Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: My Heritage

My Heritage 06 mei 2019 00:52 #29160

• Bert Haveman
  • Bert Haveman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoe kan ik voorkomen dat bij het zoeken van gegevens via heritage de koppeling door verwijst naar mijn eigen website bij My Heritage? Is dit misschien afhankelijk van het aantal maal dat je gegevens zoekt?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

My Heritage 06 mei 2019 09:29 #29161

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1030
Dat is niet te voorkomen om de eenvoudige reden dat er geen persoonlijke data van u meegestuurd wordt bij de vraag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Haveman

Han

My Heritage 09 mei 2019 18:44 #29201

• Kopuit
  • Kopuit's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem, bij het klikken op het groen smartmatch-knopje krijg ik een geselecteerde MyHeritage website op het scherm. Dit is niet bij elk groen knopje zo, het lijkt wel op willekeur.
Ik heb het probleem ook voorgelegd bij de helpdesk van MyHeritage, maar daar krijg je als antwoord dat zij (MyHeritage) Aldfaer niet zo goed kennen. Helaas blijft het daarbij.

In een eerdere antwoord op het forum heeft MyHeritage blijkbaar iets gewijzigd en niet aan Aldfaer doorgegeven. Dat is niet goed te praten, maar van Aldfaer mag je toch verwachten dat er kontact met MyHeritage wordt opgenomen om het probleem te verhelpen.
Hoop dat het probleem snel opgelost wordt.

My Heritage 10 mei 2019 09:23 #29202

• Han Kortekaas
Heer Kopuit
ik raad u aan eens het stukje MyHeritage uit de help te lezen.
In het bedoelde matching proces wordt geen enkele informatie meegegeven om uw eigen gegevens, die u bij een MyHeritage stamboom heeft, uit te sluiten. Dat gebeurt volledig anoniem.

Han

My Heritage 10 mei 2019 11:53 #29203

• Kopuit
  • Kopuit's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte heer Kortekaas,
Dank voor uw antwoord. Het gaat mij niet om uitwisseling van mijn gegevens uit Aldfaer naar MyHeritage. Ik vertrouw er op dat Aldfaer en MyHeritage dit goed hebben geregeld.

Op de achtergrond, corigeer mij aub als ik het verkeerd heb, wordt elk persoon uit mijn Aldfaer-bestand vergeleken met de gegevens die bij Myheritage van die persoon bekend zijn. Het aantal matches wordt in het groen knopje met een getal aangegeven. Met een klik op het groene knopje wordt een nieuwe tabblad geopend (althans bij mij) naar MyHeritage met de match-resultaten. Afhankelijk of je een abonnement bij MyHeritage hebt, krijg je meer info over de match-persoon.
Het groene knopje werkt uitstekend, maar helaas niet bij elke match. Je wordt wel doorgesluisd naar MyHeritage, maar je krijgt dan je eigen stamboom te zien.

Het lijkt er op dat de informatie die Aldfaer naar MyHeritage verstuurd, goed is. Er komt immers één of meer matches terug. Hoe de matches na indrukken groen knop door Aldfaer en/of MyHeritage verwerkt wordt, weet ik niet. Wat mij vandaag wel opviel, is dat het probleem vaker bij nog levende personen voorkomt dan bij overleden personen.

Is er binnen de organisatie van Aldfear iemand die dit probleem kan verhelpen? Sorry, ik zie het als een probleem.

My Heritage 10 mei 2019 12:49 #29204

• Han Kortekaas

Kopuit schreef : knip.........
Het groene knopje werkt uitstekend, maar helaas niet bij elke match. Je wordt wel doorgesluisd naar MyHeritage, maar je krijgt dan je eigen stamboom te zien.......knip

Dit is naar mijn smaak het door u gemelde probleem. Volgens mij is dat evenwel normaal gedrag want u zoekt immers naar matches met andere stambomen en vindt die uiteraard ook (of alleen maar) bij uzelf omdat u een stamboom van MyHeritage hebt. Probeert u eens met Instellingen -> MyHeritage alleen met het match type 'Record matches ' te zoeken en eventueel met de schuifbalk van 'betrouwbaarheid' te experimenteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kopuit

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

My Heritage 10 mei 2019 19:49 #29205

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 66
Heer Kopuit,

Indien u alleen bij u zelf uit komt zou u eens kunnen proberen op niet alle gegevens on line te zetten maar een generatie minder. Na die generatie doorzocht te hebben kunnen ze dan uiteraard weer geplaatst worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kopuit

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank

My Heritage 11 mei 2019 12:09 #29208

• Kopuit
  • Kopuit's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb de verschillende opties in Online diensten bij MyHeritage Matches getest . Geen wijziging in de situatie v.w.b. je eigen webpagina in MyHeritage.
Echter in het venster ervoor (Online diensten)is het privacyfilter uit te zetten als deze in het venster Privacy aan staat.
Met de privacyfilter bij Online diensten aan, zal Aldfaer geen gegevens versturen van personen die onder de privacy vallen (indien deze aan staat).
Als het goed is, zou bij een actieve privacyfilter (online diensten) geen groen knopje zichtbaar moeten zijn of slecht lichtgroen met cijfer 0 erin.

In mijn stamboom in Aldfaer blijft het knopje groen, maar werkt niet als de privacyfilter aan staat. Indien de privacyfilter uit staat, werkt de match prima.
Ik heb geen idee waarom bij mij het knopje groen blijft.
Ik heb in Aldfaer een nieuw stamboom aangemaakt met slechts 3 familieleden, die nog in leven zijn). In deze stamboom zijn er geen groene knopjes bij een actieve privacyfilter in online diensten.

Voor mij is het probleem opgelost, al ben ik toch nieuwsgierig waarom er een knopje zichtbaar is.
Han Kortekaas en Frank dank voor het meelezen en jullie adviezen.

My Heritage 11 mei 2019 17:49 #29213

• Han Kortekaas
Als u bij iemand een match heeft gehad dan is er een knopje te zien. Zet u daarna het OnLine privacyfilter aan, dan blijft dat knopje wel zichtbaar maar er wordt niet meer verder voor die persoon een matchpoging gedaan.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden
Gemaakt door Kunena