Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 13:37 #28097

• Patrick Boucneau
  • Patrick Boucneau's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Als ik vb. bij een overlijden of geboorte een plaatsnaam invoer wordt die sinds enige tijd automatisch altijd vervangen door dezelfde (foute) gemeentenaam. Ik krijg dat op geen enkele manier opgelost. Ook niet door 'automatisch aanvullen' aan en uit te zetten.
Hoe krijg ik dit opgelost? Ik heb al geprobeerd Aldfaer helemaal opnieuw te installeren, maar ook dat lost niets op. Het moet dus met het opgeslagen bestand zelf te maken hebben...

Dank voor de hulp!

Patrick Boucneau
www.boucneau.be

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door Patrick Boucneau.

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 14:05 #28098

• G W Sandberg
  • G W Sandberg's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 208
Beste Patrick,
Een voorbeeld van de ingevoerde en resulterende plaatsnamen kan een betere reactie uitlokken.
Een gokje:
Als ik een naam wil invoeren die in een langere variant al in gebruik is, druk ik op delete na de laatste (gewwenste) letter.

Groeten, Gijs Sandberg,
Win7 US, FireFox nn, Aldfaer 6.2

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 17:54 #28102

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1009
Typefouten kunnen standaard worden opgelost door te gaan naar Menu > Stamboom > Onderhoud en in dit geval te kiezen voor Plaatsnaam. U tikt de foutieve plaatsnaam in en klik daarop en wijzig de tekst. Dat corrigeert dan bij iedereen de foutieve tekst.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 18:42 #28103

• Patrick Boucneau
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han en GW,

Bedankt voor jullie reactie.

Nee, dat is niet het probleem. Ik ken die lijst waar ik plaatnamen kan verbeteren en dubbels kan schrappen.
Welke plaatsnaam ik ook invul, om de een of ander reden krijg ik altijd dezelfde foute plaatsnaam. Het is blijkbaar de eerste plaatsnaam in de lijst met plaatsnamen. Ik kan die lijst overigens ook niet anders sorteren dan ik ze te zien krijg. Als ik die eerste plaatsnaam verander in een ander woord, blijft dat woord staan en is het dat woord dat overal in plaats van een nieuwe plaatsnaam wordt ingevuld.

Zie schermafbeelding, hier heb ik de eerste plaatsnaam in het woord 'test' veranderd... Nu krijg ik dus overal het woord 'test' in plaats van de plaatsnaam die ik zelf invul. De 'oude' plaatsnamen in mijn bestand worden niet automatisch vervangen, enkel de nieuw toegevoegde...

Ik begrijp echt niet hoe dit kan.

Patrick
Bijlagen:

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 20:48 #28108

• Natalie van den Broek
  • Natalie van den Broek's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als ik personen toevoeg, dan geeft hij die allemaal dezelfde naam.
Werk je toevallig ook op een Mac?

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 22:29 #28110

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 558
Natalie,
Aldfaer versie 7.0 werkt niet op Mac. Raadpleeg hiervoor de apparte rubriek 'Aldfaer op Mac'. momenteel is er geen andere oplossing dan terug naar versie 6.2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Natalie van den Broek

Mvg,

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 08 mrt 2019 23:05 #28115

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
Patrick,
Ik vermoed dat u niet de juiste werkwijze hanteert.
Ga naar menu Stamboom > Onderhoud > plaats > vul in het zoekveld de naam vande foutieve plaats in > klik op de knop 'Tekst wijzigen' (3de van links) > wijzig in het nieuwe venster de naam van de plaats > OK.

Het sorteren heeft geen invloed op deze lijst maar wel op de personenlijst. Voor meer details hierover klik ergens in het venster Onderhoud en druk op F1 om de help te openen op de respectievelijkete pagina.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 09 mrt 2019 07:49 #28118

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 670
Ik heb nog geen antwoord op het probleem maar de onderhoudslijsten zijn wel degelijk gesorteerd

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 09 mrt 2019 12:02 #28132

• Patrick Boucneau
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor uw reactie, maar het gaat er om dat bij het invullen van een plaatsnaam in het hoofdvenster elke plaatsnaam door de bovenste van de lijst met plaatnamen wordt vervangen. En ik kan daar blijkbaar op geen enkele manier iets aan doen.
Ik werk nog met Windows Vista, dat kan toch niet het probleem zijn?

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 09 mrt 2019 13:16 #28134

• Patrick Boucneau
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zie nu dat ik het ook met andere velden heb. Het probleem is dus nog veel groter.
Toch een probleem van Vista?
Ik moet eens een vorige versie va nAldfaer proberen dan...

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 09 mrt 2019 13:56 #28136

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
Inderdaad, op dit forum is tig-maal te lezen dat Aldfaer 7.0 niet goed werkt op Vista. De enig oplossing is terug naar versie 6.2. Bij installatie van versie 7.0 heeft Aldfaer een bestand aangemaakt in de map voor stambomen met naam "uwstamboom - voor conversie vs 7.alx". Dit bestand kan u in versie 6.2 inlezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Patrick Boucneau

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

Probleem met ongewenste automatische vervanging van plaatsnamen 09 mrt 2019 16:33 #28145

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 670
Patrick,
Aanvulling: Vergeet niet in instellingen > algemeen de vink voor de auto update uit te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Patrick Boucneau

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden
Gemaakt door Kunena