Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: inconsequent scherm bij koppelen ouders

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 03:10 #28829

• Harm Selling
  • Harm Selling's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
@Francke
Defaultwaarden en opletten zijn twee verschillende zaken.
Dat je gewend bent met een enter een bepaalde keuze te bevestigen, omdat je je dat door de jaren zo hebt aangeleerd, betekent niet dat je niet op zou letten.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 07:40 #28830

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 676
@Francke
re: Nee, hoor, nadenken en opletten hoort erbij anders maak je fouten.

Het is voor dit probleem Aldfaer wat de fout maakt, niet de gebruiker

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 09:35 #28831

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 11
Sinds kort heb ik een andere bonenmaler met een draaiknop voor aan/uit, de vorige had een drukknop. 't Is even wennen, maar na een poosje gaat het goed, met af en toe een gedachteloze druk-beweging. Even doorzetten!

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 13:49 #28835

• Harm Selling
  • Ontvangen bedankjes 0
@Francke
Maar hier gaat het niet om andere software, maar om dezelfde software. Als er geen duidelijk argument is, waarom zou je een handige defaultwaarde dan opeens veranderen....?
Tuurlijk, alles went op den duur. Maar afgezien van de tijd dat deze gewenning kost, is een keuze moeten maken met de muis een stap extra. Als je veel records op een dag invoert zoals ik, is dat dus onnodig verlies van behoorlijk wat tijd.

Op het werk moeten we jaarlijks een nieuw password invullen om in te loggen op het netwerk. Weken na de verandering vergis ik me nog steeds regelmatig omdat het oude password volledig in mijn systeem gebakken zit.
Nou snap ik in het geval van een wachtwoord de argumentatie nog, alhoewel ik denk dat bij een sterk wachtwoord dat je voor je zelf houdt, het risico minimaal is en niet opweegt tegenover de frustratie van telkens hardnekkig het oude wachtwoord blijven inkloppen.

Last Edit: door Harm Selling.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 13:51 #28837

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.0 + bonus, W10 NL, Edge
  • Ontvangen bedankjes 185
Heren,
Het blijk dat bij een vraag Ja/Nee het antwoord op deze vraag Ja is dat dan bij een volgende vraag Ja als actief wordt gepresenteerd en kan dus met Enter worden bevestigd. Indien de vraag met Nee wordt beantwoord dan zal de volgende keer Nee als actief zijn en zal met Enter het antwoord Nee zijn.
Met andere woorden het laatst gekozen Antwoord op de vraag blijft als Actief bewaard voor de volgende vraag.

Ik kan mij voorstellen dat de ontwerpers dit zo hebben gedaan om voor beide mogelijkheden te kiezen om deze actief te laten zodat voor beide situaties niet steeds opnieuw in één sessie hoeft te worden gekozen voor het actief zijn van het antwoord.

Meije van Slageren
Last Edit: door Meije van Slageren.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 14:40 #28840

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 11
Kijk eens aan, Aldfaer denkt met u mee.

Last Edit: door Francke.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 17:12 #28842

• Harm Selling
  • Ontvangen bedankjes 0

Meije van Slageren schreef : Heren,
Het blijk dat bij een vraag Ja/Nee het antwoord op deze vraag Ja is dat dan bij een volgende vraag Ja als actief wordt gepresenteerd en kan dus met Enter worden bevestigd. Indien de vraag met Nee wordt beantwoord dan zal de volgende keer Nee als actief zijn en zal met Enter het antwoord Nee zijn.
Met andere woorden het laatst gekozen Antwoord op de vraag blijft als Actief bewaard voor de volgende vraag.

Met andere woorden.... de eerste keer even bewust een keuze maken met de muis, dan kun je de rest van de sessie volstaan met enter. Goed te weten....

inconsequent scherm bij koppelen ouders 09 apr 2019 17:24 #28843

• borisbasterdsuiker
  • borisbasterdsuiker's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Alleen klopt het verhaal van Meije niet. Daar komt bij dat ik liever van de makers zelf hoor wat er aan de hand is, dan dat we gaan speculeren wat de makers bedoeld zouden kunnen hebben.
Ik heb nooit iemand horen klagen over de oude situatie, dus er is geen enkele noodzaak om het te veranderen.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 12 apr 2019 12:31 #28896

• Ruud de Ruiter
Ik heb gewacht met commentaar om zeker te zijn dat ik een juiste informatie geef.
Ik bevestig derhalve pas nu het commentaar van boris omdat het zich wederom voordeed:
Onregelmatig wordt een toe te voegen kind aan slechts één ouder gekoppeld.

Hetgeen volgens het verhaal van Meije dus zou moeten betekenen dat de default op NEE stond en op NEE zou blijven.
Verwijder ik daarna de "halve" koppeling van het kind en herhaal de koppeling, dan zou deze dus nog op NEE moeten staan.

RaRa waarom die dan op JA staat en de koppeling juist wordt uitgevoerd

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

inconsequent scherm bij koppelen ouders 12 apr 2019 19:24 #28905

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 11
Zolang je in een invoer-sessie zit, blijft de gekozen ja of nee actief, dat is wat Meije mi zegt en wat ik geconstateerd heb.
In jouw geval is dat niet zo en als je Aldfaer weer opnieuw opstart is het altijd ja ook als de laatste keer nee was.
Mijn conclusie gebruik de muis en maak een bewuste keuze.

inconsequent scherm bij koppelen ouders 13 apr 2019 11:49 #28910

• Ruud de Ruiter
Francke,
Verklaar dan dat bij herhaling van de koppeling, zonder ja of nee te kiezen ineens JA actief is en daarvoor NEE

inconsequent scherm bij koppelen ouders 14 apr 2019 15:27 #28929

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 11
Dat kan ik niet verklaren, omdat dat in mijn test niet gebeurde.
Ik heb bij verschillende bestaande echtparen zonen en dochteren toegevoegd met de keuze op NEE en dat bleef steeds op NEE staan, geen willekeurige of herhaaldelijke verspringing van NEE naar JA en ik gebruikte niet de muis maar de spatiebalk of de entertoets om de keuze te bevestigen.

Last Edit: door Francke.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden
Gemaakt door Kunena