2 maal Aldfaer

Lees meer

2 maal Aldfaer

28 jul 2019 16:27
#29984
Ik heb een vraag kun je Aldfaer 2 maal op je computer installeren met 2 verschillende namen en dan gebruik maken van zelfde foto en persoons info maar op iedere Aldfaer een andere stamboom

Lees meer

Re: 2 maal Aldfaer

28 jul 2019 17:32
#29985
Aldfaer hoeft niet 2x geïnstalleerd te worden, wanzt u kunt Aldfaer meerdere keren opstarten. U kunt er meerdere stamboombestanden op na houden met gebruik van één en hetzelfde materiaalbestand maar...
DAT IS ONVERSTANDING want dat gaat dubbel of meervoudig werk opleveren en dus fouten.

Wat u moet doen is uw bestand in groepen opdelen. Lees de help er eens op na en daarna praten we verder

  • Francke

Re: 2 maal Aldfaer

28 jul 2019 19:19 - 28 jul 2019 19:28
#29987
R. Scholma schreef : Ik heb een vraag kun je Aldfaer 2 maal op je computer installeren met 2 verschillende namen
je kunt net veel Aldfaers op je computer installeren als je maar wilt, elk in een andere map uiteraard en als je daar ook de andere zaken zoals rapportuitvoer en invoetoepassingen bijzet krijg je gescheiden 'systemen', daar moet je dan wel voor zorgen. Elke Aldfaer.exe zal in zijn eigen folder zijn gegevens voor folder, databasen etc opslaan. Daarom elk in zijn eigen map.
en dan gebruik maken van zelfde foto en persoons info maar op iedere Aldfaer een andere stamboom
als je bedoelt documenten zoals foto's, aktes etc, dan zet je die in een gemeenschappelijke map, bijvoorbeeld c:\aldfaer-algemeen\materiaal. En dan vanuit elke Akdfaer daarna toe verwijzen, geen enkel punt.

Mijn vraag: waarom zou je dat doen? Wat is de diepere gedachte of idee daar achter.
1) Als je wilt testen is dat prima.
2) Heb je meerdere stambomen, eigen familie, schoonfamilie etc dan is het niet nodig, dan heeft alles in een(1) stamboom de voorkeur. Geen dubbelen enzo.
3) Wil twee databases vergelijkingen, ook niet nodig, van Aldfaer kun je zeker twee instanties laten draaien om je job te doen.
Laatst bewerkt 28 jul 2019 19:28 door Francke.

Gemaakt door Kunena