Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: urgent probleem

automatisch wijzigen 07 jan 2019 12:27 #26729

• Elim de Brock
  • Elim de Brock's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste helpdesk,

Namens een bejaarde vriendin van mij wil ik graag een urgent probleem met Aldfaer aan de kaak stellen. Het probleem lijkt gerelateerd aan deze categetorie en zal ik verderop nader proberen te omschrijven. Ze is al ongeveer 40 jaar met Aldfaer bezig geweest om haar hele stamboom uit te werken, dit is haar levenswerk geworden. Nu is er een issue opgetreden met Aldfaer waardoor ze zó hopeloos is dat ze erover denkt om alles weg te gooien! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben software ontwikkelaar en hoop van harte dat ik haar kan helpen. Helaas kan ik geen contact opnemen met Technisch Support van Aldfaer?

Ze heeft mij proberen uit te leggen wat het probleem is en ik zal proberen het uit te leggen. Van de personen in de stamboom worden voor-en achternaam omgedraaid? Bijvoorbeeld iemand met de naam "Johanna Maria van Dijk" zou dan iets worden zoals "Van Dijk Maria Johanna". Bovendien verandert soms de eerste letter van de naam naar een andere letter of een hoofdletter of iets dergelijks?

Mijn vriendin heeft ongeveer 8000 personen in haar stamboom en ze heeft handmatig alle voor- en achternamen weer goed gezet, een gigantische klus. Maar toen ze het programma weer opnieuw opende was alles weer automatisch verkeerd gezet? Ze heeft nu geen moed meer om opnieuw te beginnen. Als software ontwikkelaar zou ik zeggen dat er een bug in het systeem heeft gezeten en dat daarna een bugfix is gedaan waardoor de handmatig herstelde gegevens weer automatisch verkeerd zijn gezet of zoiets?