Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Verwijderen van vertakkingen

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 16:49 #27982

• Peter van den Berg
  • Peter van den Berg's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb getracht een grote groep personen te verwijderen. Ik heb de procedure gevolgd en 2 groepen aangemaakt om vervolgens de groep minus de te verwijderen personen in een nieuw bestand weg te schrijven. Alhoewel dit werkt merk ik dat alle verwijzingen naar afbeeldingen verdwenen zijn. Ook met de functie afbeeldingen aangevinkt wordt alleen het bestand zonder afbeeldingen (en verwijzingen) weggeschreven. Waarom niet de mogelijkheid bieden om bijvoorbeeld de personen in een bepaalde groep te verwijderen. Een nog simpeler methode zou zijn het label "groep" toe te voegen in de personenlijst. Je kan dan sorteren op groep om dan vervolgens een aaneengesloten selectie te maken en die te verwijderen.

Alvast bedankt!

Peter

Ik heb overigens ALdfaer 7.0

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 18:24 #27986

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 593
Heeft u het wegschrijven het juiste pad naar de materiaalmap aangegeven? Controleer in het nieuwe bestand de eigenschappen (materiaal) en draai desnoods een bestandscontrole en -reparatie.

Betreffende het uit groepen verwijderen van personen is e.e.a. te lezen op deze forum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter van den Berg

Mvg,

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 20:03 #27987

• Peter van den Berg
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je reply. De paden die verwijzen naar de afbeeldingen ontbreken. Het is dus niet het onbreken van het materiaal.
Ik heb de werkwijze van groepen op het forum bekeken. Daaruit maak ik alleen maar op dat verwijderen uit een groep geen verwijdering uit de databse is. De voorgestelde procedure is een nieuwe database op te bouwen waarin de te verwijderen personen d.m.v. groepen filtering niet meer voorkomen. Dit is omslachting maar zou in principe moeten werken. het ontbreken van de koppeling naar afbeeldingen is echter essentieel.

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 21:24 #27988

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
Hoe heeft u de 2 groepen aangemaakt? Staat op de plaats van het materiaal in het nieuwe bestand een melding, en zo ja dewelke?

Mvg,

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 21:49 #27989

• Peter van den Berg
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb eerst alle personen geselecteerd in de personenlijst en toegevoegd aan een nieuwe groep (totaal). Vervolgens heb ik alle relaties van een bepaalde voorouder vanuit die voorouder aan een nieuwe groep toegevoegd. Daarna heb ik vanuit het groepen menu beide groepen aangevinkt en personen laten selecteren die slechts bij 1 groep horen. Deze heb ik vervolgens in een nieuw gegevensbestand gezet. Tijdens de "wizard" heb ik het afbeeldingen vakje aangevinkt en de locatie aangegeven waar de afbeeldingen terecht moeten komen.
Alleen het gegevensbestand wordt aangemaakt. Bij alle personen waar voorheen materiaal gekoppeld is geweest is die koppeling verdwenen. in andere woorden er staat niets (meer).

Verwijderen van vertakkingen 02 mrt 2019 22:24 #27990

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
re de koppelingen: dit is inderdaad een gekende fout dat in de volgende versie is opgelost.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

Verwijderen van vertakkingen 03 mrt 2019 00:54 #27998

• Peter van den Berg
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je feedback.
Nemen jullie dan ook gelijk een alternatieve wijze van verwijderen mee?
Ik vind deze aanpak vrij omslachtig. Het toevoegen van een extra filter in de personenlijst (groep) maakt ons leven een stuk makkelijker.
Indien dit veld niet toe te voegen is dan zou een functie (echte) verwijdering van personen in een groep een welkome tool zijn.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden
Gemaakt door Kunena