Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Feiten plotseling verdwenen

Feiten plotseling verdwenen 06 feb 2019 22:58 #27477

• Lisman
  • Lisman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hopelijk kan iemand mij adviseren; ik maak al jaren met plezier en zonder problemen gebruik van Aldfaer totdat ik vandaag tot mijn grote schrik constateer dat de door mij ingevoerde feiten (tabblad Feiten) bij een deel van de personenrecords verdwenen zijn.

Ik heb mijn stamboombestand opgeslagen op een NAS en benader (en muteer) deze bestanden vanaf verschillende computers. Van gisteren op vandaag doet het probleem zich voor. Het maakt geen verschil met welke computer ik de stamboom open; de feiten zijn bij een aantal records verdwenen.
Ik heb (toch) de suggestie gevolgd het .cfgbestand te verwijderen (zie link), maar dat heeft mijn probleem niet opgelost. Bestandsherstel en -reparatie heeft ook niet geholpen.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze gegevens zomaar verdwenen zijn. Hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Feiten plotseling verdwenen 07 feb 2019 22:39 #27509

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 610
Het bestand Aldfaer.cfg verwijderen heeft geen zin tenzij u Versie 6.2 gebruikt.
Ik vermoed dat het bestand mogelijk beschadigd is.
Hoewel deze draad op dit forum over het gebruik van OneDrive e.d. cloud services gaat zult u toch een inzicht krijgen van de mogelijke oorzaak van beschadiging.
In dit geval denk ik dat het terugplaatsen van een werkende veiligheidskopie de enige oplossing zal zijn.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.032 seconden
Gemaakt door Kunena