Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Relatie code niet uniek

Relatie code niet uniek 11 jan 2019 16:36 #26875

• Van elzakker
  • Van elzakker's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte heer, mevrouw,

Sinds ongeveer een jaar gebruik ik Aldfaer. Nu heb ik een controle op mijn gegevens uitgevoerd. Dit heb ik gedaan omdat, als ik een Gedcom maak, deze niet correct is. Er worden namelijk verkeerde personen aan elkaar gekoppeld. Uit de controle blijkt dat er maar liefst 3184 (!) relatiecodes niet uniek zijn. Ik had al op het forum gelezen dat je deze kunt oplossen door de relatie te ontkoppelen en dan weer te koppelen. Dit is echter niet zo makkelijk als er kinderen aan vast zitten. En eigenlijk niet te doen met zon hoeveelheid.
Het valt mij op dat er ook rpersonen tussen zitten die in oktober 2018 zijn toegevoegd, vrij recent dus nog.
Heeft u een idee hoe dit eenvoudig is op te lossen?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Marina van elzakker

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Relatie code niet uniek 11 jan 2019 16:40 #26876

• Van elzakker
  • Ontvangen bedankjes 0
Ps: ik gebruik Windows 10, en Aldfaer versie 7.

Relatie code niet uniek 11 jan 2019 17:08 #26877

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 971
Dat is lastig. Ik zie wel dat de gedcom doet wat ie moet doen, maar de oorzaak is dat er ontzettend veel niet-unieke relatiekodes zijn. De oorzaak daarvan is niet zo maar te achterhalen maar geeft een indicatie dat het deelbestandje met de relatiekodes behoorlijk verstoord is. Als dat zo is dan komt wel de vraag of u OneDrive / Dropbox gebruikt of dat de stamboom tijdens afsluiten is afgebroken, wellicht door een stroomstoring, of een directe Windows update als de stamboom openstaat.

Om e.e.a. op te lossen moet u de kinderen loskoppelen van 1 ouder, vervolgens de partner ontkoppelen (relatiegegevens goed onthouden of ergens vastleggen) en daarna de partner weer koppelen. Meestal kopieer ik de ralatiegegevens even als notitie bij de overblijvende ouder en daarna, na het weer koppelen, met knippen/plakken weer terugzetten.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Relatie code niet uniek 11 jan 2019 17:42 #26879

• Van elzakker
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voorin snelle reactie. Voor zover ik weet, is het programma altijd goed af gesloten. Ik zou er ook geen reden voor kunnen verzinnen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ik had inderdaad gelezen, dat dit zo is op te lossen. Maar het is toch geen doen om dit 3300 keer te doen? Bestaat daar geen scriptje voor? Stel dat ik het oplos, blijft het programma dit dan doen?
Alvast bedankt, vriendelijke groet

Relatie code niet uniek 11 jan 2019 19:26 #26881

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 195
Marina,

Neem even per mail contact met mij op. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden
Gemaakt door Kunena