Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: wensen na update 7.1

update 10 maart 2019 13 mrt 2019 12:42 #28302

• Buitendijk
  • Buitendijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 1
Geachte heer van der Ploeg, ik neem aan dat u de oprichter bent van Aldfaer of wellicht de bedenker hiervan, ik heb een specifieke vraag over het tonen van de foto's die je kan plaatsen in het programma Aldfaer.
Als men nu klikt op een plaatje/afbeelding dan wordt deze geopend door Internet Explorer, maar wat men al een aantal jaren ook ziet, op vele websites overigens, is dat er gebruik wordt gemaakt van Lightbox is zo'n stukje software of hoe men dit noemt ook te plaatsen in Aldfaer? het ziet er ten eerste mooier uit dan de nu getoonde Internet Explorer althans dat is niet alleen mijn indruk maar ook van anderen die ik weleens hierover spreek.

Ander item is dat ik als ik een parenteel klaar heb dat ik deze open in mijn webprogramma Dreamweaver waar ik ook diverse websites in onderhoud en zodoende kan ik dus linken maken naar bepaalde items die van belang of van algemene interesse kunnen zijn zoals een andere familie waar deze aan verwant is of een adres via Google Maps etc. mogelijkheden ten over.
Is zoiets ook niet direct in te bouwen in Aldfaer zodat je een link kunt plaatsen bij een bepaald persoon en dat zo'n link ook bij het publiceren ook actief wordt.
Het is maar een idee en er was al eens iemand die dat hier op dit forum ook al eens had voorgesteld maar nooit een concreet antwoord op heeft gekregen.
Ik heb ook ergens gelezen dat het wel intern kan maar daar heb ik niet zoveel aan want zodra je het parenteel op het internet plaatst dan werkt zo'n link dus niet.
Het is maar een idee en wellicht voer voor de ontwikkelaars/techneuten die de programmeertaal maken o.i.d. want daar heb ik geen verstand van, wel van HTML maar dat heeft hier niets mee van doen het gaat om het schrijven van codes o.i.d.
Ik verneem het gaarne van u en met vriendelijke groet.
Dhr. G.A.H. Buitendijk.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

update 10 maart 2019 13 mrt 2019 14:20 #28306

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1031
Beste,
ik ben dan wel niet Anne van der Ploeg, maar doorgaans proberen we e.e.a. al te bediscussiëren.

Aldfaer maakt gebruik van een interne browser, een afgeleide van IE, en toont de foto na het klikken op de foto in dat venster. Als u evenwel dubbelklikt op de foto of het zwarte icoontje in het extra venster of met CTRL + klik op de foto, dan wordt het in de fotosoftware getoond dat in uw PC gelinked is met de extensie van het materiaal. Ik heb bv Irfanview staan. Lightshot is geloof ik een commercieel programma met een vrije versie die niet op ieder OS past.

Uw tweede opmerking snap ik niet goed. Aldfaer maakt in principe rapporten gebaseerd op htm(l). Een parenteel heeft een bestandsnaam bv parenteel.html . Ik begrijp nu dat u links (bij personen) in het parenteel zou willen hebben die doorlinken naar andere pagina's. Dat kan toch nu al als u er voor zorgt dat die andere pagina's ook bestaan? Dat is gewoon html.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

update 10 maart 2019 13 mrt 2019 20:05 #28317

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 67
Hallo Buitendijk,

Indien je de weblink plaats in het bronveld zal deze (in een ander genealogie programma het gedcom bestand geladen) automatisch gemaakt worden. Zie voorbeeld mijn website bij ATM - NIEUW en kijk naar een link bij kwartierstaat of parentelen. Denk dat je dit bedoeld.

Besef ook dat een weblink vandaag op het web morgen mogelijk niet meer bestaat.

toegift:
verder kan je de notities tonen en in die notitie de volgende link maken
Extra->instellingen-> tekst-> notitie bij...geboorte tot relatie aan te vinken

Hierna onderstaande link naar eigen goeddunk maken (en onderhouden)
<nt><a href=" www.clericus.nl/ ">Weblink naar de genealogie Website Klerkx van Ierlant</a></nt>

suc6

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden
Gemaakt door Kunena