Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 26 jan 2019 08:35 #27231

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 703
Ik heb op dit moment een probleem om dit via mijn website te publiceren maar het is (na ruggespraak met Aldfaer team) belankrijk genoeg om hier een verkorte versie bekend te maken

Microsoft Windows 10 voert automatische updates uit op uw PC, als deze PC voor langere tijd buiten gebruik is maar wel ingeschakeld is. Tijdens dergelijke situaties kan men b.v. Aldfaer geopend hebben staan. Dat wil dus zeggen dat het enkele *.aldf stamboombestand uitgepakt is in tientallen hulpbestanden. Wat ons is opgevallen is dat de diverse meldingen van ontbrekende kp_alf, gri_alf bestanden zich naar onze waarneming uitsluitend voordoen met gebruik onder Windows 10. In de instellingen van uw PC heeft Microsoft een standaard instelling geplaatst om vast te leggen wanneer een update al dan niet mag worden uitgevoerd. Laat u uw PC in bedrijf met Aldfaer en/of andere programma’s geopend kan het gebeuren dat Windows een update gaat uitvoeren en mogelijk (maar we hebben geen bewijs) het één van de Aldfaer uitgepakte bestanden beschadigd.
Wij raden u daarom aan om:
1. Aldfaer niet onbeheerd geopend achter te laten en
2. Uw instelling van de gebruikstijden te wijzigen opdat de kans van geforceerd afsluiten van Aldfaer door de automatische update geminimaliseerd wordt.

Klik Venster icon in taakbalk en vervolgens het tandwiel en kies bijwerken

Vervolgens stelt u die tijden in

De maximale tijdsduur die u kunt instellen is 18 uur en is afhankelijk van uw gebruiksgedrag.
Klik Opslaan en sluit Windows update
Buiten deze tijden raden wij u aan uw PC met Aldfaer geopend niet onbeheerd in bedrijf te laten. Uw PC kan aanblijven, maar sluit dan Aldfaer. Of simpel als u een laptop heeft deze dichtklappen . . .

Waarom geen probleem onder Windows7? In W7 wordt een update gedownload, geïnstalleerd en/of uitgevoerd tijdens het uitschakelen en opstarten van de PC. Er is dus op dat moment geen enkel programma in bedrijf.

Zodra publicatie is uitgevoerd, meldt ik dat hier
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 26 jan 2019 11:30 #27233

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19
ter informatie:
een tweetal artikelen en een programma om de updates te stoppen en zelf te bepalen wanneer de update moet plaatsvinden:
artikel een om de update uit te schakelen
artitel twee om de update uit te schakelen
programma om updates in en uit teschaken

Ik zou de begin- en eindtijd bv als 21.00 - 22.00 instellen

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 26 jan 2019 14:34 #27235

• Ruud de Ruiter
@Franke
re: Ik zou de begin- en eindtijd bv als 21.00 - 22.00 instellen
Dat bewerkt het tegendeel van wat gezocht wordt. U gebruikt de PC dan maar gedurende één uur en gedurende alle andere tijd is update toegestaan

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 26 jan 2019 16:30 #27245

• Ruud de Ruiter
Het volledige document is nu beschikbaar op
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20W10%20updates.pdf
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Voght

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 26 jan 2019 19:31 #27252

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19

Ruud de Ruiter schreef : @Franke
re: Ik zou de begin- en eindtijd bv als 21.00 - 22.00 instellen
Dat bewerkt het tegendeel van wat gezocht wordt. U gebruikt de PC dan maar gedurende één uur en gedurende alle andere tijd is update toegestaan

je hebt gelijk.

