Aldfaer meldt dat bestand "persoon" niet kan worden geopend

Lees meer

Re: Aldfaer meldt dat bestand "persoon" niet kan worden geopend

20 jan 2019 15:15
U zegt wel gedaan maar GoogleDrive is waarschijnlijk niet goed losgemaakt van de plekken waar u Aldfaer heeft geïnstalleerd en waar de data is opgeslagen. U heeft naar eigen idee Aldfaer geïnstalleerd en dat maakt het niet makkelijker. Waarom niet gewoon standaard?
Het bericht over de Google drive dat ie nog bezig is met een deelbestandje (die heten allemaal *.alf) vind ik ronduit gevaarlijk.

Blijkbaar heeft u zelf iets verp[laatst op uw PC want anders kan er niet ineens een extra submap tussenin komen. Maar de oplossing kan zijn door in Aldfaer het hoofdpad van de materialen dienovereenkomstig te wijzigen (Stamboom -> Eigenschappen) en daarna Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie te draaien.

• D.P. Roelofsen
  • Auteur
Lees meer

20 jan 2019 21:40
- Ik heb het pad naar "Materiaal" veranderd zoals u suggereerde. Hiermee zijn de foto's weer terug te vinden. Dank daarvoor.

- De activiteiten van Google Drive baren u en mij nog steeds zorgen. Ik heb blijkbaar één en ander niet geïnstalleerd op de standaard manier? Ik ben me daar niet van bewust en het moet jaren geleden zijn gebeurd.
1. "Materiaal" is nu (goed?) geïnstalleerd op de standaard manier nl. C:\Programma Aldfaer\Materiaal
2. "Stambomen" is nu geinstalleerd op C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Stambomen. Moet ik dat veranderen in C:\Programma Aldfaer\Stambomen ? Hoe doe ik dat zonder problemen te veroorzaken?
3. Moet ik "Veiligheidskopieën" op dezelfde manier als "Stambomen" verplaatsen?

Lees meer

20 jan 2019 21:50 - 20 jan 2019 21:51
Een standaardinstallatie voor de submappen is zoals in bijlage. Deze hebben dan als pad:
C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Gedcom
C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen
C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Materiaal
C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Stambomen
C:\Users\dkrls\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopieën
De huidige mappen kan u verslepen naar deze locaties.
In Stamboom > Eigenschappen dient het pad aangepast te worden en vervolgens een Bestandscontrole en -reparatie te worden gedraaid.
In de instellingen de paden voor veiligheidskopie en invoegtoepassingen eveneens aanpassen.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 20 jan 2019 21:51 door JayCee.

Gemaakt door Kunena