Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: van aldf naar ged en dan weer terug

van aldf naar ged en dan weer terug 06 jan 2019 19:01 #26721

• j.kappetein
  • j.kappetein's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, Ik werk samen met een familielid aan hetzelfde bestand (ca 22.000pers). We wisselen de gegevens periodiek uit per e-mail (we wonen niet bij elkaar in de buurt). Zij wil de bestanden uitwisselen in ged, ik geef de voorkeur aan aldf. Gaan er bij dit omzetten gegevens verloren of blijft echt alles staan?
Ik hoor graag jullie mening. Alvast bedankt.
Jan Kapetein

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

van aldf naar ged en dan weer terug 06 jan 2019 19:13 #26722

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1035
Met twee of meer mensen werken aan hetzelfde stamboombestand vereist een zeer strakke afspraak. Blijkbaar mailt u naar elkaar de mutaties en brengt ieder die mutaties in zijn/haar eigen bestand aan. Je zou verwachten dat die twee bestanden gelijk zijn, maar er sluipt altijd een vergissinkje doorheen.

Met een gedcom uitwisseling gaat in principe niets verloren, mits dat de gedcom natuurlijk volledig is conform de gedcom instellingen. Maar die gedcom kunt u niet zo maar inlezen in het bestand want dan ontstaan er dubbelen. Het is niet mogelijk om een gedcom te maken voor alleen de mutaties die er zijn geweest.

Han

van aldf naar ged en dan weer terug 06 jan 2019 19:57 #26723

• j.kappetein
  • j.kappetein's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, Bedankt voor de snelle reactie.
Voor de duidelijkheid: We sturen elkaar het hele bestand toe. Als de een het heeft kan de ander er dus niets aan doen. Ik schrijf dan alles op in een schriftje. Het ged-bestand wordt middels Aldfaer gemaakt volgens alle regels en naar de ander verzonden. Als ik het weer terugkrijg maak ik op mijn laptop een nieuw bestand aan. (het oude bewaar ik. Maar doe er eigenlijk verder niets mee.) Deze procedure sluit de problemen die u beschrijft volgens mij voorkomt.
Ik concludeer dat we dus best middels de ged-bestanden met elkaar kunnen communiceren. Nogmals bedankt en we gaan opgewekt verder. Groet

van aldf naar ged en dan weer terug 07 jan 2019 00:12 #26726

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1035
als ik u was dan zou ik het stamboombestand sturen want met een gedcom verlies je alle extra vensterinstellingen en groepen.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden
Gemaakt door Kunena