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 27 jan 2019 10:50 #27276

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19
Voor wie het interesseert:
Het wel en wee van de Windowsupdate 1809, problemen en oplossingen aangedragen op GraisSofware.nl

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand - HERHALING 28 jan 2019 11:59 #27310

• Ruud de Ruiter
Microsoft Windows 10 voert automatische updates uit op uw PC, als deze PC voor langere tijd buiten gebruik is maar wel ingeschakeld is. Tijdens dergelijke situaties kan men b.v. Aldfaer geopend hebben staan. Dat wil dus zeggen dat het enkele *.aldf stamboombestand uitgepakt is in tientallen hulpbestanden. Wat ons is opgevallen is dat de diverse meldingen van ontbrekende kp_alf, gri_alf bestanden zich naar onze waarneming uitsluitend voordoen met gebruik onder Windows 10. In de instellingen van uw PC heeft Microsoft een standaard instelling geplaatst om vast te leggen wanneer een update al dan niet mag worden uitgevoerd. Laat u uw PC in bedrijf met Aldfaer en/of andere programma’s geopend kan het gebeuren dat Windows een update gaat uitvoeren en mogelijk (maar we hebben geen bewijs) het één van de Aldfaer uitgepakte bestanden beschadigd.
Wij raden u daarom aan om:
1. Aldfaer niet onbeheerd geopend achter te laten en
2. Uw instelling van de gebruikstijden te wijzigen opdat de kans van geforceerd afsluiten van Aldfaer door de automatische update geminimaliseerd wordt.

Klik Venster icon in taakbalk en vervolgens het tandwiel en kies bijwerken

Vervolgens stelt u die tijden in

De maximale tijdsduur die u kunt instellen is 18 uur en is afhankelijk van uw gebruiksgedrag.

Vooral gebruikers die laat in de avond met Aldfaer werken raadt ik aan om de gebruiksuren tot minimaal 24:00 uur in te stellen.

Klik Opslaan en sluit Windows update
Buiten deze tijden raden wij u aan uw PC met Aldfaer geopend niet onbeheerd in bedrijf te laten. Uw PC kan aanblijven, maar sluit dan Aldfaer. Of simpel als u een laptop heeft deze dichtklappen . . .

Waarom geen probleem onder Windows7? In W7 wordt een update gedownload, geïnstalleerd en/of uitgevoerd tijdens het uitschakelen en opstarten van de PC. Er is dus op dat moment geen enkel programma in bedrijf.

zie ook www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20W10%20updates.pdf
Bijlagen:

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand - HERHALING 13 feb 2019 14:19 #27629

• Ruud de Ruiter
Indien u 100% zekerheid wil hebben en Microsoft permanent verbieden om zonder uw medeweten updates op uw computer uit te voeren, dan kunt u de hieronder aangegeven methode volgen:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Windows%201...g%20uitschakelen.pdf

Uiteraard kunt u dit via dezelfde methode ongedaan maken

Ter herinnering, de andere, niet permanente methode:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20W10%20updates.pdf
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 13 feb 2019 15:11 #27631

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 19
Wel erg omslachtig allemaal, gebruik gewoon het programmaatje wat ik eerder voorstelde: zet de update aan of uit:
prg zet Windows 10 update aan of uit

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 13 feb 2019 17:39 #27636

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1045
Op gevaar af dat er een enorme polemiek ontstaat over het m.i. zwaar overtrokken onderwerp onthou ik me maar van commentaar. Ik heb al heel wat bestanden gerepareerd zonder dat deze problematiek speelde.

Han

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand 13 feb 2019 18:26 #27639

• Ruud de Ruiter
@Han,
hoeveel...kp.aldf bestanden heb je gerepareerd? Volgens je eigen verklaringen "niet repareerbaar" afgezien dat repareren (van ...gri.aldf) niet nodig moet zijn.

@Francke, Als het binnen W10 kan, waarom een extern programma ?

MOGELIJKE OORZAAK beschadiging stamboombestand - HERHALING 14 feb 2019 11:13 #27656

• G W Sandberg
  • G W Sandberg's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 210
Beste Ruud,
Complimenten voor de analyse.

Ik betwijfel echter of de (vele) digibeten die zich melden met een beschadigd bestand daarmee geholpen zijn.
Blijft natuurlijk het algemene advies dat iedere gebruiker de software correct dient af te sluiten...
Zelf blijf ik nog even bij Win7/Aldfaer 6, en ik erger me juist aan het feit dat Win7 na een update niet automatisch een restart kan doen, grin.

Groeten, Gijs Sandberg,
Win7 US, FireFox nn, Aldfaer 6.2
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.223 seconden
Gemaakt door Kunena