Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: maximum aantal veiligheidskopieën 100?

maximum aantal veiligheidskopieën 100? 11 mrt 2019 11:44 #28198

• Jaap Medema
  • Jaap Medema's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 6
In de periode sinds het verschijnen van Aldfaer 7.0 is er op het forum vaak advies gegeven om het maximum aantal veiligheidskopieën op 100 te zetten. Ik weet niet (meer?) wat de achtergrond van dit probleem was noch is me de bedoeling duidelijk van het aantal 100 (gaf / geeft dit getal garantie in alle situaties?).
In de wijzigingen 7.1 t.o.v. 7.0 zie ik geen opmerking dat de oorzaak van het probleem is verholpen (of kijk er overheen?).
Aangezien ik een update heb gedaan, kan ik niet zien of bij een nieuwe installatie bij het maximum nog 7 of inmiddels 100 staat.

Graag enige toelichting.
Jaap

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

maximum aantal veiligheidskopieën 100? 11 mrt 2019 11:57 #28199

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 205
Jaap,

De bedoeling is dat bij het maken van een veiligheidskopie de oudste wordt verwijderd en de nieuwste wordt opgeslagen. Op deze manier kan je (bij instelling 7) altijd 7 veiligheidskopieën terug gaan. In 7.0 ging dit niet goed: In plaats van dat de oudste veiligheidskopie werd verwijderd, werd de nieuwste verwijderd. Gevolg was dat je (bij instelling 7) weliswaar 7 veiligheidskopieën had, maar daarvan waren er 6 steeds ouder (en dus minder goed bruikbaar) en alleen nummer 7 was een nieuwe. Het advies om het aantal op 100 te zetten zorgde ervoor dat je hopelijk dat aantal niet haalde en dus wel de meest recente veiligheidskopieën had: zo lang je dat aantal niet haalde werd er immers geen oude weggegooid.

In 7.1 gaat het verwijderen van veiligheidskopieën weer goed en kan je het aantal weer verlagen. Over het gewenste aantal verschillen de meningen. Bij een nieuwe installatie staat het op 7.

De laatste regel in de wijzigingen heeft hierop betrekking:
[-] Veiligheidskopie: Verwijderen oude veiligheidskopieën verbeterd.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jaap Medema

Last Edit: door Paul Kallenberg.

maximum aantal veiligheidskopieën 100? 11 mrt 2019 13:55 #28202

• Jaap Medema
  • Jaap Medema's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 6
Paul,

Het is helder! Bedankt.

Jaap

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena