Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: urgent probleem

automatisch wijzigen 07 jan 2019 12:27 #26729

• Elim de Brock
  • Elim de Brock's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste helpdesk,

Namens een bejaarde vriendin van mij wil ik graag een urgent probleem met Aldfaer aan de kaak stellen. Het probleem lijkt gerelateerd aan deze categetorie en zal ik verderop nader proberen te omschrijven. Ze is al ongeveer 40 jaar met Aldfaer bezig geweest om haar hele stamboom uit te werken, dit is haar levenswerk geworden. Nu is er een issue opgetreden met Aldfaer waardoor ze zó hopeloos is dat ze erover denkt om alles weg te gooien! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben software ontwikkelaar en hoop van harte dat ik haar kan helpen. Helaas kan ik geen contact opnemen met Technisch Support van Aldfaer?

Ze heeft mij proberen uit te leggen wat het probleem is en ik zal proberen het uit te leggen. Van de personen in de stamboom worden voor-en achternaam omgedraaid? Bijvoorbeeld iemand met de naam "Johanna Maria van Dijk" zou dan iets worden zoals "Van Dijk Maria Johanna". Bovendien verandert soms de eerste letter van de naam naar een andere letter of een hoofdletter of iets dergelijks?

Mijn vriendin heeft ongeveer 8000 personen in haar stamboom en ze heeft handmatig alle voor- en achternamen weer goed gezet, een gigantische klus. Maar toen ze het programma weer opnieuw opende was alles weer automatisch verkeerd gezet? Ze heeft nu geen moed meer om opnieuw te beginnen. Als software ontwikkelaar zou ik zeggen dat er een bug in het systeem heeft gezeten en dat daarna een bugfix is gedaan waardoor de handmatig herstelde gegevens weer automatisch verkeerd zijn gezet of zoiets?

Kan iemand ons ALSTUBLIEFT helpen? Het lijkt erop dat de instelling in het programma moet worden gewijzigd? Maar hoe kunnen we de gegevens weer automatisch goed zetten? Het is geen doen om handmatig duizenden personen to corrigeren?

Met vriendelijke groeten!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door Elim de Brock.

automatisch wijzigen 07 jan 2019 13:15 #26731

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 971
Beste Elim,
U kunt dit forum ook beschouwen als technisch support. U moet dan wel wat extra gegevens verstrekken zoals om te beginnen welke Aldfaer versie, welk operating systeem.
Voor uw info; Aldfaer bestaat nog geen 40 jaar, maar ik kan me voorstellen dat uw vriendin al 40 jaar bezig is.

Het liefste maak ik een afspraak om via Teamviewer in de PC te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Zie voor uitleg wat is Teamviewer

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.040 seconden
Gemaakt door Kunena