25613

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481
Wat is de volledige naam van het bestand? Gebruikt u een cloud service of een in de achtergrond draaiende backup programma? Er is geen verband tussen eeneventuele beschadigde stamboom en het niet kunnen openen van een veilgheidskopie.
Via menu Bestand > Zoek Aldfear- bestanden en vink alleen stambomen, veiligheidskopieën en alle schijven. Stuur eventueel van het resultaat venster een kopie als bijlage. Is bij de instellingen automatisch veiligheidskopie maken bij afsluiten aangevinkt?

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

stamboom beschadigd 07 nov 2018 11:47 #25617

• wiert van der veen
  • wiert van der veen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor de vraag en de reactie!
Inmiddels heeft H. Weggemans (van dit forum) Aldfaer weer hersteld. De feitelijke oorzaak is niet met 100% zekerheid te achterhalen, maar er ontbraken bestanden in de opslag. Het is waarschijnlijk een fout van mij geweest, waarbij de pc is uitgezet voordat de veiligheidskopie was opgeslagen.
Dank voor uw reactie en uiteraard ook veel dank aan Hans voor de hulp!!

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.031 seconden
Gemaakt door Kunena