Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd.

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 31 jan 2019 22:21 #27389

• Joris Vermost
  • Joris Vermost's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Sinds ik versie 7 gebruik heb ik het volgende probleem: wanneer ik bij geboorte, doop of overlijden een plaatsnaam invul wijzigt Aldfaer deze steeds. Mijn voorouders zijn in Mechelen geboren en wanneer ik Mechelen invul in het veld 'plaats' wijzigt het programma dit naar Brasschaat zodra ik op enter druk.
Zie schermafdruk in bijlage. De eerste is genomen tijden het invoeren, de tweede nadat ik op enter gedrukt heb.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door Joris Vermost.

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 31 jan 2019 22:32 #27390

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1019
Ik zie aan het plaatje dat u Aldfaer geïnstalleerd heeft in C:\program files, iets wat absoluut niet mag in latere versies dan XP.
Remedie is om alles uit C:\program files te verwijderen en het programma gedeelte te plaatsen in C:\Aldfaer.
Voorts moeten de mappen (als die er zijn) Invoegtoepassingen, Rapportuitvoer, Gedcom; Veiligheidskopieen Materiaal en Stambomen verplaatst worden naar C:\Users\uw pc naam\Documents\Aldfaer.

Let vooral op dat werkelijk alles van Aldfaer uit de C:\program files verdwijnt.

Als u Aldfaer vanuit C:\Aldfaer opstart moet u ook de instellingen wijzigen.

Zo ook een nieuw snelkoppeling maken.

Han

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 31 jan 2019 22:35 #27391

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 574
Oeps! te laat.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 31 jan 2019 22:36 #27392

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1019
Ik zie aan het plaatje dat u Aldfaer geïnstalleerd heeft in C:\program files, iets wat absoluut niet mag in latere versies dan XP.
Remedie is om alles uit C:\program files te verwijderen en het programma gedeelte te plaatsen in C:\Aldfaer.
Voorts moeten de mappen (als die er zijn) Invoegtoepassingen, Rapportuitvoer, Gedcom; Veiligheidskopieen Materiaal en Stambomen verplaatst worden naar C:\Users\uw pc naam\Documents\Aldfaer.

Let vooral op dat werkelijk alles van Aldfaer uit de C:\program files verdwijnt.

Als u Aldfaer vanuit C:\Aldfaer opstart moet u ook de instellingen wijzigen.

Zo ook een nieuw snelkoppeling maken.

Als het allemaal werkt dan moet u zich ook beraden op het feit dat u stamboombedstanden (*.aldf) heeft opgeslagen in de map Veiligheidskopieen en dat de naam van de stamboom al een paar datumstempels heeft die aangepast moeten worden.

Ik hoop dat de stamboom nog intact is want een stamboom in de Program files heeft een grote kans corrupt te geraken.

@ JayCee; wij waren exact gelijk want ik had nog een toevoeging aan mijn bericht!!

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 01 feb 2019 20:37 #27401

• Joris Vermost
  • Joris Vermost's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han en JayCee, Hartelijk dank voor jullie waardevolle antwoorden. Ik heb alles naar de juiste map verplaatst (c:\aldfaer en c:\users\....) de instellingen aangepast en een nieuwe snelkoppeling gemaakt.
Alles verloopt nu zoals het hoort. Op het eerste zicht is de stamboom nog intact maar ik ga wel voor alle zekerheid alles nog eens zorgvuldig nakijken. Nogmaals bedankt en nog veel succes met jullie opzoekingen.
Groeten, Joris.

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 01 feb 2019 22:24 #27402

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 574

Joris Vermost schreef : Op het eerste zicht is de stamboom nog intact ....

Een dergelijke vrees kan je jezelf besparen door in de instellingen een vink te plaatsen bij 'Automatische veiligheidskopie bij afsluiten' te plaatsen en het aantal op 100 te zetten. Dat laatste is wegens een bug in de huidige versie dat verholpen is volgende versie.

Mvg,

Ingevulde plaatsnaam wordt door het programma gewijzigd. 02 feb 2019 11:16 #27406

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 11
Niet alleen de fout is bepalend het aantal in te stellen VK's
Ook het gebruik is van belang zie hier een berekening uit 2012.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Voght

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.271 seconden
Gemaakt door Kunena