Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: automatisch wijzigen

automatisch wijzigen 07 jan 2019 13:00 #26730

• Hein van den Brempt
  • Hein van den Brempt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik vrees dat ik niet echt kan helpen, maar ik wil wel melden dat ik vaak ook geconfronteerd wordt met dergelijke problemen.
De kwestie van het automatisch veranderen van hoofd- in kleie letters en/of omgekeerd.

Voor wat de familienaam betreft, kan men aanvinken dat er "hoofdletter/kleine-lettergevoeligheid" moet zijn.
Vanaf dan is er, wat de familienamen betreft, geen probleem.
Maar voor de voornamen kan dit NIET aangevinkt worden, raar maar waar!
Iemand van de helpdesk van dit forum heeft me dat bevestigd.
Knap vervelend dikwijls.
De enige manier om dan WEL zo'n voornaam te wijzigen is via "onderhoud",... een lange verveldnde piste.
Het lijkt me nogal logisch dat Aldfaer de mogelijkheid zou moeten aanbieden om voor ALLE VELDEN voor die hoofdletter/kleine-lettergevoeligheid te kunnen opteren, toch? Voorlopig niet dus.
Hein

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

automatisch wijzigen 07 jan 2019 13:25 #26732

• Hein van den Brempt
  • Hein van den Brempt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Han

Wat met mijn suggestie om de bebruiker de mogelijkheid te bieden om voor ALLE VELDEN de kwestie van de hoofdletter/kleine-lettergevoeligheid te kunnen regelen?
ik hoop ten stelligste dat dit bij een volgende versie zo zal zijn.
Hein

automatisch wijzigen 07 jan 2019 14:02 #26733

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1035
Hein,
in het artikel 'Over deze website' staat te lezen dat de ontwikkelaars dit forum nauwgezet volgen.

Mocht dit er komen dan zal u dat weinig helpen omdat u nu eenmaal bij het begin e.e.a. foutief heeft ingelezen, wellicht onbewust. Edoch eigenlijk zonder volledige controle daarna door bent gegaan. Vandaar de eerste aanbeveling om e.e.a. overnieuw te doen mocht het wijzigen van de voornamen zoveel werk zijn.

Heeft u al wel gekeken onder Stamboom -> Onderhoud -> Voornamen en bepaald hoeveel werk dat zou zijn?

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

automatisch wijzigen 07 jan 2019 16:06 #26735

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 689
Hein,

Een truc om te bepalen waar je Iii (en dergelijke) probleem zich voordoet
Met de standaard zoekfunctie
Zoek > Persoon > Voornaam > bevat Iii met hoofdlettergevoelig en hele woorden aangevinkt
Van het resultaat maak je een groep en geef die de naam Iii

Je doet soortgelijk voor gelijksoortige aanduidingen:
Dit zijn normaliter:
Ii - Iv - Vi - Vii - Viii - Ix - Xi - Xii - Xiii - Xiv - Xv - Xvi en dergelijke, hoewel ik betwijfel of je al die combinaties in gebruik hebt.

In de groepen lijsten zie je voor welke voornamen je in Onderhoud > Voornaam een correctie moet maken. Zodra een correctie is gemaakt verdwijnt de betreffende persoon (of personen met dezelfde voornaam-combinatie) uit de lijst.
Lijst leegt > groep verwijderen.

A propos: de melding van Elim de Brock heeft niets van doen met jouw probleem wat is ontstaan als gevolg van een verkeerde instelling bij import het onderwerp is nu verplaatst, webmaster

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Webmaster.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.037 seconden
Gemaakt door Kunena