Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Stambomen

Stambomen 08 nov 2018 17:31 #25632

• Leen Ketting
  • Leen Ketting's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Na zeer geruime tijd heb ik het werken met "Aldfaer" weer opgepakt. Ik stuit nu op de volgende vraag.
Wanneer ik opstart en een bepaalde stamboom wil openen krijg ik de lijst te zien waarin ale stambomen zijn opgenomen.
Deze lijst met stambomen vind ik uiteraard ook weer terug in mijn map met documenten, maar daar staan meerdere uitvoeringen van in feite b.v. één bestand.
Zo vind ik in deze map genaamd "Amsterdam" naast de twee gebruikelijke regels (Aldf. Best en Tekstbestand) ook nog de volgende regels:
Amsterdam voor conversie vs 7, zijnde een alx-bestand en
Amsterdam Conversie - tekstbestand.

Deze conversie aanduidingen vind ik bij ettelijke meerdere bestanden eveneens terug. Zijn deze aanduidingen voor mij nog van belang, zo ja, welke? - of kan ik ze gewoon verwijderen?

Graag een seintje.
Bij voorbaat dank.

Leen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Stambomen 08 nov 2018 17:56 #25633

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 618
Leen,

Wat is "na zeer geruime tijd" ?
Ik stel voor dat je het volgende doet:
Sluit alle externe media (HDisk, USB-sticks) aan
Start Aldfaer
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
In het menu: zet alle vinken
Als klaar (kan "even" duren), bewaar het resultaat en stuur mij dat toe (klik mijn naam voor adres)

Ik bekijk dat en je onvangt dan een Excel met aanwijzingen wat te doen

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Stambomen 08 nov 2018 18:08 #25634

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481
Leen,
Aldfaer heeft bij de laatste update automatisch een veiligheidskopie gemaakt van alle bestaande stamboombestanden alvorens deze te converteren voor compatibiliteit met de nieuwe versie. De veiligheidskopie is het bestand Amsterdam - voor conversie vs 7 alx. Dit bestand moet u nog een tijdje bijhouden. Het tekstbestand is de log van de conversie.

Mvg,

Stambomen 18 nov 2018 12:37 #25752

• Leen Ketting
  • Ontvangen bedankjes 0
t.a.v. dhr. Ruud de Ruiter.
Dag Ruud,
Lichamelijke problemen bij mijn vrouw resulteerden ca. 3 jaar geleden in het feit, dat ik haar mantelzorger werd.
Het betekent nog al wat, als de werkzaamheden van de vrouw in huis goeddeels wegvallen; bovendien ben ik dik 80, dus dat vergde veel tijd en moesten de hobby’s wachten.
Het ziet er nu echter naar uit, dat de problemen met haar goeddeels over zijn en kan ik me ook weer op “Aldfaer” storten. Ik zit uiteraard nu met een fikse achterstand.
Ik heb je advies gevolgd en stuur bijgaand 2 bijlagen.
1) Een screenshot van mijn lijst met een deel van mijn bestanden, zoals ik die in mijn map “Documenten” bewaar.
Hierin vind je b.v. de tak Ketting Amsterdam met de normale bestandsuitgang “Aldf” en “tekstdokument” alsmede twee regels met de toevoeging “conversie…”.
De logica daarvan ontging mij. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag.
2) Een lijst genaamd “Aldfaer bestandenlijst”; die heb ik gemaakt conform je vraag.

Hopelijk voorziet lijst 3 in jouw behoeften en hoop, dat je me hierdoor verder kunt helpen.
Bij voorbaat dank,
Leen

Stambomen 18 nov 2018 12:37 #25753

• Leen Ketting
  • Ontvangen bedankjes 0
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
t.a.v. dhr. Ruud de Ruiter.
Dag Ruud,
Lichamelijke problemen bij mijn vrouw resulteerden ca. 3 jaar geleden in het feit, dat ik haar mantelzorger werd.
Het betekent nog al wat, als de werkzaamheden van de vrouw in huis goeddeels wegvallen; bovendien ben ik dik 80, dus dat vergde veel tijd en moesten de hobby’s wachten.
Het ziet er nu echter naar uit, dat de problemen met haar goeddeels over zijn en kan ik me ook weer op “Aldfaer” storten. Ik zit uiteraard nu met een fikse achterstand.
Ik heb je advies gevolgd en stuur bijgaand 2 bijlagen.
1) Een screenshot van mijn lijst met een deel van mijn bestanden, zoals ik die in mijn map “Documenten” bewaar.
Hierin vind je b.v. de tak Ketting Amsterdam met de normale bestandsuitgang “Aldf” en “tekstdokument” alsmede twee regels met de toevoeging “conversie…”.
De logica daarvan ontging mij. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag.
2) Een lijst genaamd “Aldfaer bestandenlijst”; die heb ik gemaakt conform je vraag.

Hopelijk voorziet lijst 3 in jouw behoeften en hoop, dat je me hierdoor verder kunt helpen.
Bij voorbaat dank,
Leen

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Last Edit: door Leen Ketting.

Stambomen 18 nov 2018 13:26 #25755

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Beste Leen,
fijn dat u weer kunt beginnen.
JayCee heeft u al gezegd wat de betekening is van die bestandjes. Deze bestandjes zijn ontstaan omdat u nu werkt met een nieuwe versie 7.0 van Aldfaer en omdat teksten in een ander format worden opgeslagen was een bestandsconversie noodzakelijk.
Het advies is om deze nog even te laten staan ingeval u problemen met de conversie ondekt.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.040 seconden
Gemaakt door Kunena